Followers

Sunday 25 December 2016

10 Soalan Untuk Dr Afif & Kerajaan DAP Pulau Pinang


Jawab ! Jawab ! Jangan tak jawab pula !!!!!


Baru-baru ini telah berlangsung satu forum yang dianjurkan oleh PKR dan antara barisan panelis yang diturunkan adalah Dr Afif , budak beringus dari Seberang Jaya yang semakin obses untuk menerima DAP sebagai salah satu daripada parti politik yang dinggap maksum ni.

Tema forum tu Kuasa UMNO Hilang Bila UMNO Kalah !

MMI difahamkan pada hari kejadian tak seroang pun daripada panelis dalam gambar diatas menjawab persl0oan-persoalan berikut.

Jadi MMI ambik keputusan untuk sama-sama sebarkan di Blog , mana tau Afif nak jawab !

Anda bersedia ?

1)Mampukah PKR dan lain-lain parti kembalikan peruntukan tanah wakaf bagi surau dan masjid bagi pembangunan baru di Penang..semua tapak surau dan masjid telah digazetkan sebagai tapak rumah ibadat dan tidak perlu diwakafkan seperti zaman BN?

2) Mampukah PKR dan lain-lain memastikan kuota bumiputra bagi tanah kerajaan negeri Pulau Pinang tidak kurang 70%..Projek JKP jelutong disyaratkan 70% bukan Melayu?

3) Mampukah PKR dan lain-lain pastikan rumah kos rendah yang diperuntukan oleh pemaju dimiliki 70% oleh bumiputra..kerajaan negeri syaratkan 50/50 sekarang...sedangkan peratus yang miskin di Pulau Pinang lebih ramai Melayu malahan ada hanya 1 dari keseluruhan peruntukkan rumah mampu milik diperuntukkan kepada Melayu di penang?

4)Mampukah wakil exco agama PKR mengembalikan Tapak Masjid Bayan Mutiara yang telah dijual oleh kerajaan negeri DAP?

YB Malik PKR pernah berjanji tapak akan digantikan ditempat lain apabila isu ini ditimbulkan tapi sehingga kini diam seribu bahasa?

5) Mampukah PKR memastikan gerai-gerai milik Melayu tidak lagi diganggu sehingga semua gerai-gerai bukan Melayu distruktur semula dan dilesenkan memandangkan gera-gerai2 bukan Melayu lebih lama telah bertapak di Pulau Pinang tetapi masih dibiarkan contohnya di Jalan Raja Uda dan Jalan Perak?

6) Mampukah PKR memastikan bahawa lebih banyak rumah kos rendah dibina oleh state pada kadar harga RM25K seperti dulu atau 42K atau rumah disewakan dan bukannya wayang silap mata DAP yang memperkenalkan "rumah tidak mampu milik" pada kadar harga yang tidak munasabah untuk orang Melayu.Hampir kesemua rumah kos rendah di Pulau Pinang dibina dan diserahkan oleh pemaju kepada state dan tidak dibina oleh state.?

7) Kerajaan Negeri DAP juga telah menjual Tanah Laut milik Rakyat Miskin Pulau Pinang sebanyak 4211 ekar hanya dalam masa 8 tahun berbanding BN yang hanya menambak laut seluas 1474.55 selama 40 tahun, Mampukah PKR pastikan sekurang kurang 30% tanah tersebut dapat dibina perumahan untuk orang-orang Melayu atau dapat dimiliki oleh oran-orang miskin Pulau Pinang?

8)Memandangkan ramai nelayan di Penang adalah Melayu..minta terutamanya YB Exco PKR Melayu tolong jawab dengan terperinci bagaimanakah pertandingan warna warni,buat sandwich,gotong royong dan tanam 500 pokok bakau dapat menyelesaikan masalah nelayan terutamanya nelayan bumiputera yang rata-rata kurang berkemampuan yang hilang pekerjaan akibat penambakan laut? Untuk makluman strategi penyelesaian diatas adalah abstract dari pelan mitigasi rasmi kerajaan negeri pulau pinang

9) Mampukah PKR menghalang agenda memecahkan umat Islam dan Melayu Pulau Pinang apabila pertandingan jawatan Kariah Masjid diperkenalkan oleh kerajaan negeri DAP yang mana sudah pasti pertandingan dan kempen mampu memecahbelahkan orang-orang Islam dan Melayu yang berada disaf yang sama dimasjid walaupun berbeza parti?

10)Mengapakah PAS yang dikenali berjuang bagi Memperkasa Islam meninggalkan pakatan rakyat yang ditunjangi oleh DAP..sedangkan mereka berada di dalam pentadbiran Majlis Agama Islam Pulau Pinang.. bukankah mereka lebih faham agenda Anti Islam DAP?

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels