Followers

Sunday 27 July 2014

YAHUDI Bertempiaran Lari ROKET Al-Qassam Lalu Atas Kepala !!



JIKA pendatang Israel fikir mereka boleh bergembira dan hidup selamat di sebalik tembok tinggi yang memisahkan negara haram mereka dengan Palestin, ternyata percaturan itu silap sama-sekali.

Ternyata operasi serangan udara tentera mereka di Gaza pada bulan Ramadhan ini turut mengundang serangan roket bertubi-tubi daripada pejuang jihad Palestin.

Natijahnya, pendatang Israel akan dilanda ketakutan setiap kali siren kecemasan dibunyikan.

Ia memberi amaran setiap kali berlakunya serangan balas daripada pihak pejuang.


Gambar atas menunjukkan roket melintasi majlis perkahwinan puak Yahudi sebelum ianya di pintas oleh Iron Dome.

Roket terbaru R 160 milik pejuang Hamas, Brigade Izzudil al-Qassam  mampu mencapai sehingga sejauh 150 km ke wilayah Palestin di Haifa yang dikuasai Israel dari Gaza.

R 160 adalah roket terbaru Al-Qassam 'R' pada roket tersebut merujuk kepada pejuang Gaza Abdul Aziz Rantisi salah satu pemimpin Hamas yang syahid ditembak oleh pasukan Israel pada March 2004. Manakala angka 160 merupakan jarak roket.

Sementara itu sekurang-kurangnya empat roket M 75 milik Al-Qassam berjaya mencapai sejauh kota Al-Quds. Pekikan takbir dari jamaah menggema dari masjid Al-Aqsha menyambut Roket dari Gaza yang mengenai tanah Palestin yang diduduki Israel itu.

Sejak awal Ramadhan Israel terus meningkatkan serangan terhadap Gaza menggunakan pesawat tempur F-16, Drone dan helikpter apache nya.

Mungkin inilah ‘harga’ yang perlu mereka bayar akibat kekejaman para pemimpin Zionis terhadap rakyat Palestin. Kini mereka hidup dalam ketakutan...takut mati.

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels