Followers

Monday 22 July 2013

GEMPAR Hadi Awang Kena LUDAH Dengan Nik Ajiz Di #PRKKuala Besut ??!


Berlaku satu insiden yang agak mengejutkan MMI di Kuala Besut pada ketika kempen parti-parti politik bertanding semakin rancak di jalankan.Malah jika di teliti insiden ini sebenarnya mengundang pelbagai persepsi yang mungkin tidak di lihat kebanyakkan rakyat khususnya mereka-mereka yang masih lagi mengekalkan taat setia kepada parti PAS yang kini di biarkan keseorang dalam kempen tanpa mendapat sokongan padu daripada sahabat sesyurga mereka PKR dan DAPigs.

Semuanya bermula apabila Hadi Awang dalam ceramahnya dengan begitu bersemangat dan penuh tawaduk menyatakan sekiranya PAS di berikan peluang untuk memenangi kerusi DUN Kuala Besut maka pentadbiran negeri Terengganu akan di serahkan kepada UMNO.

Fuh sekali dengar sahaja sudah cukup untuk membuatkan macai-macai pembangkang tersenyum dan rasanya mungkin kelam kabut untuk di canangkan di serata pelusuk kampung kononnya PAS dan presidennya cukup ikhlas dalam perjuangan kali ini.

HAHAHAHA kenyataan yang cukup menggelikan hati MMI kerana ianya jelas sekali memperlihatkan betapa terdesaknya PAS sampaikan presidennya membuka aib sendiri.

Dalam masa yang sama pengundi Kuala Besut diingatkan supaya tidak terperangkap dengan helah PAS yang mendakwa parti itu tidak berminat menjadi Menteri Besar sekiranya berjaya menyamakan jumlah kerusi dengan Barisan Nasional di Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu.

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, mustahil bagi pembangkang untuk tidak menimbulkan kekecohan jika mereka berjaya mewujudkan situasi 'DUN tergantung'.

"Ini satu lagi perangkap yang bakal memerangkap keadaan politik di Terengganu.

"Jangan terjebak dan termasuk dalam perangkap itu kerana mustahil mereka tidak menuntut sebarang kerusi jika kedudukan kerusi DUN berada dalam keadaan 16:16," katanya.

Menerusi ceramahnya Jumaat lalu, Abdul Hadi berkata PAS sanggup memberi laluan kepada BN untuk berkuasa di Terengganu walaupun mereka mempunyai jumlah kerusi yang sama banyak.

Mengulas lanjut Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri berkata, pengundi di Kuala Besut perlu memahami implikasi jika berlakunya situasi DUN tergantung di Terengganu.

Katanya, situasi berkenaan hanya akan menggugat kestabilan politik di negeri ini terutama dalam menentukan pihak mana yang berhak membentuk kerajaan.

"Pengundi Kuala Besut cukup penting bagi menentukan masa depan Terengganu kerana kalau kerajaan tergantung, kerajaan tidak boleh dibentuk.

"Akan berlaku kekecohan mengenai siapa boleh bentuk kerajaan kerana masing-masing mempunyai kerusi yang seimbang.

"Sebab itu saya menyeru dan merayu pengundi supaya jangan terjebak dengan kempen-kempen yang berbentuk sebegini, berikan kepercayaan kepada BN bagi menentukan kerusi yang ke-17," katanya.Baca Seterusnya  

Itu kata Datuk Seri Zahid , dan ada benarnya kenyataan tersebut kerana selama ini PAS sering kali tidak pernah menunaikan kata-kata mereka khususnya perkara-perkara yang merujuk kepada gerak kerja bersama UMNO.

Namun ada seperkara yang MMI rasa perlu di ketahui oleh semua apabila kenyataan oleh Hadi Awang di buat.

Memberi laluan kepada UMNO atau BN untuk menerajui Terengganu sekiranya PAS menang di Kuala Besut MEMBUKTIKAN bahawa Hadi Awang secara tidak langsung MENGAKU bahawa perpaduan diantara PAS dan UMNO sebenarnya boleh dilakukan.

Persoalannya mengapa dalam pilihanraya kecil ini PAS SANGGUP tetapi TIDAK semasa usaha perpaduan diantara UMNO dan PAS satu ketika dulu ? Malah ada di antara pemimpin PAS sendiri yang di panggil mengadap jawatankuasa disiplin kerana isu tersebut ?

Seperti kata Datuk Seri Zahid , hati-hati dengan kenyataan sebegitu kerana ini satu lagi perangkap yang bakal memerangkap keadaan politik di Terengganu.

SEPATUTNYA PAS perlu mengambil tindakan terhadap Hadi Awang kerana beliau sudah memulakan semula bibit-bibit perpaduan di antara PAS dan UMNO kerana itu adalah pantang larang dalam PAS malah Nik Ajiz rasanya hampir pasti akan meludah muka Hadi Awang kerana punya impian sebegitu.

Kesimpulannya apakah kita mahu meletakkan kepercayaan kepada PAS khususnya dalam kempen di Kuala Besut hari ini ??? MMI serahkan kepada pengundi untuk tentukan...

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels