Followers

Thursday 16 June 2016

MUSIBAH Pemimpin Dedah PAN Guna Politik JIJIK & KOTOR !!!


MMI sejak dari awal lagi dah nyatakan betapa PAN bukanlah sebuah parti politik yang boleh kita percayai.Kehadiran PAN di bumi Malaysia bersebab dan segala sebab musabab itu amat jauh sekali daripada agenda untuk memakmurkan rakyat.

Agendanya bukan untuk rakyat apatah lagi dasar dan hala tuju yang mendekati Islam tetapi lebih kepada agenda peribadi untuk memastikan kestabilan KEISTIMEWAAN milik Presidennya Mat Sabu kekal dan berterusan. 

Baca kupasan MMI sebelum ini di SINI 

Kini pemimpin PAN di Sungai Besar bukan sahaja mengumumkan keluar parti sebaliknya turut berikrar untuk membantu calon Barisan Nasional.

Kenapa tindakan tersebut diambil ? Baca kat bawah ni ...

Timbalan Ketua Parti Amanah Negara (PAN) Sungai Besar mengetuai seramai seramai 32 AJK (Penaja) parti tersebut sebulat suara menolak calon mereka, Azhar Dato' Ab Shukur dan berikrar akan membantu kempen calon Barisan Nasional, YB Budiman Mohd Zohdi di PRK P093 Sungai Besar.

Mohd Sapigni Tulus turut menggariskan beberapa sebab atas tindakan mereka, antaranya pucuk pimpinan tertinggi PAN telah meletakkan calon yang salah, tiada kredibiliti, bersifat Touch N Go, memiliki ciri-ciri bongkak, angkuh, sombong dan tidak bermastautin di Sungai Besar. (tetapi di Pahang)

Menurut Sapigni lagi; 

“Jika menang sudah pasti beliau tidak mampu merencana dan melaksanakan apa-apa agenda pembangunan, sosial atau masyarakat kerana hanya berada di Sungai Besar dua kali sebulan untuk menjenguk kawasan."

Azhar Dato' Ab Shukur juga dipercayai merampas kepimpinan PAN Sungai Besar dan menyingkirkan semua pesaing-pesaing politiknya dalam parti dengan cara yang jijik dan kotor.

Sapigni juga menyeru supaya pengundi di Sungai Besar sama ada Melayu, Cina dan India memilih Budiman sebagai galang ganti Azhar kerana hanya Budiman sahaja calon yang sesuai mewakili semua penduduk di Sungai Besar.

Menurut beliau lagi, kesemua AJK (Penaja) tersebut membuat pengakuan sedemikian atas kesedaran diri sendiri, tidak dibayar walau sesen pun untuk menolak Azhar sebagai calon PAN dan bersedia dipecat dari parti.

Well sememangnya PAN rapuh dan hilang arah tuju !

Parti yang wujud kerana kepentingan pemimpinnya tidak akan mampu terus berbohong kerana rakyat jauh lebih bijak menilai.

So kepada semua pengundi di Sungai Besar dan Kuala Kangsar , ambil insiden ini sebagai pengajaran dan berikan kepercayaan kepada Barisan Nasional untuk membawa kemakmuran kepada rakyat dan negara.

#KekalBN #PRKKualaKangsar #PRKSungaiBesar

MMI

1 comment:

  1. Rasanya mereka tak keluar parti, cuma utk prk kali ini mereka tak akan sokong calon parti mereka atas sebab2 yang mereka nyatakan. Asasnya ada kenapa mereka menolak calon parti mereka, cuma untuk keluar parti tu rasanya tidak tepat.

    ReplyDelete

Labels