Followers

Tuesday, 21 May 2013

BOIKOT Produk CINA ~ SUDAH ADA YANG PANAZZZZ !!!!


Nampaknya kempen boikot produk Cina sudah mula menampakkan kesannya.Rata-rata jentera media saban hari menekankan supaya orang-orang Melayu menghentikan segera pembelian produk-produk buatan Cina di semua kedai-kedai yang menjual barangan tersebut.

Seperti biasa kaum Cina ini masih angkuh dan bongkak dengan apa yang mereka miliki selama ini namun MMI yakin tunggulah beberapa ketika lagi pasti ianya akan menjadi barah kepada peniaga-peniaga kaum Cina.

Kepada orang-orang Melayu , bangsat-bangsat ini memandang rendah akan keupayaan kita maka sudah sampai masanya mereka di ajar.Percayalah orang Melayu ada kuasa membeli dan gunakan kuasa membeli itu untuk membeli hanya di kedai-kedai milik orang Melayu sahaja.Percayalah dengan kekuatan yang kita ada.Mereka perlu dia ajar !!

Untuk makluman sudah ada pihak di luar sana yang makin panas dengan kempen ini dan mereka kelihatannya sudah mula membuka mulut.

Wakil Dewan Perniagaan Cina dan Melayu, Yeah Kim Leng semalam memberitahu Malaysian Insider bahawa ‘boikot produk Cina’ yang dipromosikan oleh blogger pro-UMNO akan menjejaskan ekonomi Malaysia dan menakutkan pelabur. Beliau tentunya bercakap tentang kempen ‘boikot barangan Cina pro-DAP’ yang kini sedang merebak di internet.

Kita boleh merujuk kempen ini sebagai kesan sampingan dari keputusan PRU-13 yang menyaksikan penolakan sepenuhnya kaum Cina terhadap parti pemerintah a.k.a kerajaan Melayu. Dalam kenyataannya, Yeah mendesak Putrajaya agar masuk campur bagi menghentikan kempen boikot tersebut.

Percaya bahawa Yeah sedia maklum bahawa kaum Melayu telah lama bersabar dengan permainan rasis akhbar-akhbar Cina serta lakonan mengada-ngada kaum Cina dalam menangani isu-isu rasis, dengan harapan kaum Cina akan menghargai toleransi mereka.

Bagaimanapun, kaum Cina mengambil sifat toleransi Melayu itu sebagai suntikan dos kepada ego mereka. Dari situ, keangkuhan kaum Cina yang dipamerkan dalam tragedi 13 Mei kini sekali lagi dipamerkan sepanjang kempen PRU-13.

Hakikatnya, majoriti rakyat sudah muak dengan sikap hipokrasi-sensitif kaum Cina. Setiap kali mereka diingatkan tentang kontrak sosial, mereka akan menjerit ‘rasis’!. Setiap kali mereka disoal tentang semangat nasionalis dan patriotik, mereka akan menyalak ‘rasis’!. Dan apabila Utusan Malaysia bertanyakan apa lagi yang mereka mahu, iaitu satu soalan yang jujur, terus terang dan mudah, akhbar itu dikutuk sebagai ‘ultra-rasis’!

Di masa yang sama, akhbar-akhbar Cina dan ahli politik mereka terus memperhebatkan permainan isu rasis ini sehingga kemuncaknya masyarakat Cina gagal membezakan antara ‘benci Melayu dengan benci Malaysia’. Maka, hari ini, kita melihat anak-anak Cina memegang bendera Malaysia terbalik – dengan bangga.

Selepas PRU-13, para ektremis Cina ini akhirnya bertemu buku dengan ruas. Ramai guru-guru dan murid-murid Melayu di sekolah Cina mula memperkatakan tentang pengalaman mereka berhadapan dengan sikap rasis di sekolah. Ramai lagi yang mula bertanyakan peranan akhbar-akhbar cina yang telah lama menanam sikap prejudis, keraguan dan kebencian terhadap kerajaan yang diterajui Melayu. Malah, ahli politik Melayu juga sudah mula ‘menyampah’ dengan hipokrasi kaum Cina.

Sudah tiba masanya kita memainkan isu rasis ini secara terbuka. Sepertimana yang penulis sering katakan pada rakan-rakan penulis, jika kita berurusan dengan seorang rasis, kita tidak punya pilihan selain turut menjadi rasis, atau kita akan ditindas. Dan itulah yang kaum Cina inginkan sangat, iaitu ‘menindas’.

Jelas, kaum Melayu sudah tidak tahan lagi dengan sikap chauvinis dan angkuh kaum Cina dan mula berkata: “Jika ingin sangat bermain dengan isu kaum, maka ayuhlah kita main sama-sama”.

Mungkin ada yang menyangka, dari situlah bermulanya kempen boikot barangan Cina ini.

Hakikatnya, ia telah bermula lama dahulu apabila kaum Cina dengan liciknya menyerang dan mengsabotaj semua produk bumiputera.

Contohnya, apabila seorang taikun Melayu mengambil-alih Gardenia Bekeries (KL) Sdn Bhd tidak lama dahulu kerana bimbang dengan status halal tepung pembuat produk tersebut yang mana bekalannya dimonopoli oleh seorang taikun Cina, masyarakat Cina tidak menunggu lama untuk melancarkan boikot terhadap semua produk Gardenia.

Alasan mereka? Ia adalah milik kroni UMNO.

Ini adalah cara pemikiran tipikal seorang rasis iaitu, tidak apa bagi Cina untuk memonopoli tetapi tidak boleh bagi Melayu untuk memecah monopoli dan menyediakan persaingan yang sihat kerana ia adalah amalan kronisme; kecuali jika persaingan sihat itu melibatkan seorang Cina juga. Seperti kata Yeah, ia adalah ‘tidak sihat, kebudak-budakan dan rasis’ bagi Melayu untuk memboikot barangan Cina tetapi ia adalah ‘hak pengguna’ bagi Cina memboikot barangan Melayu.

Permainan rasis kaum Cina di sektor swasta juga merupakan rahsia umum, di mana mereka akan meletakkan ‘mandarin’ sebagai kelayakan dalam iklan-iklan pekerjaan. Di utara, terutamanya, permainan rasis kaum Cina lebih terbuka di mana syarikat yang diterajui mereka tidak akan memberi peluang yang sama kepada kaum lain untuk maju. Sesetengahnya pula secara langsung meletakkan skim gaji dwistandard berdasarkan kaum di bawah ‘undang-undang tidak bertulis syarikat’.

Selamanya kaum Cina itu angkuh, memberitahu semua bahawa tiada siapa yang dapat menyentuh mereka kerana mereka mengawal ekonomi.

Mungkin benar bahawa kita tidak boleh berbuat apa-apa dan kempen boikot barangan Cina ini tidak akan membawa kaum Melayu ke mana-mana. Justeru, jika ia benar, maka kita percaya Yeah Kim Leng tidak perlu bimbangkan apa-apa. Lagipun, beliau hanya bimbangkan kaum Cina, bukan begitu? Dan kaum Cina tidak akan terjejas hanya dengan boikot dari kaum Melayu, bukan begitu?

Kaum Cina telah menyatakan bahawa mereka tidak memerlukan kaum lain, maka kaum lain juga perlu ‘belajar’ untuk tidak memerlukan kaum Cina. Dan untuk pengetahuan semua, pembelajaran ini telah pun bermula iaitu melalui ‘kempen boikot produk Cina’.sumber 

Beli produk Cina bererti membantu DAP !! BOIKOT !!!!

Produk Muslim Klik Sini 

MMI.

13 comments:

  1. Ekonomi lumpuh? Ada aku kesah? Kalau ekonomi naik pun bukan melayu yang untung, lagi bagus kita lumpuhkan ekonomi yang rata-rata dikuasai cine, kita ajar mereka cara-cara bersyukur dan hormat-menghormati.

    ReplyDelete
  2. Saya akan bantu dengan blog saya www.suarapemikir.com

    ReplyDelete
  3. Bagi yang berinternet ok lah dapat mesej BBC ni.
    Untuk rakyat yang tak guna internet macam pakcik makcik perlu ada usaha untuk menyampaikan mesej BBC ni.

    Bagi sesedara yang bergiat dalam NGO harap ada usaha keluarkan fliers/banner/ dll agar mesej sampai kesemua lapisan.

    Just my thought dan semoga diberkati ALLAH usaha fardhu kifayah ini.
    AMIN

    ReplyDelete
  4. Ckp hari2 dan istiqamah. InsyAllah bila dah masuk dlm minda, automatik org2 melayu akan beli kat kedai muslim shj dlm masa 2 tahun. Sime Darby dan Felda kena blajar buka hypermart pulak kt semua kawasan penduduk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam Felda yang kayaraya cina jugak ....

      Delete
  5. Alhamdulillah..saudara bntu la bangsa kita..gna la blog saudara sbaik mngkin utk mmajukan bngsa melayu kta..

    ReplyDelete
  6. Jika ada banyak permintaan pada produk2 dan kedai2 muslim maka diharapkan pembekal serta pengilang meningkatkan production mereka untuk memenuhi permintaan ini. ABC.

    ReplyDelete
  7. Kita berurusniaga pada yg mbayar zakat sahaja, ni juga adalah jihad, sudah terang kaum cina trutama suku evangelis ada misi tertentu, dah lama mreka mrancang hal ni, dan dibantu pula oleh parti yg mgaku pure islam, ini lah 1 konsep pemjajahan yg xnampak pd mata kasar, dunia akhir zaman, selamatkan islam dn melayu, ini jihad kita!

    ReplyDelete
  8. Kerajaan jana 200 billion setahun. Separuh utk infrastruktur. Kita perlukan super distributor melayu utk simen, bata, besi, pasir, kerikil. Kontraktor bumi kena bayar 30% lagi mahal utk bahan binaan ini - itu sebab banyak kontrak depa sapu. Kalau kita kawal bahan binaan, pasti depa kantoi.

    ReplyDelete
  9. Sebenarnya mereka takut kerana ia membawa kesan kepada ekonomi cina; pelabur juga jangan risau, kerana boleh berniaga dengan orang melayu pulak... ini kali lah dengan peniaga melayu... UBAH sekarang...

    ReplyDelete
  10. cina dah takut sebab tu cakap gitu..its time melayu jadi supplier....tak tahu... belajar....gi jumpa kerajaan.... attend kursus..sedia to take-off..jihad ekonomi.....ubah!ubah!ubah!....

    ReplyDelete
  11. ini kalilah kita Ubah membelilah di kedai melayu dan yg beragama Islam fardu kifayah ini kalilah kita jihad untuk ekonomi pulak jihad!jihad!jihad insyaallah

    ReplyDelete