Followers

Wednesday 31 July 2013

Uih Mat Bangla Ni Buat Apa Pula ??


Tengah MMI jalan-jalan dalam dunia maya ni tiba-tiba terjumpa satu video klip ni , layan sekejap dan terdetik dalam hati "Hebat juga lagu-lagu bangla ni , dah moden rupanya" dan kalau ampa semua klik video kat bawah tu MMI jamin mesti ampa layan punya dah tu heroin dia pun boleh tahan.


Amacam sedap juga kan ?? Tapi biasalah ada tiru-tiru video klip artis-artis luar negara juga.Dalam melayan lagu kat atas tu terfikir MMI , kat Bangla sana pun dah mula ada kemodenannya walaupun moden di Bangla tak sama dengan Malaysia.

Itu hakikatnya tapi yang pasti mereka juga sedang berusaha untuk membangunkan negara mereka seperti mana Malaysia satu ketika dulu.Jadi bagi MMI walaupun Bangla kat Malaysia ni sering di tuduh sebagai pendatang yang tak berapa kelas tapi pada dasarnya mereka datang untuk bekerja dan mencari rezeki seperti orang lain.

Macam Malaysia jugalah bukan semua rakyatnya baik sangat pun , cuba tengok kebelakangan ni aksi-aksi tembak dan bunuh menjadi-jadi malah ada juga di kalangan rakyat Malaysia yang jauh lebih teruk dari Mat-Mat Bangla tu sendiri apabila sentiasa berusaha untuk menghancurkan negara sendiri.

Bayangkan Mat Bangla datang ke Malaysia untuk rezeki tetapi puak-puak bangsat ni gunakan kesempatan itu untuk membuat fitnah.Tak percaya tengok gambar kat bawah ni..


Gambar lama segerombolan pekerja asing warga Bangladesh tiba di KLIA menjadi sensasi topik Pengundi Hantu. 

Ada pihak yang mengakui gambar tersebut gambar lama dan sepatutnya jika ingin dijadikan bahan perlu ambil gambar terkini beberapa hari sebelum hari mengundi.

Bodohkan ?? Puak-puak ni sanggup lakukan apa saja asalkan matlamat untuk mendapatkan sokongan rakyat berjaya.

Tapi satu perkara yang MMI boleh katakan sebijak-bijak puak pembangkang tu rasanya mat-mat Bangla yang datang ke Malaysia cari rezeki ni lagi bijaklah sebab mereka datang cari rezeki dan lepas tu akan balik negara asal.

Puak-puak pembangkang pula buat fitnah , kalau di takdirkan negara huru-hara kacau bilau rakyat Malaysia nak balik mana ????? BODO sungguh !!!

Sementara itu Siasatan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mendapati propaganda 40,000 rakyat Bangladesh mengundi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lepas, merupakan pembohongan oleh beberapa kumpulan berkepentingan.


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Shahidan Kassim berkata, dakwaan sesetengah pihak menerusi media sosial bahawa rakyat Bangladesh telah datang ke Malaysia dalam tempoh seminggu untuk mengundi dalam PRU-13, adalah tidak masuk akal.

"SPR akan meneliti setiap dakwaan dan melakukan penyiasatan bertujuan membaiki kekurangan yang berlaku semasa PRU13. Pihak yang tidak berpuas hati perlu mengemukakan petisyen.

"Tanpa maklumat terperinci dan kukuh, dakwaan dibuat adalah tujuan politik semata-mata," katanya ketika menjawab soalan Senator Datuk Dr. Mashitah Ibrahim pada persidangan Dewan Negara.

Mashitah ingin tahu sama ada SPR bercadang mengambil tindakan undang-undang terhadap parti politik atau individu yang membuat tuduhan palsu dan fitnah ke atas badan itu, sebelum dan selepas PRU-13.

Justeru, Shahidan berpendapat bahawa ia terpulang kepada SPR untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana parti politik atau individu. - BERNAMA

Baguslah harapan MMI ambil tindakan supaya kegiatan fitnah ini tidak lagi menjadi bahan makanan puak pembangkang seharian kerana lagi lama kita berdiam selagi itulah mereka akan asyik dengan hidangan fitnah mereka.

Nantikan entri seterusnya pendedahan tentang fitnah pengundi hantu oleh pembangkang pada PRU13 yang lalu.

MMI

3 comments:

  1. Opis lama aku..seorang warga Bangla lulusan univeriti Amerika kerja angkat drum printer jek...speaking pon leh tahan hebat...

    ReplyDelete
  2. Dah tiba masa NGO-NGO Islam ditubuhkan untuk bantu umat Islam serta keluarga mereka yang asyik terbunuh/tercedera dengan NGERI, dalam KEMALANGAN INDUSTRI-JALANRAYA (yang MENCURIGAKAN, hari-hari, selalunya lebih dari dua orang Melayu/Islam mati ngeri, terutamanya kemalangan dengan lori – entah-entah lori SAMSENG kongsi gelap tak, yang sengaja sasarkan Melayu/Islam, termasuk yang asing – bayangkan jumlah dalam setahun meninggal, terutamanya jenerasi muda Islam/Melayu) dan JENAYAH, semuanya makin meluas, termasuk dalam kebakaran yang makin menjadi! Ini termasuklah umat/pekerja Islam Malaysia dan yang asing, yang miskin, dan yang merantau jauh cari makan untuk bantu keluarga mereka, seperti kebanyakan rakyat Islam Bangladesh/Indonesia/Pakistan/Kampuchea/Rohingya yang miskin – bayangkanlah PENDERITAAN keluarga mangsa-mangsa ini. Dan si Bukan Islam DAPBIAWAK/PKR tak pula MELALAK bila di S'pura, rejim Cina PAP bawa jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari bukan Islam Cina dan Kristian yang diberi kerakyatan dengan mudah untuk MENGECILKAN terus jumlah umat Islam/Melayu, ditiru dari PENAJAnya, Yahudi Zionis Israel, yang ambil jutaan imigran Yahudi dan Kristian Zionis, untuk MENGECILKAN jumlah umat Islam Palestin.

    NGO-NGO Islam ini juga kena cari peguam Islam/Melayu SUKARELA yang ramai, untuk bantu mangsa –mangsa ini bukan untuk hanya dapat KEADILAN (yang TEGAS) di MAHKAMAH, tetapi juga PAMPASAN yang benar-benar sewajarnya, kepada keluarga mereka dengan SEGERA! Sila lihat dua contoh kejadian dalam masa SINGKAT, antara BANYAK lagi, termasuk TIGA pekerja pembinaan Islam Myanmar (mungkin Rohingya) yang tertimbus dalam kemalangan industri, dan dua pekerja Islam Bangladesh, yang seorangnya sampai terputus 2 kakinya sebab pemandu lori langgar treler rosak tepi jalan (lori/treler rosak tepi jln banyak menyebabkan kemalangan sebab mungkin tak cukup TANDA AMARAN kepada pengguna jlnraya lain – jadi TUANPUNYA lori/treler begini kena didakwa di mahkamah).

    Lihat di
    http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20130728/je_04/Pekerja-binaan-maut-dihempap-dinding-konkrit, Pekerja binaan maut dihempap dinding konkrit:

    ARAU 27 Julai - Seorang pekerja binaan yang baharu beberapa bulan melangsungkan perkahwinannya maut dalam keadaan tragis selepas dihempap dinding konkrit yang runtuh ketika mangsa mengubah suai Dewan Besar Pusat Giat Mara Arau di Jejawi, dekat sini hari ini.

    Kejadian pukul 1.15 petang itu berlaku ketika Zaki Ibrahim, 27, berasal dari Jalan Stadium, Alor Setar, sedang bekerja bersama seorang rakannya sebelum dinding konkrit dewan itu tiba-tiba runtuh.....

    2. Di - http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130729/dn_12/2-maut-dihempap-lantai-runtuh, 2 maut dihempap lantai runtuh,
    Oleh AZIZI MAJID:

    JOHOR BAHRU 28 Julai - Dua buruh binaan warganegara Indonesia maut selepas lantai tingkat satu projek pembinaan sebuah pasar raya borong terkemuka di Jalan Taman Pelangi Indah, di sini runtuh dan menghempap mereka semalam.

    Kejadian berlaku kira-kira pukul 3.30 petang apabila kedua-dua mangsa yang dikenali sebagai Aripen, 24, dan Asmawi, 27, sedang membaiki keretakan besi tetulang pada lantai di aras bawah bangunan.
    "Ketika menjalankan kerja-kerja membaiki kerosakan tersebut, secara tiba-tiba lantai konkrit tingkat satu yang masih dalam keadaan basah runtuh dan menghempap kedua-dua mangsa.

    "Siasatan awal mendapati runtuhan berpunca daripada besi perancah bangunan berkenaan tidak mampu menampung berat beban konkrit berkenaan," katanya di sini hari ini......

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    ReplyDelete
  3. cinabeng da lama menggaji warga bangladesh..cubaan nk menghasut bangla yg konon kerajaan salah guna kuasa..cinabeng x sedar bangla pun agama islam.ulang lagi.bangla pun beragama islam.jgn cuba nk bermain api.islam berada dimana mana.

    ReplyDelete

Labels