Followers

Thursday 23 June 2016

Usaha Terbaru Kerajaan DAP - Strategi Atau Ikhlas ??


Sejak mengenali parti cauvinis DAP ni , MMI tahu betapa kumpulan ini suka berselindung disebalik perbuatan mereka.Bahkan kerja buat mereka selalunya lebih kepada mencari keuntungan sendiri dan selalunya untuk peribadi dan agenda cauvinis yang cukup membenci dasar kerajaan yang ditunjangi UMNO.

Kalau sebut tentang Islam pula , mereka adalah kumpulan terawal atau paling tidak akan menggunakan proksi-proksi mereka untuk menentang dasar-dasar Islamik yang dipertahankan oleh UMNO.

Apa pun MMI yakin ramai yang sedar dan kenal siapa DAP !

Baca seterusnya ....

Nampaknya DAP belum berpuas hati dengan kehadiran sekumpulan orang Melayu dalam PKR dan PAN kerana mereka tahu kumpulan ini hanyalah serpihan atau segelintir daripada kumpulan majoriti Melayu dalam Malaysia.

Mereka sedar betapa sokongan orang Melayu itu amat penting untuk memenuhi cita-cita politik mereka dalam usaha merampas Putrajaya seterusnya mengetuai kerajaan pusat.Kegagalan PKR dan PAN untuk memujuk orang Melayu agar menolak UMNO dan Barisan Nasional dilihat sebagai perkara yang paling mendesak apatah lagi keputusan PRN Sarawak dan 2 PRK di Sungai Besar dan Kuala Kangsar cukup memalukan bagi Pakatan Haprak.

DAP yang meletakkan sepenuh keyakinan agar PAN mampu bangkit menjadi wadah baru dalam menghimpunkan umat Melayu seperti mana yang pernah dilakukan oleh PAS dalam Pakatan Rakyat sebelum ini ternyata makan hati.

Dalam masa yang sama kekalutan sesama pimpinan PKR dan kelemahan Wan Azizah selaku Presiden parti turut menyumbang kepada hilangnya kepercayaan rakyat khususnya orang-orang Melayu untuk terus memberkan sokongan kepada kumpulan pembangkang.

Kesimpulannya DAP tahu mereka sedang GAGAL dan sesuatu perlu dilakukan dengan kadar segera bagi menutup semua kelemahan tersebut.Dalam tempoh masa yang berbaki sebelum Dewan Rakyat dibubarkan bagi memberi laluan kepada PRU14 , DAP perlu mencari jalan supaya hati orang-orang Melayu dimenangi.

Bagi DAP untuk memenangi hati orang Melayu selain daripada menggunakan proksi-proksi mereka , DAP perlu dilihat sebagai parti yang mesra dengan agama Islam.Walaupun hakikatnya mereka adalah kumpulan terbesar yang menolak Malaysia sebagai sebuah negara Islam !

Banyak dasar-dasar DAP sendiri adalah jelas menolak sebarang perkara berkaitan dengan pembangunan Islam termasuklah menjadi pihak yang paling lantang dalam isu penggunaan kalimah ALLAH oleh bukan Islam satu ketika dulu.

Kini DAP seolah-olah telah menerima dengan hati yang terbuka bahawa Islam adalah agama rasmi Malaysia dan semua perkara berkaitan dengan Islam WAJIBLAH di patuhi.

Apakah benar DAP bersifat sedemikian ?

TERKINI kerajaan DAP di Pulau Pinang sedang terkinja-kinja menghebahkan tentang pembinaan sebuah masjid baru di Batu Maung bernilai RM4.01 juta.

Dikhabarkan kerajaan DAP Pulau Pinang telah membiayai pembinaan tersebut dengan jumlah RM3 juta dan bakinya adalah hasil wakaf oleh anak-anak khariah dan orang ramai.

Secara umumnya kita wajar berterima kasih kepada pihak kerajaan DAP di Pulau Pinang kerana merealisasikan pembinaan masjid baru ini.Secara amnya sememangnya itu adalah tugas utama kerajaan negeri dalam menyediakan prasarana rakyat khususnya dalam pembinaan rumah-rumah ibadat.

Malah sejak DAP memerintah Pulau Pinang pada 2008 yang lalu , inilah masjid pertama yang dibina dan dibiayai oleh kerajaan negeri tanpa bantuan daripada kerajaan pusat sedangkan sudah berpuluh masjid didirikan di Pulau Pinang hasil usaha kerajaan pusat sebelum itu.

Persoalannya sekarang kenapa sebelum ini kerajaan DAP tidak pernah memikirkan tentang pembiayaan penuh kerajaan negeri untuk membina masjid ?

Sempena bulan ramadhan yang mulia ini , kita tidak mahu bersangka buruk namun usaha dan tindakan terburu-buru kerajaan DAP di Pulau Pinang yang begitu galak merasmikan pembinaan masjid tersebut hanya setelah 3 hari siap menimbulkan sedikit tanda tanya.

Dari segi perasmiannya itu tidak ada masalah malah jauh lebih baik kerana umat Islam dapat menggunakan masjid tersebut dalam aktiviti sempena Ramadhan dan kedatangan Syawal nanti.

Cumanya apakah keihlasan itu untuk kemudahan warga Islam atau ianya ada sedikit kena mengena dengan strategi baru DAP untuk memenangi hati orang Islam ?

Maklumlah kekalahan proksi mereka di PRN Sarawak dan 2 PRK baru-baru ini sedikit sebanyak telah menyebabkan DAP turut terkena tempiasnya !

sumber

No comments:

Post a Comment

Labels