Followers

Friday 30 November 2012

HOT BAGAN Syurga Mak Nyah ?!!

Gambar Hiasan
Pihak berkuasa tempatan digesa memantau kegiatan sekumpulan pondan yang menjadikan pekarangan deretan premis perniagaan di Jalan Kampung Gajah di sini sebagai lokasi maksiat.

Peniaga barangan runcit, Lai Ah Guan, 45, berkata, kegiatan tidak bermoral itu bermula seawal jam 8 malam setiap hari apabila lebih 10 pondan berkeliaran di kaki lima beberapa premis yang terdapat di situ.

“Pondan ini mengenakan pakaian menjolok mata dan ada ketikanya bercakap lucah hingga merimaskan kami peniaga yang beroperasi di sini.

“Kelakuan ini turut membimbangkan terutamanya kepada anak-anak remaja kami kerana mereka terdedah kepada situasi tidak elok sebegitu sepanjang masa,” katanya.

Mekanik kedai motosikal, Juhari Alias, 38, berkata, sebelum ini, dia pernah beberapa kali memaklumkan kegiatan tidak sihat itu kepada kenalannya yang bekerja dengan sebuah jabatan penguatkuasaan untuk diambil tindakan.

“Hanya sekejap sahaja kegiatan itu terhenti namun dikesan bersambung semula.

Sekali tengok seksi , dua kali tengok SEKSA !!
“Sepatutnya kawasan ini menjadi lubuk mencari pendapatan kerana semua perniagaan ada di sini, sebaliknya lokasi ini lebih dikenali sebagai tempat maksiat kerana kehadiran pondan yang begitu ramai sekali sejak akhir-akhir ini,” katanya.

Pembantu kedai makan, Bakhtiar Mohamed Kossim, 31, berkata, kegiatan maksiat itu dipercayai didalangi oleh satu sindiket kerana terdapat pondan yang terlibat dihantar dan diambil oleh beberapa kereta mewah.

“Mereka turut menjadikan beberapa bilik di tingkat atas premis perniagaan di situ sebagai tempat melayan pelanggan sebelum kegiatan itu dikesan dihentikan sekitar jam 2 pagi setiap hari.

“Difahamkan terdapat sekumpulan lelaki menjaga keselamatan pondan ini termasuk bertindak kasar jika pelanggan menimbulkan masalah dengan pondan jagaan mereka,” katanya.

Menurutnya, bayaran mendapatkan perkhidmatan pondan di situ ialah di antara RM50 ke RM100 dan pondan ini juga boleh dibawa pelanggan untuk memberikan perkhidmatan di tempat lain sebelum dihantar balik semula ke situ.

Sementara itu, Ketua Unit Operasi, Bahagian Penguat kuasa, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang, Khairul Azman Azizan berkata, pihaknya mengenal pasti kawasan itu sebagai lokasi pondan menjalankan kegiatan tak bermoral itu.

“Kita juga menjalankan risikan, siasatan dan tangkapan beberapa kali sebelum ini dan tetap memandang serius kegiatan itu apabila meneruskan usaha untuk membanterasnya sepanjang masa.

“Kita hanya mengenakan tindakan terhadap pondan beragama Islam sahaja berbanding pondan beragama lain kerana Seksyen 28, Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Pulau Pinang 1996 hanya terpakai untuk mereka sahaja,” katanya.

Katanya, di bawah seksyen ini, mana-mana lelaki yang berpakaian seperti wanita untuk tujuan tidak bermoral boleh dikenakan denda sebanyak RM1,000 atau setahun penjara atau kedua-duanya sekali.

Untuk membasmi kegiatan ini ia perlukan pemantauan dari pihak berkuasa yang seharusnya perlu melakukan rondaan setiap hari.Malah kegiatan ini seharusnya mendapat perhatian Ahli Parlimen Bagan sendiri memandangkan ianya menyebabkan ketidakselesaan masyarakat berbilang kaum dalam kawasan terbabit.

MMI sendiri kurang pasti mengapa gejala ini masih berlaku , mungkin kita boleh tanya sendiri dengan Ahli Parlimen Bagan kot..


ermmm macam mana aaa ???

MMI.

10 comments:

  1. We are the former committee members of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE in Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. That we would like to inform about something like the history of the Temple to all Buddhists to know in Malaysia and other countries in the world

    This SAMNAK SAMBODHI was started in 1989, at Taman Ehsan by Sangha from Kelantan, there was a rental house for our Temple and our Master’s payment for the Temple, how difficult it was at that time but our Master was very patient in what matter for the Temple.

    We moved to No: 25 Jalan 5 Taman Desa Jaya, near Taman Daya in 1992 but the Temple here is no longer, then in 1993 again moved to the place now, we are knowing well about the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE

    Last time, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE was very famous for various activities such as Dhamma Sunday School, free form five tuition on BM, Wesak Day celebration, Kathina celebration, Loy Krathong festival, blood donation, Chinese New Year Oil Lamp and others.

    This time is very different in the past and the committee hires foreign monks to take care of Temple only and sometimes the president of the Temple (YIP KUM FOOK) invites some Tibetan monks and Thai monks to wipe out their misfortune only, the Temple became a private place of the family

    How to embarrass the devotees, the committee must rethink the matter because of the Temple donation fund by the devotees

    Sharing by Lum Tuck choy, Taman Desa Jaya, Kepong

    ReplyDelete
  2. Anonymous31 July 2022 at 20:25
    Seorang ahli politik MCA DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) menghina Sultan Selangor kerana mengambil gelaran Datuk untuk menipu dan berbohong kepada orang Cina Malaysia dan dia seorang ahli perniagaan dan lain-lain, dia sentiasa sombong dan menipu wanita-wanita untuk kepentingan dirinya.

    DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) juga seorang peguam di Taman Desa Jaya, Kepong….dia ada kedai peguam di Taman Desa Jaya, Kepong.. terbuka untuk menipu orang ramai, kini ramai yang mengenali(tahu) dan mengesyakinya kerana di kawasan Kepong selalu ada masalah pada sebelum ini seperti tokong Hindu letak api di Taman Daya, Kepong tendang Sami-sami Buddha keluar dari KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺) dan lain-lain.

    Kita semua harap Sultan Selangor mengambil kembali semua gelaran Datuk kerana jika YIP KUM FOOK(叶金福) diteruskan gelaran Datuk, negara kita akan runtuh dan musnah...seterusnya Taman Desa Jaya kita, Kepong akan dapat bahagia dan harmoni.

    Sekarang anak dia(叶君瀚 YIP JIUN HANN) jadi pengerusi MCA Gombak, sama juga sebab ayah ajar anaknya jalan sama, dan kedua-duanya pun tak malu dan masa sekarang orang boleh hantar mesej tahu dengan cepat, anda tak boleh lari dari orang gosip

    perkongsian oleh AHLI JAWATANKUASA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺), Taman Desa Jaya, terdahulu

    ReplyDelete

Labels