Followers

Tuesday, 3 March 2015

The Story About PAST FUTURE & PRESENT

Beginilah keadaannya apabila DAP berjaya menubuhkan kerajaan negeri di Pulau Pinang.Sejarah yang tercatat pada 2008 yang lalu itu benar-benar membuka mata kebanyakkan rakyat diluar sana termasuklah para penggiat politik khususnya daripada UMNO dan Barisan Nasional.

Malah tidak ketinggalan juak-juak pembangkang sendiri pun ada yang terkejut kerana keputusan luar jangka itu menyebabkan mereka cemas seketika.

Maklumlah waktu itu mereka sendiri pun tidak menjangka akan mampu menguasai Pulau Pinang , ini perakuan akar umbi juak pembangkang kepada MMI.Mungkin kerana wujud rasa cemas itulah maka ada pihak yang jauh lebih bersedia untuk mengambil alih pentadbiran kerajaan negeri daripada Barisan Nasional.

DAP sebagai sebuah parti cauvinis yang kita kenal bersikap rasis itu secara diam-diam sudah pun menyusun atur kedudukan kerusi yang secara terang-terangan jauh melebihi kedudukan kerusi parti-parti lain dalam Pakatan Haprak.

Perkara ini jelas membuktikan bahawa PAS dan PKR turut rela untuk membiarkan DAP menguasai Pulau Pinang dan mungkin ianya ada kira-kira di peringkat tertinggi.

Keadaan ini walaupun hampir menyamai penyusunan kerusi BN ianya berbeza dalam beberapa perkara.BN sewaktu mentadbir Pulau Pinang walaupun di tunjangi oleh Gerakan , pentadbiran negeri masih tertakluk di bawah kerjasama dan kesepakatan yang harmoni dan ianya menjadi model kepada pembangunan dan nilai tambah perkembangan negeri tersebut.

Perbezaan jelas ini dapat kita lihat dalam beberapa insiden sebelum ini melibatkan suara PAS yang sering kali di anak tirikan oleh DAP.Tak caye ?? 


Itu baru satu cerita ada lagi yang tak puas hati tapi takut nak bercakap kononnya sebab hormat lah apa la .. bla bla bla bla hampeh !!

Maka mentadbirlah DAP di Pulau Pinang dengan tag line kucing kurapnya CAT !

Habis segala kampung puak-puak ni turun dan bagi janji macam-macam walaupun ada lagi janji masa kempen dulu langsung tak nampak dikotakan.

Ada warga Pulau Pinang yang turut mendapat bantuan-bantuan tertentu daripada kerajaan DAP tapi janganlah jadikan benda tu sebagai BUKTI kata dah hebat sangat dah !! Yang kerajaan pusat dok bagi tu apa dia ?? Segala macam BR1M dan lain-lain tu tetap satu bantuan , pembangunan macam projek jambatan kedua , pembesaran lapangan terbang , naik taraf keretapi Bukit Bendera dan lain-lain tu  kerajaan pusat bagi sebab warga Pulau Pinang juga adalah rakyat Malaysia.

Bab kerajaan DAP bagi memang kena bagilah sebab puak tu dah jadi kerajaan negeri ! Kalau BN perintah pun sekarang ni perkara lebih kurang sama akan tetap berlaku.Jangan dok spin sana sinilah !!

Kemudian selang beberapa lama , kita dah mula dengar macam-macam !

Ehh bukan DAP ni hebat sangat ka ? Ada CAT si kucing kurap tu !!!




KEMUDIAN ...



HEBAT sungguh !!!


Tak cukup dengan tu ... sama sendiri pun dia balun !


Ada aku kisah ...


Paling tak boleh blah !!!


Banyak lagilah kalau nak cerita kat sini , rasanya cukup setakat tu dulu .. Ampa semua boleh pikir sendiri dan boleh beza sendiri.

Kini DAP tahu bahawa PAS sejak dua menjak ini tidak lagi seperti dulu ! Mereka tidak lagi boleh dijadikan banjingan Guan Eng dan Kit Siang kerana beberapa perkara dan insiden bertegang urat sebelum ini.

Nada Hadi Awang , Harun Din , Nik Abduh sudah sedikit berbeza malah lontaran sinis sekali sekala begitu mencemaskan DAP !

Satu keadaan yang harus ditangani segera oleh DAP memandangkan semua itu adalah petanda buruk yang boleh menyebabkan parti cauvinis dan rasis ini bermaharajalela di bumi Pulau Pinang.Mereka tahu semua itu dan kerananya apa jua yang berlaku selepas ini bakal menjadi penentu sama ada rejim DAPigs masih lagi mampu bernafas !!!

Sama-sama kita tunggu perkembangan menarik ini ...

MMI

1 comment:

  1. Salam. Mohon izin blog ini dipautkan ke http://spotthebloggers.blogspot.com Sila email ke spotthebloggers@gmail.com sekiranya tn membantah. TK

    ReplyDelete

Labels