Followers

Tuesday 25 February 2014

Najib Ulangi Sejarah Tun Mahathir !


Betullah kata orang tua-tua , bukan senang nak jadi pemimpin dan bukan senang nak jadi yang di pimpin.Seseorang itu perlu punya semangat dan kekuatan dari segi mental dan fizikal supaya setiap percaturannya memberikan kesan kepada mereka yang di pimpin.

Manakala menjadi yang di pimpin pula mesti punya jiwa dan kemahuan walaupun kritikan selalunya lebih banyak daripada berusaha untuk menyelesaikan perkara yang di kritik.

Hmm susah juga kan , tapi MMI percaya dengan satu perkara kedua-dua harus punya DISIPLIN kerana hanya dengan disiplin sahaja sesuatu itu mampu di realisasikan seterusnya menggapai kejayaan.

Disiplin pula besar bukan setakat hormat menghormati sesama kita tetapi ianya mestilah memenuhi ciri-ciri disiplin terhadap agama , kepercayaan , tuhan , perjuangan dan serba serbi yang berkaitan dengan kehidupan kita sebagai manusia.

Mungkin ini lah yang di miliki oleh pemimpin-pemimpin kita selama ini memandangkan mereka bukan sahaja perlu memimpin rakyat tetapi negara.

YAB Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak pasti sedar dan tahu tentang perkara-perkara ini bahkan beliau sudah tentu pernah melalui sendiri peristiwa dan kejadian yang boleh membuatkan jiwanya tertekan.

Tak perlu MMI nyatakan satu persatu rasanya semua telah sedia maklum serangan demi serangan politik tohmahan , hinaan , cacian dan lain-lainnya terhadap beliau dan isterinya bukanlah sesuatu yang boleh di anggap biasa.

Sebagai pemimpin sudah semestinya perkara paling utama adalah memastikan negara dan rakyat terus di pertahankan selain berusaha untuk berdepan dengan sebarang kemungkinan yang boleh memusnahkan negara dalam apa jua keadaan.

Dalam perjuangan ini ada ketikanya pemimpin kita terpaksa mengambil keputusan tidak popular semata-mata untuk memastikan nasib rakyat terbela dan negara terus berkembang.

Ada beberapa perkara dan dasar kerajaan yang telah di buat sebelum ini menyebabkan rakyat merungut walaupun hakikatnya ia di lakukan untuk memastikan kestabilan ekonomi terus berdaya saing.

Keluhan itu bukan sahaja datang daripada rakyat tetapi juga daripada kalangan pemimpin separti dan tidak perlu di sebut rasanya pembangkang yang telah sedia untuk membangkang.

Namun kita kadang kalanya terlupa kerana tindakan seperti inilah , rakyat Malaysia berjaya mengharungi kemelesetan ekonomi dunia pada tahun 1997 dan 1998 apabila Tun Mahathir pada ketika itu Perdana Menteri mengikat nilai mata wang negara.

Sedarkah kita siapa yang mahu mengambil jalan mudah pada ketika itu bagi menyelamatkan institusi kewangan negara dengan meminjan daripada IMF ?

Ya ! Anwar Ibrahim .. Dan manusia inilah juga pada hari ini yang menjadi dalang kepada setiap gerakan menghina serta menghuru-harakan negara dengan dakyah dan penipuan bertali arus.

Walaupun kepimpinan YAB Datuk Seri Najib masih di kira baru kalau di bandingkan dengan kepimpinan Tun Mahathir , beliau sebenarnya merupakan seorang pemimpin yang punya keberanian dan kekuatan untuk melakukan tindakan yang bukan sahaja boleh menyebabkan reputasinya terjejas tetapi boleh menyebabkan beliau bersara awal dalam dunia politik.

Namun kerana perjuangan dan semangat serta iltizamnya maka Najib berani mengambil risiko untuk melakukan tindakan yang tidak popular di mata rakyat tetapi punya potensi untuk memastikan Malaysia terus berdiri mantap dan bersaing dengan negara-negara lain di dunia.

Apakah yang telah di lakukan oleh YAB Datuk Seri Najib Tun Razak ?

Baca sambungannya di SINI 

MMI

1 comment:

  1. Berani?

    Ko nih memang syok sendiri!

    Pasal kangkong dia beranilah. Itu pun selepas 1 minggu!

    Pasal Agama? Kalimah Allah? Keamanan?

    Boleh Blah!

    ReplyDelete

Labels