Followers

Tuesday 27 August 2013

500 Surat Halimunan Bikin Guan Eng Susah Ati Maa !!


Aiyaa apa pasat ini olang boleh susah ati maa ??? Hali-hali kelija politik pun lagi mau sakit ati ka ??? Wa sendili pun talak paham ini olang , apa lagi lia mau aa? aa?

Kihkih amacam bahasa cauvinis MMI ok tak ? Huhu saja melayan kejap , Oklah apa yang sedang berlaku dan bakal berlaku selepas ini ? Ingin MMI tegaskan segalanya kini sedang di rancang dengan sebegitu rapi agar ianya tidak lagi menjadi barah kepada parti cauvinis DAPigs sehinggakan perlu mengkambing hitamkan salah seorang dari puak mereka sendiri.

Dalam dok sibuk merancang dan mengatur itu pun Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan Setiausaha Organisasinya, Anthony Loke Siew Fook dicabar supaya mengemukakan sejumlah 500 surat salinan asal yang ditandatangani oleh para perwakilan DAP kepada pihak Pendaftar Pertubuhan (ROS) dalam tempoh seminggu ini.

Pemimpin Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) Kedah, Zamil Ibrahim berkata, tindakan itu perlu memandangkan surat tersebut membuktikan para perwakilan telah menerima notis mesyuarat dan tidak dapat hadir pada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) pada 15 Disember tahun lalu.

Berikut adalah kenyataan Zamil :

1. Ekoran sidang akhbar DAP pada 19 Ogos 2013, KITA masih menunggu Lim Guan Eng dan Anthony Loke untuk mengemukakan kepada pihak ROS sejumlah 500 surat salinan asal yang ditandatangani oleh para perwakilan DAP yang buat pengakuan bahawa mereka telah menerima notis mesyuarat dan tidak dapat hadir pada pemilihan CEC tarikh 15 Disember 2012.

Sudah pasti surat pengakuan daripada perwakilan DAP ini mestilah bertarikh sebelum 15 Disember 2012 dan bukan selepasnya.

2. KITA cabar Lim Guan Eng dan Anthony Loke untuk mengemukakan 500 surat salinan asal tersebut kepada pihak ROS dalam masa seminggu supaya pihak ROS dapat temuduga dan siasat kesemua 500 orang perwakilan dan pastikan kesahihan dan ketulenan surat pengakuan mereka.

KITA mencadangkan supaya ROS mendapatkan kerjasama daripada pihak polis bahagian forensik untuk mengesahkan sama ada surat pengakuan ditulis sebelum atau selepas 15 Disember 2012.

3. KITA minta Anthony Loke letak semua jawatan dalam parti jika gagal mengemukakan 500 surat asal yang dikatakan pengakuan oleh 500 ahli perwakilan DAP yang tidak hadir dan mengundi semasa pemilihan CEC pada 15 Disember 2012.

Pihak ROS juga wajar meminta SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) menyiasat jika wujud gejala rasuah dalam perkara ini. Tindakan undang-undang perlu diambil terhadap Anthony Loke jika didapati ada unsur-unsur penipuan atau rasuah.utusan 

Amacam bro-bro DAPigs semua , ada bran ? Cakap siapa pun boleh bro , tandatangan siapa pun boleh bro , nak menipu semua orang boleh buat bro .. Jadi kalau Guan Eng dan macai pimpinannya betul-betul mengamalkan budaya kucing kurapnya tampilkanlah surat tersebut !!

Jangan pula nanti kata ianya adalah sandiwara UMNO !! Alo brader Zamil tu parti KITA mau reti sikit !!

Psst boleh jadi ada 500 orang halimunan jadi ahli DAPigs tak ? Kihkih mesyuarat cawangan pun 4 5 orang apa crita !!!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels