Followers

Wednesday 2 May 2018

Pengundi Bangladesh Datang Lagi ?? #TsunamiPhitnah


Seperti yang dijangka sekali lagi puak-puak pembangkang menjadikan isu warga Bangladesh sebagai makanan fitnah mereka dengan menjaja ke seluruh negara kononnya Barisan Nasional sudah mula membawa masuk pengundi dari Bangladesh.

Isu kitar semula cumanya kali ini mereka menggunakan gambar sekumpulan warga Bangladesh yang tiba di Pulau Pinang bertopi biru.

Woooo bukan main seronok puak-puak kaki fitnah ni sampaikan ada juga dikalangan orang-orang parti sendiri yang turut sama seronok mengadu domba isu yang dimainkan tanpa sebarang siasatan dibuat.

Kiranya main telan ja apa yang orang suap tapi kalau tengok kepada zahir diri jauh berbeza, nampak macam profesional dan educated tapi hampeh otak udang !!!!

Kepada yang suka main telan ja tanpa tengok isi yang ditelan itu MMI nak jelaskan bahawa penyebaran gambar FITNAH itu sebenarnya adalah gambar kehadiran sekumpulan warga asing di Pulau Pinang untuk menghadiri satu konvensyen Qnet (direct selling company – subsidiary of QI Group of Companies).

Konvensyen berkenaan bermula pada 24 April dan berakhir pada 28 April 2018 dan kira-kira 15,000 ahlinya hadir di SPICE Arena, Relau, Pulau Pinang.

So what ?

Macam inikah pembangkang berkempen?

Dengan tsunami fitnah?

MMI nak ingatkan ingatkan kepada semua bahawa kita juga perlu menghormati warga Bangladesh, penduduk mereka juga bertauliah dan beradab, sama seperti penduduk negara India, Sri Lanka, Arab Saudi, Jepun, Korea dan semua negara lain. 

Sedar atau tidak tindakan sedemikian adalah satu tindakan yang bukan sahaja menghina warga negara yang lain tetapi menjatuhkan imej bangsa itu sendiri seolah-olah mereka terlalu hina sampai sanggup menjadi kuda tunggangan kepada orang lain.

Beginilah sikap puak-puak pembangkang main bedal dan langsung tak pernah memikirkan sensitiviti orang lain seolah-olah mereka adalah yang paling agung dalam dunia.

Hello !!!! Barisan Nasional jauh berbeza dengan pembangkang, kita tak perlu berlakon sampai menangis depan budak kecil kononnya diri tu dah tua, kita tak perlu sebar fitnah berbohong dengan rakyat hanya untuk mendapatkan kuasa sebab BN punya keupayaan dan kemampuan untuk meyakinkan rakyat dengan segala gerak kerja dan usaha kerajaan selama ini.

Betapa hinanya pembangkang dan bayangkanlah bagaimana hubungan diplomasi kita nanti, Nauzubillah sekiranya Pakatan Harapan menang dan apabila pemimpin Harapan memimpin negara ?

Apa yang akan berlaku agaknya ????

Tak cukup dengan itu difitnahnya lagi dengan sebaran gambar kononnya warga Bangladesh memakai baju Barisan Nasional, memegang poster Najib Razak dan bendera Barisan Nasional. 


Agak-agaklah bro, benda simple macam ni pun nak percaya ke ?

Siapa-siapa pun boleh mengajak orang pakai baju sebegini. Kalau esok pagi ada warga Singapura, Thailand, India, China, Jepun atau Amerika yang pakai dan pegang poster sebegitu, adakah mereka juga pengundi hantu ?

Dan lebih bodohnya pembangkang dan juga mereka-mereka yang percaya ni adalah kerana gagal memahami proses pilihanraya itu sendiri.

Setiap parti yang bertanding dalam pilihanraya pastinya tahu bahawa proses pengundian itu bukanlah dibuat secara sambil lewa ianya berdasarkan peruntukan undang-undang di bawah SPR.

Malah setiap parti ada wakil masing-masing dalam setiap saluran mengundi selain wakil sewaktu perkiraan undi dibuat.

Dan semua pengundi hanya boleh mengundi sekiranya nama mereka disahkan oleh SPR sebagai pengundi pada satu-satu pilihanraya merujuk kepada peraturan dan undang-undang yang tersedia.

Perlu juga MMI jelaskan bahawa setiap nama-nama pengundi telah dipamerkan oleh SPR dalam tempoh tertentu untuk parti-parti politik melihat dan membuat sebarang bantahan sekiranya wujud sebarang pertikaian.

Malah kakitangan SPR bukanlah terdiri daripada penyokong-penyokong Barisan Nasional sahaja, semua pihak terlibat tanpa mengambil kira fahaman politik.

So apa lagi yang nak dibebelkan ?

Pada PRU13 yang lalu Anwar Ibrahim dan pembangkang membuat tuduhan kononnya kerajaan BN membawa masuk 40,000 Bangladesh untuk mengundi. 

Kemudian apa yang berlaku? 

Di Parlimen, Anwar Ibrahim tanya balik “mana ada dia kata begitu”.  If I may say this, the Opposition won votes based on lies !

Tak cukup dengan itu dalam pilihan raya yang lepas, pembangkang tuduh kerajaan bawa masuk Bangladesh sebagai pengundi hantu. Lepas PRU13, apa mereka kata? 

A.PEMANTAU kata tidak ada pengundi asing. 

B.Pemimpin DAP Ong Kian Ming kata tidak ada pengundi asing.

C.Calon pembangkang Petaling Maria Chin Abdullah, bekas Pengerusi BERSIH, juga akan tidak ada pengundi asing.

Hello Khalid Ismath bekas aktivis BERSIH pun mengaku bahawa semua tuduhan itu adalah propaganda semata-mata.


Hakikatnya pembangkang sengaja mereka-reka cerita dan membuat fitnah untuk menang undi dan kerusi di PRU sahaja dan mereka kemudian dengan bersahaja tanpa bertanggungjawab membuat penafian seolah-olah semua kejadian yang berlaku itu tidak memberikan impak kepada mana-mana pihak khususnya dalam soal keselamatan negara. 

Sikap macam ni ke kita nak pilih untuk tadbir negara ?

PRU14 Pakatan Haprak tak relevan langsung !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels