Followers

Saturday 25 August 2012

TOKONG - Mansor Ni Agama Apa ??


Mansor Othman sedap nama tukan ? Siapa yang tak kenal dengan dia ni Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang dan merupakan ahli PKR yang hari ni sudah membuktikan beliau juga merupakan pencacai yang tunduk kepada bangsat DAPigs.

Perkara paling utama sekali yang MMI mahu lontarkan adalah dia ni agama apa ? Islamkah Mansor Othman ni ?

Isu berkaitan tokong yang begitu panas sekarang ini sebenarnya membuktikan juak-juak Pakatan Haprak sebenarnya sudah hilang maruah diri malah sanggup pula samakan Guan Eng dengan tokong.

GEORGETOWN: Pengerusi PKR Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman menafikan menggelar Lim Guan Eng sebagai sombong dan angkuh tetapi akur melabelkan Ketua Menteri Pulau Pinang itu sebagai sebuah tokong yang harus disanjung tinggi.

Dalam sidang media yang dihadiri oleh Guan Eng sendiri, Mansor berkata beliau hanya menggunakan ungkapan tokong itu sebagai mencerminkan sanjungan tinggi rakyat terhadap Setiausaha Agong DAP itu.

Mansor berkata,kenyataan yang kononya beliau menyifatkan Ketua Menteri Lim Guan Eng sebagai sombong, angkuh hanya bertujuan memberi gambaran buruk tentang hubungan PKR dan DAP.

"Saya tidak pernah menggelarkan Ketua Menteri sombong dan angkuh dan saya tidak tahu dari sumber mana perkataan itu timbul sedangkan saya tidak mengatakannya.  

"Yang pasti perjumpaan ini telah dirakam dan kemudianya disiarkan didalan blog anti-Pakatan Rakyat dengan niat jahat untuk merosakan jalinan dan hubungan baik antara PKR dan DAP dan cuba mengeruhkan lagi hubungan baik antara saya dan Ketua Menteri,"katanya pada sidang media siang tadi.

Turut hadir, Pesuruhjaya Pas Negeri, Datuk Salleh Man,Klik Sini


Apa yang bermain di fikiran MMI adalah mengapa seorang pemimpin yang beragama Islam seperti Mansor sanggup mengambil perkataan TOKONG semata-mata untuk menunjukkan bahawa Guan Eng harus disanjung tinggi ? 

Apakah di mata beliau sebagai seorang Islam TOKONG adalah satu-satunya perkara yang boleh menunjukkan seseorang itu harus di sanjung ? Mengapa tidak menggunakan perbandingan lain yang lebih menampakkan adab seorang pemimpin yang beragama Islam seperti Mansor untuk memuji seseorang ?

Malah Mansor juga dengan sewenang-wenangnya mengatakan ungkapan TOKONG itu bagi mencerminkan sanjungan tinggi RAKYAT terhadap Guan Eng.

Bila masa rakyat Pulau Pinang sanjung Guan Eng ? Yang ada hanyalah juak-juak penyokong Pakatan Haprak termasuklah segelintir bangsa Melayu yang kini terlalu kepingin untuk menakluk Putrajaya.

Ramai di luar sana yang tidak pernah menyatakan rasa sanjungan mereka terhadap TOKONG Mansor tu.MMI turut yakin sebahagian daripada juak-juak PAS juga sebenarnya tidak bersetuju dengan ungkapan tersebut tetapi apakan daya PAS lembik di tangan DAPigs. 

Lain kali jangan pakai perkataan rakyatlah bangang !

Yang lebih menghairankan MMI disaat sidang media itu diadakan kelibat Salleh Man dan Malik Kassim juga turut dilihat bersama.Apakah puak-puak ni tidak langsung berasa tersinggung dengan ungkapan sedemikian ? 

Salleh Man sebagai YDP Majlis Agama Islam dan Malik Kassim sebagai Exco Agama seharusnya menegur Mansor supaya menarik balik kata-kata beliau kerana ungkapan menyamakan Guan Eng dengan TOKONG adalah sesuatu yang langsung tidak boleh diterima apatah lagi ianya di buat oleh seorang pemimpin Islam seperti Mansor dan mengajak pula seluruh rakyat termasuk mereka yang beragama Islam untuk menyanjungi TOKONG !

Sekali lagi MMI nak tanya sesuaikah seorang pemimpin yang beragama Islam seperti Mansor Othman mengungkapkan ataupun menyamakan seseorang dengan TOKONG ?

Disini MMI minta supaya semua faham bahawa MMI bukannya mahu mencerca mana-mana agama dan penganut agama di Malaysia sebaliknya mempersoalkan apakah tindakan Mansor Othman selaku pemimpin yang beragama Islam mengungkapkan perkataan sedemikian boleh di terima ?

Apa yang MMI perhatikan Mansor sebenarnya sudah pun terjerat dengan permainan politik bodoh parti PKR sendiri dan tindakan menyamakan Guan Eng dengan TOKONG adalah semata-mata untuk menyelamatkan diri dan menutup maklumat yang sudah pun terdedah.

Bukti jelas Guan Eng dan DAPigs sudah pun berjaya menjadikan juak-juak PKR dan PAS sebagai pencacai terhormat dan menjadikan mereka sebagai UNIVERSAL SOLDIER yang akan patuh kepada setiap arahan tanpa sebarang tentangan.

MMI nak tunggu dan lihat apa pula kenyataan daripada juak-juak PAS khususnya di Pulau Pinang berkenaan isu ni...

Tolong jawab sat !!! 

Psstt Selalunya diam jaa , tak ada telor ka ??

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels