Followers

Sunday 23 December 2012

Wanita Tempatan Di Rekrut Jadi Pelacur ??

Gambar Sekadar Hiasan
Siapa yang tidak kenal dengan Pulau Pinang.Sebuah negeri disebelah utara peta Malaysia yang mengandungi pelbagai tempat-tempat menarik untuk dilawati.Bahkan Pulau Pinang juga diantara negeri yang menawarkan satu pakej percutian menarik kepada sesiapa saja kerana keunikannya dari pelbagai segi.

Selain dari segala keistimewaan yang terdapat di Pulau Pinang , gejala pelacuran adalah sesuatu yang sedang pesat berkembang dan ianya mengundang resah di kalangan masyarakat khususnya mereka yang beragama Islam.

Terkini satu sindiket pelacuran beroperasi di sekitar Pulau Pinang dipercayai merekrut wanita tempatan untuk dijadikan pekerja seks atau 'teman wanita sementara' kepada pelancong asing dan rakyat tempatan yang berkunjung ke negeri ini.

Kebanyakan gadis tempatan yang direkrut berusia 20-an dan mempunyai pekerjaan termasuk peniaga makanan, pekerja kilang, pengurus jualan langsung, kakitangan firma kewangan dan tidak ketinggalan kakitangan kerajaan.

Mereka dibayar kira-kira RM110 bagi setiap 30 minit perkhidmatan yang ditawarkan kepada pelanggan. Bagi ejen yang berjaya membawa pelanggan akan dibayar RM80 iaitu RM50 ditanggung oleh pelanggan, manakala RM30 lagi dibayar oleh rumah urut.

Sindiket itu dikatakan sudah lama beroperasi di rumah urut berlesen di beberapa tempat seperti Jalan Penang dan Lebuh Chulia di sini, bagi mengaburi mata pihak berkuasa.

Sumber memberitahu, sindiket merekrut gadis tempatan itu dilakukan bagi mengelakkan kegiatan mereka dihidu pihak berkuasa dan juga orang ramai sekiranya mengambil warga asing.

Sebelum ini, sindiket mengambil wanita Filipina, China, Thailand dan Vietnam untuk bekerja tetapi kebanyakan mereka sudah dicekup pihak berkuasa. Sejak itu, sindiket membuat keputusan tidak lagi mahu menggunakan perempuan warga asing.

"Tindakan mengambil warga asing amat berbahaya dalam perniagaan ini dan ia juga menyebabkan senang dikesan pihak berkuasa," katanya kepada Berita Harian.

Difahamkan, ramai gadis tempatan rela melakukan pekerjaan sebagai pekerja seks bagi mendapatkan pendapatan lebih, selain untuk berseronok mengadakan hubungan seks dengan pelanggan yang lazimnya pelancong asing.

"Semua perempuan dari setiap negeri di Malaysia ditawarkan kepada mana-mana pelanggan yang berminat. Malah, hampir semuanya boleh bertutur Bahasa Inggeris dengan baik.

"Sindiket pelacuran ini juga mempunyai kelebihan kerana pekerja seks terdiri daripada pelbagai bangsa iaitu Melayu, Cina dan India termasuk perempuan etnik Sabah dan Sarawak," katanya.

Sumber memberitahu, sindiket berkenaan akan mendapatkan perempuan tempatan melalui ejen yang dilantik untuk melakukan tinjauan di kawasan pejabat, kilang dan kawasan tumpuan orang ramai seperti pusat beli-belah dan pusat rekreasi.

Katanya, ejen akan mendekati gadis yang difikirkan berpotensi untuk bekerja dengan sindiket dan akan menawarkan peluang pekerjaan menjadi 'teman wanita sementara'.

Beliau berkata, biasanya, mereka hanya mahu bekerja sementara dan tempoh bekerja ialah pada waktu malam saja.

"Malah, pernah berlaku beberapa gadis tempatan yang datang sendiri mahu berjumpa dengan tauke untuk memohon pekerjaan sebagai 'teman wanita sementara'.

"Gadis yang bekerja dengan sindiket akan diajar mengenai beberapa petua penting untuk menarik perhatian dan mengambil hati pelanggan yang datang mendapatkan perkhidmatan," katanya.Berita Harian.

Jika ampa semua masih ingat baru-baru ini kecoh tentang isu Guan Eng menyalurkan dana yang besar untuk hal ehwal agama Islam di Pulau Pinang namun sejauh mana dana besar itu dipergunakan sekiranya gejala pelacuran terus-terusan berkembang ? Malah yang tragis adalah mereka begitu berani merekrut wanita tempatan untuk dijadikan sebagai pelacur.

Dimana suara juak-juak pimpinan Islam dalam Pakatan Haprak bagi menangani permasalahan sebegini ? Apakah masih tunduk dan langsung tidak berani bersuara ?

Kalau juak PAS berbangga dengan peruntukan besar kepada hal ehwal agama Islam dari Rejim DAPigs rasanya mereka juga seharusnya berbangga dengan kepesatan industri pelacuran di Pulau Pinang malah lebih dasyat lagi disaat mereka mempunyai kuasa untuk menegur tentang kegiatan pelacuran yang semakin menjadi-jadi ramai wanita tempatan sudah pun terjebak.

Kepada juak-juak penjilat Pakatan Haprak , MMI nak bertanya sebagai sebuah parti yang mempunyai wakil dalam pentadbiran kerajaan negeri , ampa dok buat apa ??

MMI.

25 comments:

  1. Artikel kra suam2 kuku jela,tp tnjk hbat ja lebih..macai..

    ReplyDelete
  2. hahaha..pulau pinang kini lubok ilmu..ustaz2 snang nk msuk mngajar..xmcm dulu dh..asyik sekat ja..skrang pruntukkan utk islam pulau pinang juga mningkat tiap tahun..aku tnggal pulau pinang aku dpt rasakan agama islam di penang lebih mudah dri dulu..

    ReplyDelete
  3. kat mana akademi ni.. camana nak booking?

    ReplyDelete
  4. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) IS CROCODILE’S TWO HEAD
    To all Malaysians,
    We would like to inform all Malaysians about Gombak MCA Chief YIP KUM FOOK using (wage) Buddhist monks from Myanmar for the services of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, No 19 Jalan 38 Desa Jaya, Kepong, 52100 KL. Myanmar monks always make mistakes and people cheat. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) is a two-headed crocodile, now he always says to people, MCA will die after GE13

    On the other hand, YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) is always silent and does not take any action, maybe YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) shared evil with Buddhist Monks from Myanmar. We are very sad about that.

    Hope the people must be careful and notice that this matter and thank you.

    ReplyDelete
  5. We are the former committee members of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE in Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. That we would like to inform about something like the history of the Temple to all Buddhists to know in Malaysia and other countries in the world

    This SAMNAK SAMBODHI was started in 1989, at Taman Ehsan by Sangha from Kelantan, there was a rental house for our Temple and our Master’s payment for the Temple, how difficult it was at that time but our Master was very patient in what matter for the Temple.

    We moved to No: 25 Jalan 5 Taman Desa Jaya, near Taman Daya in 1992 but the Temple here is no longer, then in 1993 again moved to the place now, we are knowing well about the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE

    Last time, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE was very famous for various activities such as Dhamma Sunday School, free form five tuition on BM, Wesak Day celebration, Kathina celebration, Loy Krathong festival, blood donation, Chinese New Year Oil Lamp and others.

    This time is very different in the past and the committee hires foreign monks to take care of Temple only and sometimes the president of the Temple (YIP KUM FOOK) invites some Tibetan monks and Thai monks to wipe out their misfortune only, the Temple became a private place of the family

    How to embarrass the devotees, the committee must rethink the matter because of the Temple donation fund by the devotees

    Sharing by Lum Tuck choy, Taman Desa Jaya, Kepong

    ReplyDelete

Labels