Followers

Thursday 28 September 2017

Perlantikan Wan Ji Ada Kena Mengena Dengan LGE Nak Masuk ISLAM ??


Sebelum ni tak lantik pun , yang kita tau Guan Eng lantik si Zaidi bekas tentera tulah tapi mamat tu pun bukannya bantu apa sangat pun lebih kepada buat haru untuk pastikan laporan dia buat kerjalah.Selebihnya apa yang si Zaidi tu sumbang kepada kerajaan DAP Pulau Pinang ?

Ada ka berduyun-duyun orang Melayu masuk DAP ????

Tak ada beb ,,, sebab yang Guan Eng lantik pun serabut !

Nah sekarang dalam tempoh waktu PRU14 yang semakin hampir ni , tiba-tiba Guan Eng lantik lagi sorang mamat sebagai pegawai penerangan dia.Wow apa cerita ????

GEORGE TOWN: Pejabat ketua menteri Pulau Pinang hari ini mengumumkan pelantikan penceramah Wan Ji Wan Hussin sebagai pegawai penerangan bagi membantu usaha menjawab naratif tidak benar terhadap kerajaan negeri dalam perkara berhubung agama Islam.

Ahli PKR berusia 35 tahun dari Kelantan itu mengangkat sumpah jawatan di hadapan Ketua Menteri Lim Guan Eng di Komtar hari ini.

Lim berkata Wan Ji akan berganding bahu dengan penasihat strategik beliau, Saifuddin Nasution Ismail, yang juga setiausaha agung PKR.

“Kami sukacita dengan kehadiran Wan Ji untuk membantu menyempurnakan dasar kerajaan,” kata Lim pada sidang media baru-baru ini.

Ohhh sebab nak bagi penerangan tentang hal membabitkan kerja buat kerajaan DAP Pulau Pinang khususnya dalam urusan berkaitan dengan agama Islam.

Mudah cerita MMI rumuskan lantikan itu amat diperlukan oleh Guan Eng sebab yang dok ada selama ni GAGAL dan langsung tak boleh nak bantu macam Timbalan Ketua Menteri - Rashid , Malik Itik , Zaidi , Dr Afif dan banyak lagi Melayu yang mengaku Islam tu.

Oklah dah nak lantik juga , lantiklah Guan Eng ooii ,,, cumanya MMI nak berbalik kepada tajuk kat atas tu !

Rasanya semua orang dah kenal kot siapa dia Wan Ji ni , dan Guan Eng akan guna orang nilah untuk dia masuk Islam !

Tapi ampa semua jangan silap faham , Guan Eng bukan nak peluk agama ISLAM dia hanya nak masuk Islam supaya orang-orang Melayu boleh sokong DAP !!!!

Ada beza beb peluk agama Islam dengan masuk Islam sebab masuk Islam belum tentu dia jadi orang Islam.

Jadinya semua percaturan tu adalah satu lagi kerja buat politik DAP untuk memperlihatkan kepada umum kononnya mereka begitu menjiwai Islam sedang hakikat dan realitinya DAP adalah PENENTANG UTAMA cadangan RUU355 yang langsung tak ada kena mengena dengan orang bukan Islam !!!!

Sebab apa DAP tolak ???? 

JANGAN LUPA tu !!!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels