Followers

Tuesday 15 January 2013

Majlis Syura PAS & Nik Aziz Jangan Buat LAWAK !!!


Semua pihak dah sedia maklum macam mana puak-puak PAS yang kata hebat sangat tu main-main dengan agama sendiri.Sebelum ini jika sebut saja Islam sudah pasti puak nilah yang dok mendabik dada kononnya merekalah yang lebih Islam dah tu siap mengata orang lain dan tuduh orang kafir lagi.

Namun segalanya berubah setelah mereka di uji oleh Allah SWT dengan ujiannya yang ternyata cukup hebat hinggakan mereka yang digelar tok - tok aji pun lari malam.

Sikap takbur dan bongkak yang tiba-tiba menjelma dan meresap ke batang tubuh setiap pimpinan utama PAS menyebabkan parti tersebut kini mendapat malu yang amat besar.

Malah Presiden PAS Hadi Awang hilang harga diri dan maruah kerana beliaulah yang menyebabkan PAS semakin hilang arah hinggakan dilabel sebagai parti pencacai kepada DAPigs dan PKR.

Sungguhpun isu kalimah Allah dilihat agak reda dengan pengumuman oleh Majlis Syura PAS bersama Nik Aziz yang semakin merapu tu ianya tetap meninggalkan beban yang direka sendiri oleh Hadi yang kini perlu berdepan dengan rakyat di seluruh negara.

Beliau kini dicabar menarik semula persetujuan bersama para pemimpin tertinggi DAPigs dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang sebelum ini memutuskan kalimah Allah boleh digunakan oleh penganut semua agama dengan syarat tidak disalahgunakan.Baca Sini 

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin berkata, jika Abdul Hadi enggan berbuat demikian, tindakan itu merupakan satu penghinaan terhadap Majlis Syura Ulama Pas.

Kegagalan Presiden Pas itu untuk menarik semula persetujuan tersebut juga, katanya, merupakan penghinaan terhadap kepimpinan ulama dan membuktikan slogan 'kepimpinan ulama' yang dilaungkan parti tersebut sekadar retorik politik.

"Cuma yang peliknya mengapa Majlis Syura berbincang dan membuat keputusan selepas persetujuan sudahpun dibuat oleh kepimpinan eksekutif Pas bersama DAP dan PKR berhubung penggunaan kalimah Allah ?

Nik Aziz pula jangan cakaplah nyanyoknya dah sampai ke tahap takut dengan bayang-bayang sendiri senang cakap ulama "chipsmore" !

Jangan buat lawaklah , kalau benar Islam itu dijadikan sebagai perjuangan paling asas dalam parti PAS adakah semua ini berlaku ? BAQHAL...

Perlu diingat walaupun Majlis Syura dan si nyanyok tu dah buat keputusan ianya hanya keputusan Majlis Syura dan Mursyidul Am bukannya keputusan parti PAS kerana Presiden parti belum mengesahkan sama ada menerimanya ataupun tidak.

Keduanya keputusan yang dibuat oleh Hadi bersama Pakatan Haprak masih kekal hingga ke hari ini.

Bila Hadi nak ajak Anwar dengan Kit Siang duduk semeja buat "press statement" pula ? Jangan lupa ajak Mat Sabu sekali naa..

Hadi ang nak menari macam mana pula lepas ni ?

Psstt Majlis Fatwa Kebangsaan dah buat keputusan lama dah , puak-puak ni jelas tak hormat Islam pun apa bendanya!!

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels