Followers

Tuesday 30 May 2017

Putar Belit Guan Eng BODOHKAN Warga Penang !!!


Jelas dan semua orang dah dengar sendiri bagaimana puak-puak kaki spin ni putar belit hal-hal yang dijadikan sebagai umpan politik dalam menagih simpati dan sokongan terhadap DAP.

MMI yang mengikuti rapat sidang dewan baru-baru ini dapat lihat dan dengar sendiri bagaimana puak-puak DAPigs ni perbodohkan warga Pulau Pinang dan betapa liciknya mereka dalam merencanakan agenda parti yang berselindung di sebalik slogan CAT yang kini sudah MATI !

Cuba bayangkan pada ketika bencana banjir kilat yang kini menjadi perkara paling merisaukan warga Pulau Pinang khususnya di sebelah pulau dibiar dan tidak dipedulikan oleh kerajaan DAPigs , Guan Eng dan konco-konconya sibuk menggadaikan tanah di Pulau Pinang dan langsung tidak berpegang kepada janji yang mereka sendiri buat.

Kononnya nak jadikan tender terbuka sebagai amalan kerajaan negeri yang langsung berbeza dengan kerajaan persekutuan dan negeri-negeri lain , kira nak bagitau kata Pulau Pinang bawah DAP ni paling hebatlah .. Nah akhirnya lain cakap lain yang buat !

Bila menuding jari kepada kerajaan BN dan UMNO , macam-macam cerita puak-puak ni akan cakap sampai tak sempat kita nak jawab kadang-kadang tapi sekarang bila dah jadi dekat diri sendiri boleh pula buat-buat senyum dan bagi macam-macam alasan.

Apa yang MMI nak bagitau adalah selama ni DAP hanya perbodohkan warga Penang ja ... 

Isu penjualan tanah di Lebuh Peel langsung tidak didedahkan menandakan kerajaan DAP tidak telus.Penjelasan pun setelah isu terbabit didedahkan oleh barisan pembangkang di Pulau Pinang , cuba tak didedahkan ?

Alasan kerajaan DAP ianya membabitkan projek berimpak tinggi dan perlu menurut beberapa proses berdasarkan perjanjian tertentu , wehhh kata tender terbuka ??? Mana ??? Paling tidak pun kena cari jalanlah sebab kerajaan negeri bawah siapa ? Kena maklumlah baru CAT !!!!

Warga Islam pula kalau masih lagi nak berkiblatkan Guan Eng dan DAP , maka bersedialah sebab urusan hal ehwal agama Islam pun puak-puak haram jadah ni dah mula campur tangan.Yang dilantik untuk jaga pun si Malik Itik yang jelas hari ni dah mula spin khususnya dalam isu fatwa.

Dalam sidang dewan baru-baru ini , Malik kata dia tak tandatangan apa-apa surat pun berkenaan fatwa apabila Datuk Jahara membangkitkan persoalan tersebut.Nak jadi cerita sebelum surat tu di baca Malik nafi sebarang keterlibatan dia tapi bila dan baca kandungan surat tersebut terus si Malik spin kata surat tu sebenarnya tak digunapakai sangat pun.


Banyak lagi kepincangan kerajaan DAP yang sebelum ni MMI dan rakan-rakan blogger lain dedahkan cumanya kita suka cepat lupa.Kena ingat sebab yang diperbodohkan adalah kita warga marhaen di bawah.

Sekarang dah lulus dah kerajaan DAP akan buat pinjaman dari China , jumlah tak dinyatakan walaupun persoalan itu dibangkitkan oleh wakil PKR dan DAP sendiri dalam Sidang Dewan baru-baru ini.

Ada 2 perkara yang MMI nak bangkitkan ;

1.Bila kerajaan bawa masuk pelaburan dari China kenapa puak-puak pembangkang bising dan menyokong statement Tun Mahathir kononnya kerajaan gadai tanah pada China ?

2.Keputusan kerajaan DAP untuk membuat pinjaman dari China ni , mana dia suara Tun Mahathir ??

Perhatikan betul-betul , setiap tindakan mereka hanyalah berkiblatkan politik dan nafsu untuk mejatuhkan kerajaan sedia ada .. HAPRAK !!!

Yang pasti di saat kerajaan DAP terus rakus , warga Pulau Pinang akan terus berdepan masalah banjir kilat ITU PASTI .... Terpulanglah kalau nak terus diperbodohkan !!!!

MMI

1 comment:

  1. Pan kata Dap baik. Tak boleh kritik Dap nanti Pan marah.

    ReplyDelete

Labels