Followers

Saturday 22 February 2014

BR1M 3.0 Ada Masalah !!


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pelancaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 3.0 peringkat nasional sebentar tadi di Sekolah Menengah Aminuddin Baki, Kuala Lumpur.

MMI tahu rakyat sebenarnya telah sedia faham tentang pemberian BR1M dan rasanya tak perlu di ulas panjang lebar lagi kecuali kali ini ada pertambahan dan punya perlindungan insuran.

Sebagai pihak yang menerima walaupun ada pihak yang menjaja pemberian tersebut adalah wang rakyat kita seharusnya berterima kasih kepada kerajaan dan bersyukurlah kepada Allah SWT di atas rezeki pemberiannya.

Jangan pula ada pihak yang langsung tidak mahu berterima kasih kerana beranggapan itu adalah wang rakyat jadi tidak perlu berterima kasih kepada sesiapa.

MMI nak bagitau jika itu anggapan anda ianya SALAH sama sekali , tujuan berterima kasih itu menandakan kesederhaan dan erti syukur kita sesama manusia selain daripada bersyukur dengan Allah SWT.

Lagi satu bersyukur kerana kita di kurniakan dengan kerajaan Barisan Nasional yang merangka serta merancang program pemberian BR1M ini kepada golongan sasaran.

Dan paling pasti di saat kita sedang membaca ini puak-puak yang sebelum ini menentang sebarang pelaksanaan dasar-dasar kerajaan siap beratur panjang nak ambik duit BR1M.

Ceh cakap berdegar-degar semua salah tapi bab duit dia dulu !!

Inilah yang MMI kata MASALAH , masalah sebab ada puak yang masih sanggup butakan hati dan mata semata-mata kerana ideologi politik.BODOH !!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels