Followers

Monday 8 October 2012

PAS & Juak-Juaknya Malu Besar !!!


Entri ini khas MMI bawakan kepada semua juak-juak dan penyokong parti PAS.Malah jika dikira dah banyak entri sebenarnya yang MMI bawakan berkenaan parti PAS ni.Cumanya kali ini MMI nak berkongsi dengan semua sejauh mana agaknya PAS ni benar-benar memperjuangkan Islam.

Ramai dah rakyat Malaysia yang secara dekat mahupun jauh mengenali PAS sebagai sebuah parti yang sinonim dengan Islam itupun kerana segala gerak kerja mereka selama ini samada yang baik sehinggalah kepada fitnah,cacian dan makian digembleng sekaligus sebagai gerak kerja yang melambangkan Islam.

Itulah PAS hari ini masih mendabik dada kononnya merekalah yang paling hebat waima dialam semesta ini walaupun kadang-kalanya tindakan pemimpin mereka melebihi kuasa Allah SWT sendiri.

Jangan lupa untuk melihat bagaimana mereka mewar-warkan kepada rakyat mengundi PAS bakal masuk syurga.

Jangan lupa juga bagaimana mereka dengan mudah mengkafirkan orang-orang UMNO dan boleh pula bersikap dungu apabila perkara sebaliknya berlaku khususnya yang melibatkan kepentingan politik sempit lagi jijik mereka.

Banyak lagilah kalau MMI nak nyatakan disini mungkin anda boleh baca di entri-entri sebelum ini di blog MMI.

Namun perkara terbaru yang bakal MMI utarakan dibawah ini sekali lagi menunjukkan betapa bangang dan terdesaknya PAS selama ini yang jelas mempergunakan agama Islam untuk kepentingan politik mereka meraih simpati undi daripada rakyat.

Lihatlah selama ini bagaimana PAS dengan penuh kebanggaan mempergunakan masjid-masjid dan surau sebagai medan ataupun pentas bagi melebarkan dakyah politik mereka.Perlu diingat juga merekalah (PAS) yang membenarkan pemimpin-pemimpin yahudi khususnya dari DAPigs memasuki kamar masjid yang menjadi tempat suci orang-orang Islam kononnya untuk memberikan ucapan.Apakah tiada langsung tempat lain yang lebih sesuai daripada mimbar masjid ?

Inilah perlakuan PAS yang selama ini mencemar agama Islam dengan berselindung di sebalik ceramah dan tazkirah yang semuanya bermotifkan politik hasutan dan kebencian.

Malah pihak gereja sekalipun tidak bersetuju menjadikan rumah ibadat sebagai tempat untuk berpolitik.

Malah meminta pemimpin politik tidak mengheret rumah ibadat ke dalam kancah politik kerana ia hanya akan menimbulkan suasana yang tidak harmoni.

Bishop Gereja Lutheran Evangelical, Rt. Rev. Dr. Solomon Rajah berkata, permintaan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng agar pihak gereja bangkit menyatakan ketidakadilan seperti dilaporkan portal berita propembangkang, Malaysiakini semalam, hanya akan dilihat sebagai satu usaha untuk mempengaruhi pihak gereja agar berpolitik.

Menurutnya, kenyataan itu merupakan sesuatu yang tidak boleh diterima dan tidak seharusnya menjadi ikutan penganut Kristian.

"Gereja ialah tempat yang sangat suci. Mengapa keluarkan kenyataan seperti itu di dalam gereja? Gereja bukan tempat sesiapa untuk berceramah tentang politik.  

Bayangkanlah pihak gereja sendiri pun tidak dapat menerima kenyataan Guan Eng dalam soal ini namun juak-juak dan pemimpin PAS masih lagi menjadikan masjid dan surau sebagai tempat untuk merekrut penyokong-penyokong baru mereka.

Inikah yang dikatakan membangun bersama Islam ? apakah anda yakin dan berasa selamat untuk meletakkan kepercayaan kepada PAS sebagai parti yang mempertahankan orang-orang Melayu dan Islam di Malaysia ?

Jangan lupa dengan kenyataan Karpal Singh "Over My Dead Body" terhadap usaha menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam dan jangan juga lupa dengan apa yang berlaku terhadap  Nasrudin Hasan Tantawi dalam debat bersama Ustaz Fathul Bari tempoh hari.

Kenyataan daripada pihak gereja tersebut jelas seolah-olah satu sepak terajang kepada PAS yang selama ini kononnya memperjuangkan Islam !! 

Golongan kapiaq pun marah kalau rumah ibadat mereka digunakan sebagai tempat politik dan boleh menegur pemimpin seperti Guan Eng macam mana PAS boleh pula menyembah Guan Eng dan membenarkan masjid serta surau digunakan untuk kepentingan politik ?

Nampak sangat meroyan dan terhegeh-hegeh nakkan kuasa !! HAPRAK !!  

Selebihnya pilihan di tangan anda..

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels