Followers

Wednesday 15 August 2012

Bukti PAS Dungu - Guan Eng Sudah Mula Di Tegur !!


Berita di bawah merupakan salah satu bukti Pakatan Haprak khususnya kepimpinan DAPigs di Pulau Pinang kini sedang bermasalah.Masalahnya adalah berpunca daripada sikap Guan Eng sendiri yang hari ini di katakan sudah pun berubah.

Guan Eng hari ini adalah Guan Eng yang cukup berbeza dengan satu ketika dulu dalam erti kata mudah Guan Eng kini dah makin bongkak dan sombong.

Ini diakui oleh ahli-ahli DAPigs sendiri dan lebih mengejutkan mereka terdiri daripada ahli veteran DAPigs yang selama ini berdiam diri melihat perubahan yang berlaku terhadap Guan Eng.

Sebagai buktinya ikuti berita selanjutnya di bawah ,

Beberapa ahli veteran DAP sudahpun berjumpa dengan Anwar, menyatakan keperluan untuknya menasihatkan Guan Eng supaya memperbaiki pencapaian dan kaedah memimpin Pulau Pinang. Pada mulanya, Anwar tidak menganggap aduan mereka sebagai sesuatu yang serius. Namun, setelah mendengar hujah mereka; Anwar rasa terdiam dan mula berfikir samada PR perlu campur tangan dalam kaedah Guan Eng memimpin Pulau Pinang.

Antara yang disampaikan oleh warga veteran DAP:- Kesombongan Guan Eng bukan sahaja terhala kepada masyarakat Melayu – malah sudah mula dilakukan kepada masyarakat Cina. Enggan berjumpa dan ringan mulut seperti dahulu.

Veteran DAP PP tidak puas hati dengan pencapaian Guan Eng setakat ini. Pro-business, tetapi tak ambil berat soal rakyat; Terlalu bergantung kepada bajet – tak ada program lain; Tidak melayan pihak media dengan adil. Bercakap tentang ‘kebebasan’ (freedom of expression) – tetapi tidak mahu berkawan baik dengan media; Semakin tertekan dengan isu peribadi (rainbow); Betty Chew semakin menganggu pejabat Ketua Menteri;

Terlalu beri muka kepada usahawan pro-BN; Vincent Tan; Pentadbiran yang semakin lemah; Semakin ramai pemikir DAP yang diberhentikan daripada think-tank Kerajaan Negeri; Melayan kalangan orang tertentu sahaja;

Kali ini, sudah 3 kali kumpulan veteran DAP bertemu dengan Anwar dalam isu ini. Pada mereka mudah sahaja, jika Anwar mengimpikan sokongan 70 % masyarakat Cina kepada PR berkekalan – Anwar mesti nasihatkan Guan Eng supaya berubah. Tak ada jalan lain.

Guan Eng cukup yakin, dia masih mampu menang selesa dalam keadaan politik yang ada sekarang. Tak perlu perubahan.

Veteran DAP sudah mula membandingkan Guan Eng dengan Lim Chong Eu. Jauh sangat. Pada mereka, sebagai ahli DAP mereka masih hormat dan kasihkan Chong Eu sewaktu Tun memimpin PP. Guan Eng patut ada sikap itu. Bukan berlagak dan sombong.

Anwar mencatitkan sesuatu dan berjanji untuk membawa isu ini ke pengetahuan Dr Mansor. Soalnya, apakah Anwar tak berani nak menegur Guan Eng??? Sumber gelagatanwar.wordpress.com

MMI nak tanyalah kepada anda semua dalam Pakatan Haprak khususnya PAS dan PKR , siapakah di kalangan pemimpin kedua-dua parti ini berani menegur Guan Eng ? 

Anwar Ibrahim ! Azmin Ali ! Wan Azizah ! Nurul Hizah ! Sam Ketot ! Mat Sabu ! Hadi Awang ! Nik Aziz ! Husam Musa ! Salleh Man ! Yusni Mat Piah ! atau mungkin Nasrudin Hasan Tantawi ? hehe..SEMBANG JA BANYAK!!

Memang dungulah puak-puak ni sebab selama ini asal nama Guan Eng ja mana pernah buat salah alih-alih orang DAP sendiri yang pecah tong dan menegur Guan Eng.

PAS ampa buat apa selama ini ? Kena kencing macam tu ja dengan Guan Eng..BANGSAT !

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels