Followers

Saturday 29 April 2017

Akibat Kelemahan PKR Maka DAP Jadi TUHAN Pakatan Haprak ?


Betu ke PKR di Selangor ni hebat ? Kalau benar hebat dari sudut mana tu ?

Dan kalau kita menyentuh tentang dasar pentadbiran dan keikhlasan politik PKR dalam konteks negara Malaysia , apakah benar wujud apa yang mereka sebut sebagai KEADILAN ?

Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Tan Sri Annuar Musa menyifatkan pembelaan Rafizi Ramli terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam isu rasuah berbanding ahli partinya sendiri, Adam Rosly merupakan satu manifestasi ketundukkan dan kebergantungan PKR, termasuk parti-parti pembangkang seperti PAN dan PPBM kepada Dap di dalam pakatan harapan.

Menurut beliau, berdasarkan daripada tindakan dan perbuatan Rafizi itu mengesahkan bahawanya kebanyakan parti di dalam pakatan harapan, termasuk PKR adalah parti yang tunduk kepada Dap.

“Dan inilah yang kita maksudkan bahawa pakatan harapan itu adalah rangkaian parti-parti politik yang pro Dap. Apabila Dap melakukan kesalahan seperti membuat perkara-perkara termasuk menentang RUU355, menentang perkara-perkara yang melibatkan kepentingan orang Melayu dan sebagainya, maka parti-parti dalam pakatan harapan yang lain tidak berani mengangkat muka.

“Kenapa mereka tidak berani mengangkat muka? Ini kerana talian hayat politik mereka adalah Dap. Bila mereka tahu mereka tidak ada kekuatan, mereka tahu mereka berada dalam keadaan berpecah belah sebagai gagasan politik Melayu sampai ada dua tiga parti.

“Dengan PPBM, Amanah dan PKRnya, maka mereka tiap-tiap satu tidak ada kekuatan. Masing-masing bergantung nyawa kepada Dap,” tegas beliau.

Disebabkan kebergantungan nyawa politik PKR kepada Dap itulah kata Annuar lagi, menyebabkan kenyataan Rafizi berhubung isu rasuah Lim Guan Eng dan juga Adam Rosly amat berbeza dan kelihatan berat sebelah.

“Jadi bila pemimpin Dap buat salah mereka tidak berani menegur. Tapi bila sama sendiri seperti dengan Adam Rosly, mereka akan gunakan satu formula yang lain untuk menyisihkan sama sendiri dan sebagainya, sebagai usaha untuk menutup dan mahu memastikan PKR tidak terjejas.

“Dan sebenarnya tindakan seperti itu tidak akan menyelamatkan PKR. Ini disebabkan dalam keadaan PKR leka mengkritik dan menuding jari kepada orang lain tetapi di kalangan mereka sendiri tidak dapat menunaikan apa idealisme yang mereka cuba zahirkan.

“Dan mereka jangan lupa bahawa di luar sana bukan hanya ada satu Adam Rosly di dalam PKR, tetapi ada banyak lagi Adam Rosly yang lain,” ujarnya.

Dan bagi UMNO pula jelas Annuar, ini bukan satu perkara yang pelik malah ini ketundukan dan kebergantungan parti-parti di dalam pakatan harapan kepada Dap adalah sesuatu yang telah diduga sejak dari dulu lagi.

“Seperti yang saya katakan tadi, mereka tidak mampu untuk mengangkat muka kepada Dap, malah mereka lebih sanggup untuk menikam sesama sendiri. Dan ini adalah satu bukti kepada rakyat keadaan parti yang seperti ini tidak boleh kita letakkan harapan.

“Mereka boleh menjanjikan bulan dan bintang semata-mata mahu menanamkan kebencian kepada musuh mereka iaitu kerajaan dan UMNO, tetapi mereka sendiri sebenarnya tidak dapat melaksanakan apa yang mereka kata dan janjikan itu,” akhirinya. sumber umno online

MMI kata kalau ikutkan daripada kronologi yang disebut tu , tak salah kalau kita kata puak-puak ni langsung tak berani angkat muka dengan DAP seolah-olah DAP tu Tuhan !

Sembang kuat !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels