Followers

Wednesday 28 March 2012

Anwar Akan Hadir Karnival SkillsMalaysia Di Tasek Gelugor ???


Bertempat di Dewan Besar Sungai Dua Tasek Gelugor akan berlangsungnya satu Karnival SkillsMalaysia Koridor Utara 2012 bagi Zon Utara yang bertarikh 31 Mac 2012 sehingga 1 April 2012.Kepada semua MMI harapkan ambillah peluang ini untuk hadir beramai-ramai bagi mendapatkan segala peluang dan ruang yang bakal dihidangkan kepada anda khususnya kepada golongan belia kerana di karnival ini juga disediakan agensi-agensi mahu pun syarikat-syarikat yang bakal menawarkan peluang-peluang pekerjaan kepada anda.

Untuk makluman semua,inilah gerak kerja UMNO dan Barisan Nasional dalam usaha kita memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat.Buat semua masyarakat di Tasek Gelugor dan Pulau Pinang gunakanlah peluang ini dengan sebaik-baiknya kerana dalam kawasan Zon Utara yang melibatkan Perak,Pulau Pinang,Kedah dan Perlis dipilihnya Pulau Pinang serta Tasek Gelugor sebagai tuan rumah.

Karnival SkillsMalaysia yang bakal berlangsung menyediakan pelbagai jenis pilihan kepada anda termasuklah ruang pameran,kaunter agensi-agensi kerajaan dan badan-badan swasta,gerai-gerai jualan,peluang kerjaya dan banyak lagi yang hanya boleh diketahui dan dinikmati sekiranya anda semua hadir sendiri ke Karnival SkillsMalaysia pada 31 Mac hingga 1 April 2012 nanti.

YB Tan Sri Nor Mohamed Yakcop selaku Menteri Di Jabatan Perdana Menteri merangkap Ahli Parlimen Tasek Gelugor sendiri akan merasmikan program tersebut.

Disamping itu SkillsMalaysia merupakan proses penjenamaan baru yang menjadi simbolik inovasi kepada latihan kemahiran bagi melambangkan jangkauan kemahiran ke aras paling cemerlang dan pencapaian terbilang hasil daripada kesatuan aspirasi bangsa dan negara dengan berpaksikan misi latihan kemahiran dalam kalimat SkillsMalaysia. 

Selaras dengan keperluan RMKe-10, iaitu Mengarusperdana Latihan Kemahiran, jenama SkillsMalaysia telah diumumkan oleh YAB Perdana Menteri, Datuk Sri Najib Tun Razak pada 11 Januari 2011 sebagai salah satu daripada 19 aktiviti Program Transformasi Ekonomi (ETP) di bawah EPP 5 Kempen Kesedaran SkillsMalaysia 2011 peringkat kebangsaan dimana Negara memerlukan 40% pekerja mahir bagi memastikan Malaysia menjadi Negara maju pada tahun 2020.

Maka objektif SkillsMalaysia diwujudkan agar dapat meningkatkan kesedaran terhadap peluang kerjaya dalam bidang latihan kemahiran dan seterusnya menjana ekonomi Negara berpendapatan tinggi akan tercapai. 

Jadi kepada anda semua datanglah beramai-ramai dan jangan melepaskan peluang sebaik ini.

Untuk Rakyat Kepada Rakyat.

Anwar nak hadir ? Haha dia mana mau bantu rakyat,pembohong lagi ada la..Jumpa MMI di sana hehehe... 

Psstt Pakatan Haprak sibuk nak berdebat rupa-rupanya YB Tan Sri lebih pentingkan rakyatnya daripada melayan juak-juak meroyan nak ke Putrajaya.Ampa pikirlah lah sendiri..

MMI.    

No comments:

Post a Comment

Labels