Followers

Thursday 26 September 2013

PAU2013 Kenapa MERAK Tak Bertempat Ni ?? @tunfaisal


Proses pencalonan dah selesai dah ! Sekarang masanya untuk para calon serahkan pada perwakilan untuk di pilih dan ianya cukup mudah jika calon itu di rasakan layak maka layaklah jika calon itu tidak layak maka tidak layaklah.Belajarlah terima hakikat kerana pucuk pimpinan sudah pun melakukan proses tranformasi yang paling baik dalam sejarah parti UMNO.

Namun dalam keadaan paling baik itu pun maruah parti kita di calarkan oleh sebahagian daripada mereka-mereka yang MERAK tak bertempat. Oh ya mungkin ramai yang tak faham apa itu MERAK ! MMI suka nak maklumkan MERAK tu adalah bahasa orang utara dan ianya bolehlah diumpamakan seperti mana kera dapat belacan sehinggakan timbul perasaan bangga tak bertempat yang sebenarnya menyusahkan orang lain.

Macam tu lah yang berlaku sekarang , cukup memalukan !! MMI tak pastilah sama ada YAB Presiden parti tahu atau tidak tentang apa yang sedang berlaku sekarang.

MMI cukup terkilan apabila nama Tun Faisal selaku calon MT tiba-tiba tidak di benarkan bertanding dengan alasan beliau tidak mempunyai apa-apa jawatan di peringkat bahagian.

Apa jadi ? Tun Faisal sebagai Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia yang selama ini bertungkus-lumus membantu UMNO dan BN pun di nafikan haknya untuk bertanding semata-mata kerana tidak berjawatan di peringkat bahagian.

Kihkihkih sapa-sapa yang buat keputusan ni MMI nak ucap tahniah sebab langsung tak dapat nak bezakan di antara jawatan di peringkat pusat dengan bahagian.

Nak kata BODOH nampak macam orang pandai-pandai yang buat semua ni , Nak kata BENGONG nampak macam orang cerdik-cerdik..Apa mungkin ada rasa panas tang mana-mana ka ?? 

Kepada Datuk Raof , Tajol Rosli dan katanya Muhyiddin sekali , ampa ni nak bagi parti kuat ka nak bagi jahanam ??? 

Hairan sungguh yang pernah jadi PENGKIANAT parti bukan main lagi layan tapi yang berjuang dan tak pernah tinggal parti macam-macam ampa buat !! Tranformasi apa yang ampa canang ni ???

Dalam masa yang sama MMI nak sentuh juga lembaga disiplin parti UMNO ni !!

Awat yang MANGKAQ sangat !! Bayangkan sejak keputusan PRU13 yang lalu baru semalam surat penggantungan mereka-mereka yang di katakan menentang parti di keluarkan.

Bukan soal MMI nak bela mereka yang menentang parti tetapi kenapa di keluarkan setelah proses pencalonan di lakukan ???? Tidakkah ianya menunjukkan seolah-olah parti UMNO ini dah macam PENAKUT sangat dah !!

Mana profesional lembaga disiplin parti ? Sepatutnya keputusan untuk menggantung atau apa-apa saja keputusan yang nak di buat oleh lembaga disiplin mestilah selepas pilihanraya umum dan sebelum mesyuarat di peringkat cawangan-cawangan di jalankan.

Untuk makluman ramai orang marah brader !! Sebab nampak sangat UMNO ni penakut takut mana-mana ketua di peringkat sayap dan bahagian kena sailang.

MMI pun tak mau cakap banyak sangatlah sebab ampa yang kat atas sana tu lebih bijak dan pandai dari semua orang jadi ampa buatlah apa yang ampa rasa elok.

Cumanya nak mintalah yang kat atas sana noo pikiaq dan tengok-tengok sama suara yang kat bawah-bawah ni sebab tak ada suara ni rasanya tak ada suara yang katas sana noo...

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels