Followers

Friday 12 April 2013

HOT PAS Kedah TENAT !! Azizan Pula Sedang BerKira-Kira Sertai UMNO ??!!! #PRU13 #TolakPR


Apa yang boleh MMI rumuskan sekarang adalah parti PAS di Kedah semakin bergolak dan terus bergolak.Masalah dalaman yang kini semakin meruncing diantara para pimpinan di peringkat akar umbi dengan Menteri Besar Azizan Razak makin kronik.

Tindakan mengenepikan calon akar umbi telah memakan diri PAS sendiri apabila ramai ahli terlibat dalam protes terbuka menentang kepimpinan PAS negeri dan juga di peringkat Pusat.

Entah jembalang apa yang tiba-tiba merasuk para juak PAS di Kedah tiba-tiba sahaja bendera PAS bertukar warna dari hijau putih kepada hitam putih.Melalui risik-risik dari macai pembangkang sendiri MMI dimaklumkan yang warna hitam putih tu tanda perpaduan sesama parti dalam Pakatan Haprak.

Kihkihkih perpaduan apanya kalau letak calon pun main tindih-tindih tengok di Sungai Acheh baru-baru ni.



Kawasan paling teruk dilanda Protes Bendera Hitam adalah Padang Terap dan Baling.Nampaknya suara akar umbi kali ini benar-benar main politik mungkin kerana PAS sejak bersahabat dengan PKR dan DAPigs dah pandai main jolok-jolok maklumlah pemimpin tertinggi parti pun dah pandai main kangkang-kangkang.

Menurut sumber mengatakan punca utama tercetusnya Protes Bendera Hitam ini adalah kerana kelemahan pentabdiran Azizan selaku Menteri Besar Kedah.Lagipun dah ramai yang tahu PAS Kedah dah lama berantakan melibatkan kem Azizan dan kem Pharolrazi Baca Sini 

Peperangan diantara puak penyokong Phahrolrazi dan Azizan Razak semakin terbuka dengan jentera dan sokongan dari pihak masing-masing.

Bilik Gerakan Peti Undi Pas telah ditutup kerana usaha memboikot Menteri Besar Kedah dan mereka meminta campur tangan Pas pusat.

Selain daripada 11 DUN yang membantah Azizan sebagai pesuruhjaya Pas Pas Kedah. Beberapa peti undi luar dari kawasan tersebut juga turut menutup bilik gerakan mereka seperti di Langkawi, Kuala Kedah, Baling dan beberapa tempat lain.

Semua ini berlaku disebabkan percakaran dalam diam diantara Phahrolrazi exco derhaka dengan Menteri Besar Kedah paling malang dalam sejarah si Azizan Razak. Masalah dalaman yang tidak mampu diselesaikan oleh Pas pusat, sebenarnya hanya disorokan bawah permaidani (seolah-olah begitu).Baca Seterusnya 

Semalam pun MMI ada mendengar tentang desas-desus yang mengatakan Azizan dan kemnya mula dok bercakap tentang UMNO dan ada bunyi-bunyi sebut MASUK !! Aii Azizan nak masuk UMNO ker ???

MMI.

1 comment:

  1. PAS ke UMNO ke aku tak kesah sangat janji adil dan berendah diri, tapi sikap takbur dan riak macam Azizan tu hum.... bodo le pemimpin UMNO kalau tarik dia masuk parti. Arwah ayah aku dulu keluar dari PAS di penghujung taun 70'an, jadi ketua UMNO kat Pida pernah berkata, " Menangi hati pengundi akan menanglah parti kita." Dalam bicaranya semasa menyambut pegawai daerah muda dari ( Pida 12). Dan ketua UMNO daerah Kubang Pasu. Masih ingat lagi keluarga aku porak peranda. Abang aku dan abang ipar aku tak bersapa dengan ayah bertahun tahun kerana Parti politik. Anak tuduh ayah jadi kafir sebab masuk UMNO.Hum.... apa nak jadi? Wallahualam.

    ReplyDelete

Labels