Followers

Saturday 21 April 2018

Azmin Tempelak PAS Kerana Ramai Hijrah Ke Selangor


Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menempelak parti PAS dalam ucapannya di Alor Setar semalam.

Azmin berkata kelemahan kepemimpinan kerajaan Kelantan yang dinaungi PAS didakwa menjadi punca rakyat negeri terbabit berhijrah ke Selangor untuk memanfaatkan pelbagai peluang.

“Bukan saya nak sombong tetapi berapa ramai orang Kelantan pindah ke Selangor? Jika Kelantan hebat seperti gelarannya Serambi Makkah, kenapa ramai orang Kelantan datang Selangor?

“Ini kerana Selangor negeri yang aman, makmur, maju, adil dan sejahtera untuk semua rakyat berbilang bangsa.

“Sejak dilantik menjadi Menteri Besar, saya diingatkan wajib berlaku adil dan melakukan ihsan,” katanya. sumber Berita Harian

Wow hebatnya Azmin sampai ramai yang berhijrah ke Selangor untuk cari peluang rezeki.

Soalnya betul ka sebab Azmin Selangor jadi hebat ?

Bukan ka Selangor dah memang maju sejak dibawah Barisan Nasional ? 

Lupa ka Min ?

Masalah air pun tak mampu nak selesai sembang kencang !!!!!!

Jom ikuti apa Ketua Pemuda BN Wilayah Persekutuan kata ;

SHAH ALAM - Ketua Pemuda BN Wilayah Persekutuan, Datuk Mohd Razlan Mohamad Rafii  mencabar Menteri Besar Selangor,  Datuk Seri Mohamed Azmin Ali  menamakan satu pembangunan yang dibuat sepanjang tempoh 10 tahun Pakatan Harapan memerintah negeri itu.

Menurutnya, sepatutnya dalam tempoh 10 tahun, lebih banyak pembangunan dilaksanakan, sebaliknya pembangkang hanya berdalih dengan pelbagai alasan.

"Dah 10 tahun dah, dulu dia kata eh baru lima tahun, satu penggal, tak ada masa, dah sepuluh tahun apa alasan mereka kata tak boleh buat?

"Azmin, awak namakan satu pembangunan untuk rakyat Selangor, tidak ada, zero (kosong), apa yang dibawa tentang pembangunan Selangor?," katanya dalam satu temu bual di FB Live Sinar Harian, hari ini.

Beliau berkata, segala pembangunan yang ada di Selangor hari ini adalah ciptaan BN, bahkan Azmin hanya mengurus apa yang sudah dibangunkan oleh pemimpin BN.

"Dia hanya menguruskan. Urus, saya pun boleh urus, awak letak seorang pentadbir untuk urus, saya pun boleh, tapi isunya sekarang, nak jadi pemimpin ni kita kena ada satu idea untuk memperhebatkan apakah yang dikatakan ekonomi negara," katanya.

Anak kelahiran Pasir Panjang itu berkata, paling menyedihkan dalam isu bola sepak yang  juga turut menerima tempias politik.  

"Pasukan bola Selangor nak guna Stadium Shah Alam pun tak boleh, tengok rakusnya kuasa dia, dari dulu BN tak pernah main politik dengan bola," katanya.

Mohd Razlan berkata, begitu juga dalam soal peluang pekerjaan, pembangkang di Selangor tidak mampu sediakan pekerjaan kepada rakyat Selangor hinggakan mereka terpaksa berhijrah ke Kuala Lumpur.  

"Saya kesian kepada rakyat Selangor sudahlah tiada pembangunan yang dibawa, tiada pula inisiatif disediakan dalam soal peluang pekerjaan. Orang Selangor duk sibuk berhijrah ke Kuala Lumpur cari kerja," katanya. sumber Sinar Harian

Hahahaha sendiri mau ingat bro ....

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels