Followers

Tuesday 28 April 2015

Pembangkang Rupanya Tak Suka Rakyat Di Bantu !! #PRKRompin

Sikap pembangkang semakin terserlah sewaktu PRK kali ini apabila satu persatu sikap bodoh sombong mereka terdedah.

Jika mendengar ucapan dan kempen mereka sudah pastilah rakyat keseluruhannya akan leka dan percaya bahawa UMNO dan Barisan Nasional cukup jahat dan tidak pernah membela rakyat.

Perangai suka menuding jari dan sering kali mencari salah orang lain seolah-olah sudah menjadi santapan harian pembangkang sehingga mereka terlupa ada santapan tersebut sebenarnya beracun yang membunuh diri sendiri.

Tanggungjawab yang diamanahkan kepada Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein selaku Pengarah Pilihanraya Kecil Rompin nampaknya menyesakkan nafas pembangkang.Mereka seolah-olah hilang punca dan tidak senang duduk dengan gerak kerja kempen BN selain daripada membantu rakyat.

Kerana itu maka sekali lagi nafsu harian mereka berulang ! 

Kehadiran Dato' Seri Hishammuddin memberikan bantuan kepada salah satu rumah terbakar sempena kempen di PRK Rompin cuba di alih sebagai satu tindakan berbau politik semata-mata.

Provokasi yang dilakukan oleh blogger pro pembangkang ini amat jelas dan beliau sebenarnya cuba menghasut rakyat agar melihat bantuan itu sebagai sesuatu yang wajar diistilahkan rasuah politik !

Sedang hakikatnya bantuan itu diberikan kerana pemilik rumah tersebut begitu memerlukan.

Sebagai seorang Menteri sudah semestinya kehadiran beliau ke bumi Rompin untuk mengetuai jentera kempen Barisan Nasional dan sudah semestinyalah dalam proses itu bantuan-bantuan seperti ini dilakukan.

Tidak ada isu sebenarnya kerana pembangkang juga melakukan perkara yang sama dalam mana-mana kempen pilihanraya.

Jangan kita sempitkan pemikiran kita dengan tindakan sebegini kerana niat dan tujuan bantuan itu disalurkan ada asasnya.

Untuk rekod sempena kempen PRK Rompin , Dato' Hishammuddin Tun Hussein tentunya berada di kawasan dan sudah tentulah beliau akan turun padang untuk meninjau proses kempen selain daripada terlibat dalam program-program tertentu.

Maka kehadiran Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein ke rumah penduduk terbabit merupakan perkara biasa dalam mana-mana proses PRK.

Malah bantuan yang disalurkan itu sebenarnya adalah satu keperluan yang menjadi tanggungjawab beliau selaku pemimpin untuk berusaha dan membantu.

Soal penduduk terbabit yang terpaksa menunggu lama tanpa sebarang bantuan seperti mana yang diperkatakan itu pastinya disebabkan oleh beberapa perkara.Isunya sekarang kenapa si blogger terbabit masih menyalak ?

Adakah si blogger terbabit tidak bersetuju bantuan sedemikian rupa diberikan ?

Atau marah kerana mengambil tempoh masa yang terlalu lama untuk dibantu ?

Ceritanya sekarang , Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein sudah pun membantu walaupun beliau tidak punya sebarang kepentingan politik dalam PRK Rompin !

Dan seperkara yang harus kita faham adalah mereka (pembangkang) masih kekal dengan sikap suka menyalak tanpa sedikit pun usaha untuk mencari jalan membantu !!

Mungkin menyalak lebih mudah dari membantu agaknya !!

Baca artikel berkaitan di SINI

Update : Projek Jiwa Murni naungan Mk 3 Div menyiapkan rumah mangsa kebakaran , Yusof Bin Awang 61 tahun di Kampung Aur kini giat dilaksanakan oleh pasukan 8,9 dan 11 Skn RAJD mulai 26 April 2015 dan dijangka siap sebelum 5 Mei 2015.

Seramai 20 anggota diketuai oleh 1X Pegawai berpangkat kapten.

Menurut kenyataan pemilik rumah , beliau sangat gembira dengan bantuan yang diberikan dan mengucapkan jutaan terima kasih kepada Menteri Pertahanan , Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Angkatan Tentera Malaysia kerana sudi bantu menyiapkan rumahnya dan rumah tersebut dijangka siap sepenuhnya sebelum 5 Mei 2015.

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels