Followers

Monday 26 March 2012

BUKTI Jelas DAP Mahu Hakis Bangsa Melayu !


DAPigs sebuah parti yang dilihat semakin galak mengejar kuasa politik tanahair hari ini dilihat sudah mula menampakkan belangnya setelah hampir 3 tahun lebih dapat menguasai pentas politik negara dengan kemenangan calon-calon mereka dalam PRU Ke-12 lalu bahkan semenjak menerajui Pulau Pinang mereka semakin angkuh termasuk dengan rakan dalam Pakatan Haprak sekali pun.

Walaupun DAPigs di Pulau Pinang dilanda dengan pelbagai isu terutamanya melibatkan nasib orang Melayu mereka seolah-olah tidak menghiraukan malah dilihat semakin kurang ajar apabila sanggup menjual tanah yang sepatutnya di khususkan kepada pembinaan masjid dalam isu tanah bayan Mutiara yang sehingga kini masih belum di jawab oleh mana-mana pihak daripada kerajaan negeri.

Terbaru lihat saja tuntutan yang dilakukan oleh DAPigs Kedah untuk mendapatkan lebihan kerusi dalam PRU Ke-13 nanti.

"Jika DAP gagal mendapatkan lebih banyak kerusi untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang, parti itu mungkin tidak mempunyai pilihan tetapi akan berentap dalam pertandingan tiga penjuru".


ADUN tunggal DAP di Kedah, Lee Guan Aik berkata, ini bukan hasrat parti mahupun keinginan rakyat tetapi kerana landskap politik di negeri itu telah berubah sejak pilihan raya umum 2008.

Lee, yang merupakan ADUN Kota Darulaman, menambah bahawa parti itu mahu memainkan peranan lebih besar dalam kerajaan negeri Kedah, dan oleh itu ia berhasrat mempunyai perwakilan yang lebih besar di negeri ini.

"Kami tidak menuntut, kami akan serahkan kepada kepimpinan pusat untuk memutuskannya dan kita akan menghormati keputusan itu tetapi kami ingin mendapatkan lebih banyak kerusi kerana kita mempunyai kubu kuat di Kedah juga," katanya kepada Malaysiakini.

"Ia bukan kerana kita mahu mengurangkan pengaruh PAS di negeri ini tetapi disebabkan oleh kesan limpahan sokongan yang kuat untuk Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Pulau Pinang, sokongan untuk kami di sini semakin meningkat," katanya.

Lee merujuk kepada pengumuman Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak semalam bahawa DAP tidak akan mendapat sebarang kerusi tambahan dalam pilihan raya umum akan datang.


Azizan dipetik oleh media sebagai berkata pengagihan kerusi di kalangan PAS, PKR dan DAP adalah berdasarkan status quo 2008.

Lee yang tidak bersetuju dengan kenyataan Azizan, berkata beliau tidak pasti sama ada pesuruhjaya PAS negeri itu "hanya bermain politik atau mahu mencetuskan masalah kepada Pakatan Rakyat di Kedah".

Menurut Lee, menteri besar telah beberapa kali membuat kenyataan seumpama itu.

Mengenai kemungkinan parti-parti gabungan Pakatan Rakyat bertelingkah berhubung pembahagian kerusi, Lee berkata mungkin di peringkat negeri tetapi tidak apabila ia dibincangkan oleh kepimpinan Pakatan pusat.

Lee berkata Azizan tidak boleh bergantung kepada situasi pada 2008 untuk membuat keputusan mengenai peruntukan kerusi untuk pilihan raya umum akan datang, yang mesti diadakan menjelang Mei tahun depan.

Dalam pilihanraya yang lepas, DAP tidak benar-benar bersama dengan PAS ekoran kontroversi negara Islam, katanya.

"Bagaimanapun, kali ini rakyat mahu kita bersama. Kami bertanding dalam pilihan raya tanpa menyedari bahawa inilah yang memberi kita kemenangan.

"Apabila ia benar-benar berlaku, kami menyesal kerana meminta jumlah kerusi yang terlalu sedikit tetapi ketika itu ianya tidak mengapa kerana kita mendapat kemenangan moral," katanya.Klik Sini

  
Belang sudah mula di tunjukkan tinggalnya sejauh mana PAS akan akur dan tunduk kepada tuntutan ini ? Dari pandangan MMI isu ini pastinya bakal mencetuskan satu lagi peristiwa menarik yang bakal melanda iklim politik negeri Kedah.

Sejauh mana ianya akan berlarutan kita tunggu dan lihat.Paling pasti ianya merupakan satu lagi gerakan dari DAPigs untuk menghakis peranan dan kuasa orang-orang Melayu.

Ampa tunggu apa lagi ???? 

Psssttt Juak-juak PAS ampa kena tolong Azizan,Ehh boleh ka depa tolong ??

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels