Followers

Tuesday 16 June 2015

YB Tong GAS DAP Rupanya PENAKUT !!

Kalau di lihat daripada sikap si Ng Wei Aik ni kira hebat lah , bukan setakat tong gas dia boleh angkat tapi perangai dah sampai tahap mafia.Boleh dikatakan aura yang telah diwujudkan dan sebati dengan diri dia tu boleh menyebabkan orang tak berani nak dekat dengan dia.

Tak cukup dengan tu parasit ni cukup kedekut sampaikan duit parking kereta sendiri pun tak mau bayar ! (Korang cari ja dalam channel you tube mesti ada) Apa punya haram jadah musibat sekor ni dan antara yang terbaru apabila dia membuat tuduhan berupa fitnah terhadap Amanah Raya Berhad termasuklah terhadap Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican.Baca Sini 

Setelah kenyataan balas di buat oleh Datuk Seri Reezal Merican , kemudiannya telah bersetuju untuk mengambil langkah yang sewajarnya dengan menyaman Ng Wei Aik , hari ini pihak yang dituduh telah pun mengotakan janjinya dan usaha untuk menyerahkan notis saman kepada Ng Wei Aik telah di buat tetapi si pemfitnah tak berani nak menerimanya.

Adoiii kata hebat sangat ? Apa hal bro ?

Ahli Parlimen DAP Tanjung Ng Wei Aik hanya berani memfitnah tetapi tidak berani menerima notis tuntutan atau saman yang mahu diserahkan Ahli Parlimen Kepala Batas Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican.

Walaupun enggan menerima notis yang cuba diserahkan Reezal Merican di bangunan Parlimen semalam, tindakan diteruskan dengan Wek Aik diberi tempoh 7 hari menjawab notis tuntutan termasuk permohonan maaf secara terbuka.

Ahli parlimen DAP itu pada 10 Jun lalu membuat sidang media menuduh Amanah Raya Berhad (ARB) yang dipengerusikan Reezal Merican meluluskan pinjaman RM2 bilion kepada 1MDB.

Beliau mendakwa, pinjaman itu diberikan selepas Reezal Merican dilantik Pengerusi ARB setelah pengerusi sebelum itu Datuk Dusuki Ahmad dan Datuk Ahmad Radhi dipaksa berhenti.

Perkara itu bukan sahaja sudah dinafikan Reezal Merican tetapi ARB, Dusuki dan pihak 1MDB.


Menurut Reezal Merican, beliau tidak boleh membenarkan fitnah jahat ahli parlimen pembangkang itu tanpa tindakan undang-undang kerana mencemarkan kedudukannya sebagai ahli parlimen dan imej ARB.

Katanya, beliau seorang yang sanggup bersemuka jika ahli parlimen pembangkang itu ada persoalan bukannya menabur fitnah yang boleh menjatuhkan maruah seorang ahli parlimen yang bawa mandat rakyat.

“Justeru itu wakil kepada peguam saya (Tetuan Raja Riza & Associates) sudah menyerahkan notis tuntutan kepada Ng di Parlimen ini semalam,” katanya.

Turut diberikan notis sama adalah portal The Malaysian Insider dan Free Malaysia Today yang melaporkan kenyataan Wei Aik yang memetik sumber tanpa bukti kukuh berhubung tuduhan liar itu.

Ikuti kenyataan Reezal Merican berhubung tindakan samannya terhadap Wei Aik menerusi video berikut selepas sidang media di lobi Parlimen bersama Pengerusi Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) Tan Sri Shahrir Samad dan timbalannya Datuk Bung Moktar Radin pada Selasa mengenai isu itu. -BNBBC 

    

1 comment:

  1. MP DAP semua perangai macam laknat cilaka! KURANG AJAR DAN BIADAP!

    Hasil pendidikan rasis SJKC!!

    ReplyDelete

Labels