Followers

Friday 22 July 2016

Guan Eng Apa Lu Sudah Bikin ????

Ini antara suara-suara diluar sana tentang kepimpinan Guan Eng sama ada dalam DAP , Pakatan Haprak ataupun sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang.

Ianya tidak ada kena mengena dengan mana-mana parti politik lain khususnya daripada Barisan Nasional mahupun rakyat marhain.

Dan kalau kita amati apa yang tercatat di banner tersebut jelas ianya merupakan suara daripada mereka yang cenderong kepada PKR yang berusaha untuk menyedarkan rakan-rakannya yang lain betapa manusia bernama Guan Eng ini adalah seorang pemimpin diktator.

"PKR SHOULD REVIEW COOPERATION WITH DAP & PH" ayat mendesak supaya PKR review kerjasama dengan DAP ini adalah mesej jelas betapa mereka tahu dan sedar siapa sebenarnya Guan Eng dan DAP !

Namun selagi mana Pakatan Haprak yang bertunjangkan kepada kepentingan politik peribadi individu serta parti dan terus mempergunakan istilah berjuang untuk rakyat sebagai "camourflage" bagi mendapatkan simpati rakyat selagi itulah senario pemimpin diktator , kuku besi dan God Fahther akan berterusan dari satu legasi ke satu legasi yang lain.

Kerana itu maka seluruh dunia hari ini menyaksikan betapa malu dan rendahnya maruah seorang pemimpin pembangkang yang selama ini lantang berbicara tentang rasuah dan penyalahgunaan kuasa !

Lim Guan Eng yang mengaku terbaik dari semua yang ada di bumi Malaysia dan menjadikan 3 unsur utamanya iaitu Cekap , Akauntibiliti dan Telus sebagai prinsip dalam karier politiknya kini bukan sahaja sedang berdepan dengan pertuduhan kes rasuah dan salah guna kuasa tetapi juga hilang integriti dan kredibilitinya.

Akibat daripada kegopohan politik dan terdesak untuk mencari jalan keluar , Guan Eng sanggup membiarkan idea bangang lagi bodoh untuk membubarkan DUN Pulau Pinang sebagai sebahagian daripada strateginya.

Dan lebih malang lagi apabila dalam satu mesyuarat tergempar di Komtar baru-baru ini , PKR dan PAS dilihat tidak bersetuju dengan cadangan tersebut seterusnya menjadikan DAP terlopong !

Lebih menarik , ruang dan peluang ini kemudiannya dipergunakan sebaik mungkin oleh kem pembangkang di DUN Pulau Pinang untuk terus menyerang kredibiliti Guan Eng selaku ketua menteri.




Well apa yang berlaku itu adalah hasil daripada tindakan Guan Eng sendiri , dan makin banyak DAP berusaha untuk menyelamatkan anak kesayangan Kit Siang ini makin banyak kelemahan yang bakal terdedah.

Kita sama-sama lihat nanti ...

Sesuatu yang pasti RAKYAT perlu tahu bahawa apa jua yang DAP cuba lakukan , kes Guan Eng akan tetap dibicarakan di mahkamah dan undang-undang kita tidak akan berat sebelah apatah lagi dalam kes-kes seperti ini.

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels