Followers

Wednesday 23 January 2013

HOT Juak Pembangkang Di Tangkap Tengah GIAN !!

Gambar Hiasan
Mungkin ramai yang tidak menyedari, betapa HKR adalah manifestasi kegagalan secara total Pakatan Pembangkang.

Hujah ini adalah berlandaskan cita-cita seorang pemimpin mereka, yang melabelkan perhimpunan ini adalah bapa segala perhimpunan. 

Buktinya, mereka telah berusaha untuk mengumpulkan penyokong mereka yang terdiri dari isu LYNAS, ROYALTI, BERSIH dan tidak lupa juga pengamal seks songsang LBGT. Itu belum diambil kira dari fahaman seperti Syiah, atau segala serpihan penyokong anti-establishment.

Seperti biasa, PAS yang kedudukannya sebagai pariah di dalam Pakatan menghantar paling ramai ahli, sedangkan si muka sepet hanya mewakili tidak sampai 5% dari jumlah keseluruhan pendemo HKR. Dasar pecacai pariah… masih tidak sedar lagi!

Ini adalah bapa segala perhimpunan yang pernah mereka anjurkan, dan motifnya adalah satu, menukar kerajaan secara jalanan, atau gulingkan kerajaan waima jawapan-jawapan politik oleh penganjur menolak dakwaan itu. Syukur, mereka tidak berupaya untuk melakukannya.

Ini jugalah taktik yang mereka gunakan, dengan harapan pihak polis bertindak ganas. Maka mudahlah untuk sesi snapshot, audio visual   dan pelbagai lagi. Kalau tidak, masakan Majlis Peguam (BARua Council) merekrut “pelajar-pelajar” mereka untuk menjadi kononnya “Human Right Watch” pada HKR tempoh hari.

Apa yang mengejutkan mereka ialah tindakbalas dari PDRM yang sangat kontra.  Pendekatan seolah-olah polis pelancong yang menyambut kehadiran pelancong asing. Berhemah, senyuman mesra tidak lekang dari wajah mereka. Harapan untuk melihat anggota Polis bertindak ganas tidak menjadi kenyataan.

Lebih mengejutkan, tidak ada kelibat FRU, unit simpanan persekutuan yang sering menghadirkan gerun apabila alunan cotar bersama “shield” berkumandang. Harapan pendemo untuk “menjadi mangsa” polis tidak kesampaian.  Kecewa melanda.

Gajet canggih yang dibawa atau mungkin disediakan oleh pihak-pihak tertentu tidak dapat digunakan bagi tujuan menyebar propaganda. Kalau ada pun, mungkin penipuan berteknologi dengan “menampal” jumlah kehadiran HKR. Itu yang mereka terdaya.

Pendekatan PDRM ini mungkin disalaherti oleh ramai pihak. Ada yang menuduh PDRM lembik, lemah dan memalukan. Tetapi, taktik ini telah berjaya menangani strategi non-violent resistance.

Kasihan Shamsidar, himpunan sayangi dirinya tidak berjaya capai matlamat sebenar.

Malah terdapat mereka yang hadir dalam HKR juga ditangkap tengah gian yang teramat sangat..Tak percaya tengok di bawah ,


MMI.


No comments:

Post a Comment

Labels