Followers

Wednesday 17 May 2017

Peruntukan Tak Ada , Perlu Ke Layan Norlela Ni ??


Sebelum ni Adun Penanti dari PKR ni dah buat drama di Sidang Dun Pulau Pinang sampai menangis-nangis mencari simpati sebab kerajaan DAP Pulau Pinang tak layan puak-puak macam Norlela ni.Meracau satu dewan sebab peruntukan tak ada dan sebagai Wakil Rakyat dia tak mampu nak membantu rakyat dikawasan Penanti.

Ada orang hairan ka ??? Permatang Pauh sendiri pun kalau bukan kerana wakil UMNO Cikgu Zaidi kat situ turun padang bantu rakyat rasanya Permatang Pauh dah lama jadi hutan rimba.Mungkin sampai tahap beralih suasana jadi zaman purba.

Pada pandangan MMI memang patut pun DAP tak layan sebab Norlela ni bukannya pernah pertahan Guan Eng dan DAP pun , kira dok kalut dengan PKR ja ! Dan kalau dah perlu sesangat peruntukan tu kenapa tak minta dekat Ahli Parlimen Permatang Pauh ???

Kenapa tak meracau dekat Wan Azizah ?????

Ada pelbagai andaian dibuat oleh banyak pihak tentang isu membabitkan Norlela ni dan antaranya kerana nak sabotaj wakil Penanti ni sebab nak digantikan dengan orang lain.

Bagi MMI ianya lebih kepada nak tunjuk kuasa !

Ampa ingat Guan Eng nak layan ka puak-puak macam Norlela ?
Seperkara yang perlu kita faham adalah apa yang berlaku ni adalah bukti betapa kerajaan DAP Pulau Pinang tak pernah kisah dan hirau mana-mana pihak sekalipun dari PKR ka , PAN ka , PPBM ka sebab bagi mereka kena terima syarat PATUH kepada Guan Eng , tak boleh buat yang tu boleh blah !!!

Dan kerana itulah Norlela terpaksa meracau berkali-kali !

Malah kalau kita ikutkan dari senario yang berlaku , semua tu adalah melibatkan struktur dan dasar pentadbiran kerajaan DAP di Pulau Pinang yang kononnya berdiri atas nama Pakatan Haprak.Lebih penting lagi ke semua parti-parti yang bersama dalam Pakatan Haprak cukup yakin dasar pembentukan Pakatan Haprak itu jauh lebih baik daripada semua gabungan parti-parti politik yang lain termasuk BN.

So itu hal Pakatan Haprak maka ampa selesailah bagi elok .... 

Rakyat dan warga Penanti pula dah sampai masa ampa kena guna akai pikiaq elok-elok mana satu ampa nak pilih !

Keputusan di tangan ampa bukan MMI yang tentukan !

Dan MMI nak pesan tak payah kita layan sangat Norlela ni ... Dia sendiri yang mencari betoi dak ??

Baca racauan Norlela yang disiarkan oleh utusan kat SINI 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels