Followers

Friday, 24 March 2017

Serangan BUAYA Salah BN , Ceteknya Pemikiran Pemimpin PKR Sarawak !


Tak pastilah MMI sama ada puak-puak pembangkang ni waras atau pun tidak sebab sejak azali lagi siapa jua yang bersama pembangkang pasti akan cuba mencari kesalahan kerajaan BN untuk dijadikan modal.

Tak salah bro cari salah tapi biarlah apa yang dilontarkan itu rasional sikit janganlah main bedal ja macam si sotong tu.Mungkin juga sebab si sotong yang asyik dok memutar belit isu akhirnya konco-konco kat bawah turut sama nak ikut dan kerana itu maka timbullah isu serangan buaya di Sarawak ni sebab Barisan Nasional.

Kiranya salah Barisan Nasional .. Hadoiii , apa punya jenis ni !

Kes serangan buaya di Sarawak ni memang berlaku dan kita tak nafikan ianya menjadi-jadi namun meletakan kesalahan ke atas orang lain rasa macam tak kena sebab isu semacam ni harus mendapat kerjasama semua pihak.

Dakwaan Setiausaha PKR Baram Denis Along yang BN tidak menyediakan infrastruktur bekalan air menjadi punca kes serangan buaya adalah satu kenyataan yang begitu cetek pemikiran. Kerajaan menyediakan kelengkapan air melalui pendekatan yang berbeza di seluruh Sarawak.

Ada kawasan telah menikmati bekalan air melalui saluran paip air dari loji rawatan air. Ada kawasan yang diberi bekalan air cara 'save water' yang disedut dari bumi. Dan ada yang dibekalkan tong biru untuk sementara waktu. Semua perkara berkenaan telah dilaksanakan oleh kerajaan.

Bagaimana pula kes serangan buaya dikaitkan dengan infrastruktur tersebut sedangkan kes serangan buaya paling banyak berlaku dikawasan yang terdapat saluran bekalan air bersih ?

Kadang-kadang kita kena pakai otak juga kalau nak berpolitik pun !

Kalau ikut cara PKR Baram tu maka insiden yang pernah berlaku di Pulau Pinang sebelum ini adalah kesalahan kerajaan DAP di Pulau Pinang.

VIRUS J.E kot !

Tak percaya baca artikel ni ;



Ada Kerajaan DAP ambil tindakan untuk memindahkan pusat penternakan ni ?

Tak ada beb ... Kebarangkalian untuk penduduk sekitar yang sebahagian besarnya adalah orang-orang Melayu dan Islam terdedah dengan serangan virus ni ada !

Kalau bab buaya di Sarawak tu dah ada pun pihak yang memantau dan terus berusaha untuk menanganinya , baca pautan ni 73 operasi penakaian atasi konflik buaya 

Di Pulau Pinang ? Kerajaan DAP buat apa ?

Nak salah BN juga ????? 

MMI

No comments:

Post a comment

Labels