Followers

Tuesday 21 June 2016

BUKTI Betapa Kit Siang SEDAR Pakatan Haprak NO VALUE !


Setelah berusaha keras dengan segala keegoaan , permainan politik kotor , mengutuk , menghina , menfitnah , skandal rasuah dan lain-lain yang sama waktu dengannya Pakatan Haprak akhirnya mengakui betapa pakatan itu hanyalah indah pada nama.

Hakikatnya Pakatan Haprak dipenuhi dengan segala macam penyakit yang tidak bisa disembuhkan lagi.Selagi mana sikap DIKTATOR diamalkan dalam Pakatan Haprak maka selagi itulah mereka tidak akan mampu bangkit menjadi barisan alternatif yang rakyat boleh letakkan kepercayaan bagi menggantikan Barisan Nasional.

Dengan pelbagai isu diperingkat nasional yang terus-terusan menerjah pasukan Barisan Nasional dan UMNO , rakyat dilihat masih lagi mempercayai kerajaan BN dan semua itu dinokhtahkan dalam kertas undi pada 3 pilihan raya yang MMI lihat cukup penting sekali.

Sebelum berlakunya PRN Sarawak dan sewaktu tibanya PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar , semua pihak sedia maklum bagaimana gelombang persepsi telah diwujudkan oleh kem Pakatan Haprak dengan dibantu gerakan Deklarasi yang kononnya untuk Rakyat itu bahawa rakyat bakal menghukum Barisan Nasional.

Semua pihak (BN) sedikit cemas dan telah berusaha sebaik mungkin untuk memastikan tiap dakyah dan pembohongan berupa fitnah itu dapat dijawab khususnya kepada rakyat.

Hakikatnya bukanlah sesuatu yang mudah apabila ada gerakan yang mahu menjadikan 3 pentas (PRN & PRK) ini sebagai penentu kepada suara rakyat untuk menolak kerajaan BN.Pakatan Haprak mahu agar keputusan dipentas ini menjadi kayu ukur sebelum seluruh negara menghadapi PRU14.

Mesej yang cuba disampaikan kepada kepimpinan Barisan Nasional adalah RAKYAT sudah menolak kerajaan dan bersedialah kamu untuk digulingkan !

Namun berkat usaha dan limpah kurnia Allah SWT , segala gerakan jijik lagi merosakkan itu akhirnya menimpa diri mereka sendiri !

Barisan Nasional tampil bergaya menang di semua kerusi yang dipertandingkan malah telah menutup mulut PAN proksi DAP yang terlalu obses untuk berkuasa itu.

Terkesan daripada semua yang berlaku , DAP akhirnya mengakui betapa lemahnya Pakatan Haprak yang dibentuk mereka.DAP kini merasai betapa terkesannya mereka setelah menganjingkan PAS dari Pakatan Haprak.

Tanpa PAS bersama dalam Pakatan Haprak , barisan pebangkang longlai seolah-olah menanti saat dan masa untuk berpecah.

Namun begitu sikap EGO pemimpin diktator DAP masih lagi tinggi , mereka tidak sesekali mahu mengaku bahawa apa yang berlaku itu adalah kerana kelemahan mereka sendiri sebaliknya menuding jari kepada PAS yang kini sudah tidak lagi punya kaitan dengan Pakatan Haprak.

DAP boleh pula memberi AMARAN kepada PAS kononnya parti itu perlu menyertai Pakatan Haprak untuk survive pada PRU14 !
AIDCNews – 21/6/16 – Penasihat DAP, Lim Kit Siang hari ini memberi amaran jika PAS kekal bersendirian dan tidak menyertai pakatan pembangkang, parti Islam itu dijangka akan ‘bungkus’ di Selangor dan Perak serta bakal kehilangan pemerintahan di Negeri Kelantan.Baca Seterusnya 
Amat melucukan sekali , Sedarkah Kit Siang apa yang bakal berlaku jika PAS mengambil pendirian untuk bersama dan berkongsi kuasa dengan Barisan Nasional ?

Bukan sahaja DAP yang bakal terasing tetapi Pakatan Haprak bakal tinggal nama dan saat itu DAP barangkali keseorangan kembali kepada zaman awalnya.

Apa pun MMI hanya memberikan pandangan kerana PAS kini sudah mampu untuk menggunakan otak dan akal anugerah tuhan untuk tidak terus dimacaikan oleh parti cauvinis DAP demi kelangsungan politik Malaysian Malaysia mereka.

Realitinya BN akan terus diperkasakan untuk membantu rakyat dan memakmurkan negara selain berpegang kepada Islam sebagai agama rasmi negara dan agenda ini akan terus menjadi azimat dalam membimbing perjuangan Dulu , Kini & Selamanya.

Akhir kalam siapa yang bodoh sebenarnya DAP atau PAS ? Agak-agaklah Kit Siang oiii ....

MMI

1 comment:

  1. muka sekor2...haha..never see a bunch of confused and lost people ever...

    ReplyDelete

Labels