Followers

Wednesday 27 June 2012

PANAS ! Kondom Bakal Di Edar Percuma


Menteri Kesihatan Indonesia Nafsiah Mboi mengulangi pendirian beliau bahawa kementeriannya tidak akan mengedarkan kondom percuma kepada golongan remaja dalam usaha mengelak penyebaran penyakit HIV/Aids di negara itu.

“Kita hanya akan mengedarkan kondom di tempat tertentu seperti kawasan pelacuran, rumah urut, tempat tumpuan pelancong dan kawasan kegiatan seks berisiko tinggi,” katanya ketika bercakap pada mesyuarat dengan anggota Suruhajaya Dewan Perwakilan lX yang meminta penjelasan kenyataan beliau mahu mengedarkan kondom percuma kepada remaja.

“Kami tidak akan mengedarkan kondom percuma kepada remaja,” katanya. Timbalan Speaker Dewan Perwakilan, Pramono Agung juga mengingatkan Nafsiah semalam bahawa mempromosikan penggunaan kondom dikalangan remaja hanya akan menggalakkan mereka melakukan hubungan seks bebas.

“Ada lagi banyak perkara lain yang lebih penting perlu dilakukan seperti meningkatkan perkhidmatan di hospital dan memperluaskan skim insuran kesihatan dikalangan penduduk miskin,” kata Pramono.

Nafsiah berkata kondom percuma akan diedarkan hanya kepada golongan miskin berisiko tinggi dan menegaskan, kerajaan tidak mahu mereka dijangkitan penyakit jangkitan seksual termasuk HIV/Aids, hanya kerana mereka tidak mampu membeli kondom. Mengenai pelajar sekolah beliau berkata, apa yang penting ialah memberi pendidikan agama dan moral kepada mereka selain pengetahuan mengenai kesihatan dan reproduktif.Klik Sini

Kalaulah semua ni berlaku di Malaysia sudah pasti juak-juak Pakatan Haprak khususnya Pas akan bertakbir gegak gempita seluruh negara kerana membantah tindakan pengedaran kondom secara percuma.

Malah MMI yakin Nik Aziz dan seluruh pimpinannya bakal mengeluarkan fatwa terbaru demi untuk membuktikan kepada seluruh rakyat tindakan tersebut adalah salah di sisi agama Islam.

Tapi jangan risau perkara tersebut berlaku di Indonesia tapi rasanya juak-juak Pas boleh cedok idea ni maklumlah sekarang ni Pas dah boleh bertolak ansur dalam memberikan lesen-lesen rumah urut,pusat hiburan dan lain-lain.

Lihat saja di Pulau Pinang,Kedah,Selangor malah Kelantan sekalipun , Jadi pakat-pakat ajak Unit Amal pi edarlah kondom-kondom percuma tu.

Nasib baik kondom bukan pakai di mulut kalau tak,nak juga MMI bagi percuma dekat pimpinan Pakatan Haprak supaya putar belit dan pembohongan yang bakal keluar dari mulut mereka boleh disekat daripada terus keluar.

Pssst Teringat kata-kata P.Ramlee "Ini di panggil Family planning" hehehe..

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels