Followers

Thursday 26 September 2013

Jeffri Salim Low Profile ??

 

Mungkin ada yang tak mengenali saudara Jeffri Salim , beliau merupakan anak Pulau Pinang yang kini menggalas amanah sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tanjung.Anak muda ini sekali pandang memang nampak garang namun jika di sapa Jeffri merupakan antara ketua-ketua pemuda di Pulau Pinang yang kaya dengan senyuman dan ramah dengan sesiapa sahaja.

Untuk makluman Jeffri adalah sebahagian daripada jentera pemuda di Pulau Pinang yang sama-sama berganding bahu dalam berdepan dengan rejim DApigs dan juga si Guan Eng ketua menteri paling celaka dalam negara.

Mungkin kerana wajahnya yang kadang kalanya nampak garang itu telah menyebabkan Guan Eng dan konco-konconya kecut perut dalam beberapa siri demontrasi dan kebangkitan rakyat Pulau Pinang sebelum PRU13 yang lalu. 

Malah Jeffri pernah di tahan oleh polis pada 2011 yang lalu kerana bersama-sama dalam demontrasi rakyat Pulau Pinang dan di beritakan mereka hampir menyerbu ke Komtar di mana pejabat Ketua Menteri berada.

MMI bukan berbangga kerana saudara Jeffri pernah di tangkap kerana berdemontrasi tetapi melihat kepada semangat anak muda ini yang sanggup berdepan dengan apa jua rintangan demi Bangsa , Agama & Negara.

Antara rekod kenyataan anak muda ini adalah isu papan tanda di Pulau Pinang yang membenakan papan tanda di jalan-jalan sekita Pulau Pinang di tulis dengan tulisan Jawi, Tamil & Cina.
Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tanjung, Jeffri Salim memberitahu, mereka akan mengadakan bantahan sekali gus meminta papan tanda itu diturunkan jika ia dilaksanakan kelak.
''Bahasa Melayu merupakan bahasa rasmi dan telah pun termaktub dalam perlembagaan negara ini, jadi pemasangan papan tanda jalan dengan pelbagai bahasa tidak perlu dilaksanakan.
''Sebagai rakyat negara ini, kita sepatutnya berbangga dengan bahasa Kebangsaan dan usaha memperkasakan bahasa Melayu ini perlu dilakukan semua rakyat negara ini tidak kira kaum," katanya.Baca Selanjutnya
Begitu juga dengan insiden si Guan Eng yang mengkritik secara terbuka Pegawai Kemajuan Negeri (SDO), Nik Ali Mat Yunus yang mereka anggap sebagai melampau dan tidak profesional.Kononnya dalam majlis perasmian naik taraf kereta kabel Guan Eng tidak di sediakan tempat duduk.Walhal perkara sebaliknya berlaku.
Jeffri Salim, berkata tindakan Guan Eng seolah-olah tidak mahukan negeri ini mendapat bantuan Kerajaan Pusat yang sememangnya komited membantu Pulau Pinang. 
"Hanya kerana kepentingan diri sendiri, Guan Eng sanggup berbuat demikian tanpa memikirkan mengenai nasib negeri yang masih memerlukan pembelaan Kerajaan Pusat. Nik Ali pegawai Persekutuan yang komited membantu rakyat Pulau Pinang sejak dulu lagi. Jasanya tidak boleh dilupakan, apatah lagi diperlekehkan seperti dilakukan Guan Eng," katanya.Seterusnya 
Jadi pada pandangan MMI rasanya tidak salah apabila anak muda ini menawarkan diri untuk bertanding sebagai Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia bagi pemilihan 2013 yang akan datang.

Sebagai calon bernombor 38 , MMI menyeru kepada seluruh perwakilan di Pulau Pinang dan di seluruh negara berilah ruang dan peluang kepada anak muda ini untuk berkhidmat dalam Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia kerana sikap , keberanian dan tindakannya sudah mampu untuk kita tampilkan lagi seorang pemimpin muda yang berani seperti mana saudara Sheikh Husin Maidin yang sering menjadi mimpi ngeri buat Guan Eng.

MMI

1 comment:

  1. We are the former committee members of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE in Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. That we would like to inform about something like the history of the Temple to all Buddhists to know in Malaysia and other countries in the world

    This SAMNAK SAMBODHI was started in 1989, at Taman Ehsan by Sangha from Kelantan, there was a rental house for our Temple and our Master’s payment for the Temple, how difficult it was at that time but our Master was very patient in what matter for the Temple.

    We moved to No: 25 Jalan 5 Taman Desa Jaya, near Taman Daya in 1992 but the Temple here is no longer, then in 1993 again moved to the place now, we are knowing well about the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE

    Last time, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE was very famous for various activities such as Dhamma Sunday School, free form five tuition on BM, Wesak Day celebration, Kathina celebration, Loy Krathong festival, blood donation, Chinese New Year Oil Lamp and others.

    This time is very different in the past and the committee hires foreign monks to take care of Temple only and sometimes the president of the Temple (YIP KUM FOOK) invites some Tibetan monks and Thai monks to wipe out their misfortune only, the Temple became a private place of the family

    How to embarrass the devotees, the committee must rethink the matter because of the Temple donation fund by the devotees

    Sharing by Lum Tuck choy, Taman Desa Jaya, Kepong

    ReplyDelete

Labels