Followers

Friday 9 August 2013

ASTRO Tali Barut PEMBANGKANG ??


Sempena dengan Hari Raya Aidilfitri ni semestinya seperti tahun-tahun sebelumnya stesen-stesen tv akan menyediakan pelbagai rancangan yang menarik khusus dengan tema hari raya.Seperti biasa rancangan-rancangan ini akan di nantikan oleh banyak pihak sambil melayan tetamu yang berkunjung.

Namun dalam keseronokan kita mengikuti rancangan-rancangan yang menarik tu rupa-rupanya ada juga stesen tv yang buat perangai sambil-sambil selam minum air kata orang tua-tua.

Astro nampaknya langsung tidak menghiraukan tentang sentimen politik yang wujud dalam salah satu produk mereka iaitu ASTRO AEC melalui akaun facebooknya yang secara jelas menyiarkan berita yang tidak mesra kerajaan.



Malah tindakan membiarkan komentar-komentar puak cinabeng yang jelas celupar dan berupa sindiran rasis menimbulkan kemushkilan banyak pihak ...



Komentar-komentar sedemikian rupa terdapat di dalam FB AEC yang rata-ratanya terdiri daripada kaum Cina dan ianya sudah tentu dapat membakar rasa benci serta sikap perkauman lebih ramai lagi kaum ini terhadap kerajaan BN di bawah pentadbiran Najib Razak.

Cubalah kita bayangkan, media perdana yang mendapat business daripada kerajaan BN tetapi produknya dilihat seperti mengigit tangan pihak yang membantu mereka.

Sebelum ini, akhbar The STAR milik parti MCA turut dipersoalkan kiblat politik mereka apabila dilihat mesra Pakatan pembangkang. Malah, salah seorang daripada kolumnis akhbar milik MCA itu adalah Setiausaha Nurul Izzah, anak Anwar Ibrahim.

Tak pastilah MMI apakah motif sebenar pihak ASTRO , apa mungkin petugas yang sepatutnya memantau perkara-perkara sebegini bercuti raya ? Hahaha rasanya kalau itu jawapannya tak logik sangatlah...

Apa yang pasti pihak berwajib khususnya kerajaan perlu serius dalam isu seperti ini kerana ia mampu merosakkan bukan saja kerajaan tetapi juga negara.

Ada yang bertanya bukankah menyekat komentar-komentar sebegini seolah-olah kita menghalang kebebasan bersuara ? Blogger Dr MiM ada jawapannya Klik Sini 

MMI

1 comment:

  1. Tengoklah siapa cinabeng dan pariah kat astro top management team. Government should suspend their licence. Astro , you are not only a daylight robber but also a traitor! Bodoh

    ReplyDelete

Labels