Followers

Saturday 14 April 2018

Najib Umum Peruntukan Di Pulau Pinang Waktu Guan Eng Asyik Menyanyi ABC


Apabila YAB Datuk Seri Najib umum peruntukan di Pulau Pinang, Guan Eng antara pemimpin paling bangang yang kelam kabut spin kononnya BN ugut rakyat Pulau Pinang.

Inilah sikap malaun yang mengaku Ketua Menteri ! 

Kerakusan melampau beliau dan seluruh pemimpin kerajaan DAP Pulau Pinang selama ini ternyata memakan diri apabila pentadbiran yang kononnya berasaskan kepada CAT itu langsung gagal membela nasib rakyat.

Tak perlu disebut panjang lebar masalah banjir sahaja sudah cukup untuk memalukan Guan Eng dan kuncu-kuncunya.

Disebabkan terlalu asyik menagih segala hasil di Pulau Pinang sehingga menafikan hak para pendudukanya, Guan Eng masih lagi bangang dengan aksi karaoke lagu ABC.

Habis diputar belitnya perihal sejumlah peruntukan RM1.63 bilion yang diumumkan oleh Perdana Menteri terhadap projek Kementerian Kesihatan di Pulau Pinang.

Cukup memalukan bagi seorang Ketua Menteri bersikap demikian sedangkan Datuk Seri Najib dalam pengumumannya turut merujuk kepada projek yang telah pun dilaksanakan seperti pembinaan blok bertingkat Hospital Seberang Jaya dengan kos RM486.2 juta dan akan siap tahun depan. 

Dalam masa yang sama Datuk Seri Najib turut mengumumkan peruntukan tambahan segera berjumlah RM10.5 juta untuk membina jejambat motorsikal di Bayan Lepas dan 22 buah ambulans baru untuk kemudahan penduduk.

Di mana yang ugutnya ?

Bimbang rakyat tolak DAP ka ?

Memang patut rakyat tolak sebab terlampau rakus dalam isu terowong selain gagal menyediakan rumah mampu milik, lebih teruk lagi Guan Eng dah catat sejarah sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang PERTAMA yang dihadapkan ke mahkamah kerana pertuduhan RASUAH !

Malulah weiii ...

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels