Followers

Monday 9 December 2013

Siapa Pemimpin Pembangkang Yang Kena Strok ??


Katanya dah kecoh bagai sampaikan sudah ada yang mengalirkan air mata dengan apa yang berlaku.Keadaan agak teruk dan berita ini sudah pun mula di siarkan oleh blog-blog sahabat MMI , cuma mungkin ianya masih belum keluar di saluran tv perdana.

Apa ceritanya ?? Siapa pemimpin pembangkang yang kena strok ??

Menurut laporan berlaku satu rusuhan ganas melibatkan warga India di Singapura dan insiden itu bermula selepas SCDF (Singapore Civil Defence Force) telah dimaklumkan berlaku satu kemalangan jalan raya di Little India pada jam 9.25 malam semalam. Dalam satu kenyataan, SCDF berkata bahawa seorang lelaki telah terperangkap di bawah bas dan apabila pegawainya tiba di tempat kejadian bersama paramedik mangsa seorang lelaki di sahkan telah mati.




Saksi-saksi pula memberitahu bahawa mereka mendengar jeritan sebelum orang ramai yang berkumpul di tempat kejadian mula melemparkan botol dan tong sampah di kenderaan polis dan SCDF. Orang ramai menjadi lebih ganas dan melemparkan lebih barangan termasuk kepingan logam, bakul, sayur-sayuran dan kon pembahagi jalan kepada anggota penguatkuasa undang-undang.

Beberapa kereta polis terbalik dan lima kenderaan - tiga kenderaan polis, ambulans SCDF dan motosikal - telah dibakar. Keseluruhannya, lima kenderaan polis dan sembilan kenderaan SCDF rosak.Baca Seterusnya 


Ceritanya pemimpin pembangkang yang selama ini bermegah kononnya negara seberang adalah jauh lebih baik dari Malaysia sepatutnya merasa malu dengan insiden terbaru ini.

Malu la bro selama ni bukan main lagi kononnya Singapuralah negara paling hebat dan sepatutnya menjadi "role model" kepada Malaysia , kalau insiden semacam tu boleh berlaku apa kejadahnya yang bagus sangat Singapura ni ??

Ya..MMI tak nafi di Malaysia pernah ada rusuhan dan tindakan ganas semacam itu tetapi kena ingat di Malaysia ianya di dalangi pembangkang dan semuanya di lakukan atas nama politik jauh berbeza dengan Singapura apabila insiden di atas berlaku kerana melibatkan ketidakpuasan hati warga atau rakyat yang negaranya mengaku sebagai TERBAIK  ????

Oh ya..tak ada mana-mana pemimpin pembangkang pun yang kena strok cuma insiden yang berlaku di Singapura semalam boleh bikin hati puak-puak yang selalu puji negara tu PANAZZZ !! 

Dan kena ingat PANAZZ tu boleh bikin kita jadi STRESS dan bila STRESS boleh kena STROK brader !!!

Psstt TERBAIKlah SANGAT !!!

Lagi gambar dan video di SINI , SINI & SINI 

MMI

1 comment:

  1. masalahnya kes yg berlaku di spore akan dijadikan salah satu kaedah terbaru pakatan pembangkang terutama nwar menggunakan pendatang asing( dihasut) utk berani melanggar undang2 di msia kpd setiap kejadian yg menimpa mereka. Percayalah.

    ReplyDelete

Labels