Followers

Wednesday 31 October 2012

DAPigs - Cakap Tak Serupa Bikin !!


Lihatlah bagaimana tamaknya pimpinan DAPigs dalam gerak kerja mereka sampaikan 9 orang pemimpin mereka bertanding masing-masing dua kerusi.Apakah itu menunjukkan pemimpin Pakatan Haprak ini telus , cekap lagi akauntibiliti ?

MMI masih ingat baru-baru ini Karpal Singh ada menyeru pimpinan DAPigs supaya bertanding di satu kawasan sahaja.Bayangkan bagaimana perasaan orang lain apabila segelintirnya diberikan peluang untuk bertanding lebih dari satu kerusi ?

Dimanakah ketelusan pimpinan DAPigs dalam soal ini ? Cakap tak serupa bikin , Hampeh belaka...

Malah jika merujuk kepada kawasan Guan Eng sendiri jelas DAPigs sebenarnya tidak bekerja untuk rakyat malah amalan CAT yang dilalakkan mereka selama ini hanyalah sebagai penyedap halwa telinga rakyat.

MMI bukan bercakap kosong lihat saja apa yang telah berlaku di DUN Air Putih sendiri dimana Guan Eng adalah ADUNnya.


Mac 18 2012 - menghuni di kawasan Dewan Undangan Negeri Air Putih yang dikuasai oleh Ketua Menteri Lim Guan Eng, masa depan penduduk Kampung Boundary 5 masih terumbang ambing dengan ramai yang tidur dengan tidak lena kerana bimbang akan diusir.Lagi Berita



16 April 2012 - TEMBAK - Kira-kira 30 keluarga merayu terus diberi peluang menduduki tanah yang didiami sejak 50 tahun lalu walaupun kediaman mereka bakal dirobohkan esok (Selasa).Presiden Persatuan Penduduk Kampung Boundary 5, Santok Singh berkata, mereka menerima surat arahan dari Mahkamah Sesyen Georgetown 4 April lalu yang mengarahkan tanah itu dikosongkan pada 17 April.Baca Seterusnya

Pelbagai reaksi telah dilontarkan mengenai permasalahan diatas , ada yang menuduh semuanya berlaku kerana kerakusan kerajaan BN sebelum Pakatan Haprak memerintah Pulau Pinang namun perlu diingat bukankah sebelum Pakatan Haprak menang dalam PRU Ke-12 yang lalu antara janji mereka adalah menjadi sebuah kerajaan yang lebih baik dan dinamik dari kerajaan BN yang sedia ada ?? 

Maka oleh kerana itu sebagai kerajaan negeri hari ini yang pernah berjanji kepada rakyat bahawa mereka adalah lebih baik mengapa tidak diselesaikan permasalahan tersebut apabila memegang kuasa ? ketika inilah sepatutnya kerajaan DAPigs membuktikan kepada rakyat bahawa mereka adalah kerajaan terbaik yang mampu membela nasib rakyat !!

Namun apa yang berlaku semenjak berkuasa pada 2008 langsung perkara ini tidak diendahkan malah isu diatas berlaku pada Mac dan April 2012 , ini memberikan gambaran bahawa selama hampir 4 tahun DAPigs dan Guan Eng berkuasa di Pulau Pinang tidak wujud sebarang usaha bagi membantu penduduk tersebut.

Inikah yang dikatakan kerajaan berjiwa rakyat ???? Malah meletakkan pula kesalahan tersebut terhadap BN dan UMNO sedangkan selama BN memerintah Pulau Pinang langsung tidak berlaku sedemikian.


Inilah sebenarnya sikap Guan Eng dan rejim DAPigs di Pulau Pinang mereka banyak menepis tagihan janji mereka sendiri terhadap rakyat dengan mensasarkan kelemahan tersebut kepada UMNO dan BN.

Sebagai sebuah kerajaan yang mengaku bahawa mereka lebih hebat dari yang lain mengapa rejim DAPigs di Pulau Pinang khususnya di DUN Ketua Menteri sendiri berlaku masalah sedemikian ? 

Apakah rakyat Pulau Pinang masih buta dan pekak ??? 

Jangan meletakkan kesalahan kepada orang lain kerana diri sudah berjanji , persoalannya sekarang mengapa permasalahan tersebut masih berlaku ??

CAKAP TAK SERUPA BIKIN !!!

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels