Followers

Monday 29 July 2013

DAP Semakin SENAK Cuba Tutup Isu Pemilihan CEC Dengan Isu Perkauman !!


Pertamanya MMI nak ucapkan tahniah kepada semua pihak yang mengambil berat tentang isu filem bangsat cauvinis "The New Village" yang telah pun di gantung tayangannya oleh KDN.Walaupun ini rasanya kali pertama sejak beberapa lama kita tidak pernah mengambil tindakan seberat ini sekurang-kurangnya sudah ada tindakan.

Sejak semalam MMI menantikan respon daripada beberapa pihak dan ternyata hari ini ianya bukan sahaja menjadi tajuk utama di kalangan bangsat-bangsat cauvinis tetapi juga di bela oleh Guan Eng.

Jelas lagi nyata bahawa ramuan yang cuba dihidang kepada rakyat itu mempunyai ramuan rahsia yang mampu memperkuatkan lagi agenda mereka untuk terus menanam rasa benci rakyat terhadap UMNO dan kerajaan Barisan Nasional.

Cuba untuk menonjolkan komunis sebagai hero dan pasukan polis sebagai pengkianat negara merupakan taktik dan ideologi yang sama dengan apa yang pernah di lakukan oleh Mat Sabun sebelum ini.

Persoalannya mengapa perlu sampai ke tahap itu ?

Hahaha DAP di lihat sedang cuba mengambil kesempatan di atas isu kontroversi filem "The New Village" untuk menutup kelemahan dan kepincangan yang berlaku dalam pemilihan CEC parti DAP sendiri.

Kenyataan Guan Eng yang seolah-olah marah apabila Khairy Jamaluddin dan Utusan Malaysia mengkritik filem pro-komunis The New Village adalah buktinya padahal ramai rakyat yang bangkit mengutuk keras filem tersebut.

Dalam satu kenyatan media, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mendesak Pergerakan Pemuda Umno dan akhbar milik parti itu, Utusan Malaysia perlu menjelaskan keikhlasan mereka menentang komunisme.

Lim merujuk kenyataan anggota exco Pemuda Umno Lokman Noor Adam yang mempersoalkan bagaimana filem 'The New Village' yang didakwanya mengagungkan fahaman komunisme begitu mudah diluluskan berbanding sewaktu filem ‘Tanda Putera’ yang berlatar belakangkan rusuhan kaum 13 Mei 1969.

Menurut beliau, "The New Village" secara halus mengangkat Parti Komunis Malaya sebagai hero dan meletakkan Rejimen Askar Melayu dan polis yang ketika itu berkhidmat dengan British sebagai musuh dan 'orang jahat' yang perlu dihapuskan.

Lim juga membidas Umno dan Utusan Malaysia yang tidak menentang tindakan kerajaan yang mengadakan hubungan diplomatik dengan negara-negara komunis seperti China, Cuba dan Vietnam.

Katanya, kedua-dua entiti berkenaan juga tidak pernah membidas bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Rahim Noor kerana menandatangani perjanjian perdamaian bagi pihak Malaysia dengan Parti Komunis Malaysa pada 2 Disember 1989.

“Jika mereka begitu bimbang dengan pihak komunis yang bersembunyi di bawah katil kita, maka mereka tidak perlu pergi jauh. Hanya tumpukan perhatian kepada Khairy dan Pemuda BN kerana membentuk hubungan langsung dengan CYL," kata Lim.

Begitulah hebatnya Guan Eng menyerang semua pihak sedangkan dalam masa yang sama beliau sendiri tahu bahawa dasar negara kita cukup jelas tentang hubungan dengan negara luar selain Israel.

Mempersoalkan tentang perjanjian damai Malaysia dengan PKM juga membuktikan Guan Eng sebenarnya tidak cerdik kerana perjanjian tersebut merujuk kepada perletakan senjata dan proses perdamaian diantara kedua belah pihak yang sebenarnya menguntungkan Malaysia.

Apa pun yang dilakukan oleh Guan Eng atau Kit siang atau mana-mana pemimpin DAP lain yang bersekongkol dengan mereka , ianya hanyalah sekadar "camourflage" atau lakonan bias kepada sebuah lagi pementasan teater paling hebat dalam sejarah apabila parti DAP sendiri sudah hampir hilang nyawanya.


Ahli DAP mahu parti itu mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) dan tidak membiarkan parti tersebut dibatalkan pendaftarannya oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS)

Naib Pengerusi DAP Cawangan Ladang Paroi, David Dass berkata, selepas hampir tujuh bulan akhirnya Lim Kit Siang membuat pengesahan secara tidak langsung bahawa wujud penyelewengan dan manipulasi undi yang membabitkan 547 perwakilan haram seperti yang didakwa oleh Father Augustus Chen dalam buku The Equity Report.

Menurutnya,  Kit Siang langsung tidak berani membuat penafian terhadap semua dakwaan penipuan yang dibongkar oleh Father Chen semasa pemilihan CEC pada 15 Disember 2012.

Katanya, sebagai seorang yang karib dengan Kit Siang, ternyata Father Chen tahu cara politik kotor yang diamalkan oleh Kit Siang.Baca Selanjutnya 

Perkara paling asas adalah DAP semakin tenat dan mereka sedang berpura-pura tenang sedangkan hakikatnya berkecamuk.

PEMBATALAN pemilihan CEC DAP bererti DAP tidak wujud ! Maka sekiranya itu berlaku bagaimana dengan semua kerusi yang di tandingi oleh wakil-wakil DAP dalam PRU13 ?? Hahahaha semuanya tidak SAH dan akan di serahkan kepada yang berhak !!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels