Followers

Monday 19 December 2011

Mahasiswa Bangsat


KUALA LUMPUR - Seramai kira-kira 200 mahasiswa berkumpul dan berarak untuk menyerahkan memorandum berhubung tuntutan memansuhkan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) kepada kerajaan dan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam).

Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia, Ahmad Syukri Abdul Razab berkata, mereka meminta supaya kerajaan tidak meletakkan sebarang sekatan terhadap kebebasan akademik di negara ini.

“Terdapat enam tuntutan dalam memorandum itu antaranya, memansuhkan Auku, menuntut kebebasan akademik, membenarkan mahasiswa untuk bersuara, mahasiswa diberi autonomi untuk menjalankan pilihan raya kampus, hak mengurus tadbir persatuan dan aktiviti serta mahasiswa diberikan kebebasan menyertai politik,” katanya.

Ratusan mahasiswa itu mula berarak kira-kira 2.30 petang, dari stesen transit aliran ringan (LRT) Masjid Jamek hingga ke pejabat Suhakam di Jalan Sultan Ismail dan menyerahkan memorandum kepada Pesuruhjaya Suhakam, Md Sha’ani Abdullah.

Kemudian, mereka terus berarak ke ibu pejabat Umno di Menara Datuk Onn untuk menghantar memorandum kedua yang diserahkan kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah.

Sementara itu, Muhammad Sha’ani berkata, pihaknya akan menyemak memorandum itu dan ia akan diserahkan kepada pihak berkuasa yang terlibat untuk tindakan.


Namun yang membuatkan MMI bengang adalah sikap puak-puak mahasiswa ni yang kononnya hebat sangat,seolah-olah merekalah yang paling tahu perihal politik dan dunia hari ini.Belajar pun tahap orang sara sembang lebih dari orang lain.


Kepada mahasiswa-mahasiswa keparat macam ni MMI nak bagitahu simpanlah korang punya cita-cita bodoh yang mak bapak korang ajar tu.Mana perginya sifat dan sikap sebagai seorang mahasiswa yang selalu dilaungkan kononnya hebat mengalahkan negarawan terulung.Apakah kamu sebagai mahasiswa sudah boleh mengaku bijak hanya kerana kamu berada dalam institusi pendidikan sedangkan pengajian kamu dibiayai dan pembelajaran masih belum di tamatkan.




Apakah kamu sudah begitu bijak dalam urusan politik negara dan dunia apabila kamu begitu BIADAP menurunkan bendera YAB Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga merupakan Perdana Menteri Malaysia yang dipilih oleh majoriti rakyat ? Apakah kamu hebat dalam berpolitik apabila menafikan hak rakyat keseluruhannya yang memilih kerajaan BN melalui undi dalam pilihanraya yang diadakan secara sistem demokrasi ? Sudah-sudahlah mempercayai dakyah pembangkang dalam memutar belitkan isu demi kepentingan politik sempit mereka.

Adam Adli Mahasiswa Keparat yang bertanggungjawab menurunkan bendera YAB Datuk Seri Najib di PWTC
MMI juga nak ajukan soalan ini kepada mahasiswa-mahasiswa KEPARAT diluar sana apakah kamu seumur hidup tidak pernah sekalipun berbohong kepada kedua ibu dan bapa kamu ? Apakah setiap perbuatan kamu sebelum ini hatta ketika ini pun semuanya perbuatan yang tidak pernah mengundang dosa ? Apakah kamu sudah cukup ilmu di dada untuk turun ke kancah politik ini berdepan dengan masyarakat di serata kawasan ? 


Adakah kamu apabila pulang bercuti ke kawasan masing-masing melibatkan diri dengan kerja-kerja sukarela di kawasan kamu sendiri waima berdamping dengan pelbagai lapisan masyarakat dan menyelasaikan permasalahan mereka ? Kalau semua ini tidak mampu kamu lakukan maka kamu sebenarnya hanya MAHASISWA HARAM JADAH kerana ternyata hanya pandai bercakap tetapi dalam masa yang sama hanyalah budak hingusan yang sedang di susukan oleh kerajaan UMNO dan Barisan Nasional.


Sebagai puak yang kononnya hebat dalam segala segi dan memperjuangkan kebebasan mengapa kamu tidak memperjuangkan perihal seorang anak muda mahasiswa yang telah berkahwin sesama jenis di Dublin ? Adakah kamu mahasiswa-mahasiswa bangsat menyokong kebebasan seperti ini ?  



Lupakah kamu bahawa gejala sosial yang melibatkan mahasiswa dan mahasiswi sentiasa berlaku dan tangkapan demi tangkapan dilakukan dan sebahagian besarnya adalah tergolong dalam kelompok kamu ? Dimana suara kamu dalam hal melibatkan gejala sosial melibatkan mahasiswa dan mahasiswi sehinggakan berlaku zina atau kamu sendiri juga sebenarnya menyokong perlakuan-perlakuan tersebut ? 


Sebagai mahasiswa yang menuntut hak kebebasan pernahkah kamu memberikan tumpuan kepada perlakuan negatif seperti gambar dibawah ?Sebagai abang kepada adik-adik yang masih di sekolah menengah ini kamu sebenarnya di tuntut untuk memastikan perkara seperti dibawah boleh di cegah melalui KEPANDAIAN yang kamu miliki.Ada kamu buat ?


Sebagai mahasiswa yang kononnya perihatin terhadap negara dan rakyat,Dimana suara dan apa tindakan kamu untuk memastikan anak-anak muda seperti gambar di bawah kembali kepada lunas-lunas Islam terutamanya berkaitan pergaulan dan pakaian ? Atau kamu sebahagian daripadanya..


Apakah kamu lupa berapa banyak kes pembuangan dan pembunuhan bayi yang tidak berdosa berlaku dan sebahagiannya terdiri daripada pelajar-pelajar dan penuntut universiti ? 


Dimana hebatnya sangat kamu ini wahai mahasiswa bangsat ? Sebagai mereka yang berani tampil berdemo menuntut kebebasan sepatutnya kamu sebagai antara pemimpin atau penggerak semestinya prihatin terhadap setiap permasalahan ini.Dengan akal yang ada pada setiap dari kamu sudah semestinya berbagai program mahupun tindakan-tindakan menjurus kepada mencegah dan mengatasi permasalahan yang berlaku khususnya melibatkan mahasiswa dan mahasiswi dijalankan secara besar-besaran seperti mana kamu bergerak dalam membuat tuntutan untuk kebebasan dan mencerca YAB Datuk Seri Najib Tun Razak.Mana ? mana ?

MMI bawakan lagi kepada semua perkara atau perbuatan yang sepatutnya ditangani oleh Adam Adli pelajar bangsat di UPSI bersama juak-juaknya.

 

Amacam ? Dah tak berlaku ke perlakuan-perlakuan seperti di atas di UPSI sekarang ? Klip tersebut melibatkan budak-budak UPSI tu..Kenapa tak dilakukan sesuatu..Kata hebat sangat ?


Lihat klip diatas dan cuba tanya diri kita selain daripada kerajaan yang sentiasa berusaha membasmi serta memastikan perkara-perkara seperti yang diperkatakan di atas dicegah,Apakah sumbangan mahasiswa bangsat Adam Adli dan puak-puaknya untuk sama-sama menangani permasalahan tersebut ? Tak ada pun,kalau berdemo boleh begitu hebat takkanlah perkara baik menangani permasalahan seperti ini tak boleh dilakukan ? Kata nak berpolitik bro ?



ADAM ADLI macam ni je ke budak-budak UPSI ? Hampeh la bro .. 

Apa pun MMI tetap tak akan maafkan budak bangsat Adam Adli ni,perbuatan dan tindakan kamu ternyata sangat BIADAP.Sebagai seorang pelajar kamu tidak sepatutnya bertindak demikian.Kamu tidak menghormati hak orang lain sedangkan dalam masa yang sama kamu menuntut hak kebebasan kamu.Kebebasan apa ? Nak berpolitik ? Kalau beginilah caranya selayaknya kamu digelar BANGANG sahaja.

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels