Followers

Sunday, 4 August 2013

DAKWA JAKIM Pilih BULU , Apa Punya Bangsat Anwar Ni ??


Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) didakwa memilih bulu menjatuhkan hukuman terhadap orang Islam dengan tidak mengenakan tindakan terhadap mereka yang sepatutnya.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, tindakan oleh Jakim kepada jurulatih anjing dan menjadikannya sebagai kontroversi tidak berpatutan kerana orang Islam lain yang melakukan kesalahan juga perlu dikenakan tindakan sama.


"Sepatutnya (jurulatih itu) dipanggil dan beri nasihat supaya dia jelaskan. Panggil bagi teguran. Jangan jadikan isu nasional.

"Orang Islam pegang (saham syarikat) San Miguel, syarikat perjudian, (Jakim) tak ada kenyataan," katanya ketika ditemui pemberita di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya, hari ini.

Sebelum ini, Jakim memutuskan klip '1 Hari Di Hari Raya' merupakan menghina Islam dan perkara tersebut telahpun dimaklumkan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) selepas mendapat arahan daripada Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

SKMM kemudiannya mencadangkan kepada Jakim untuk membimbing dan memulihkan akhlak pelaku dalam video tersebut, Maznah Mohd Yusof, 38, selepasti kelakuannya bersama tiga ekor anjing dalam video tersebut di mendapat kritikan ramai.sumber 

Nampak atau tidak bagaimana bangsatnya Anwar mendepani isu ini.Beliau yang kita kenal akan mengambil kesempatan terhadap apa saja isu selagi ianya menguntungkan pembangkang.Dalam hal ini Anwar benar-benar membuktikan betapa macai-macai pembangkang memiliki seorang pemimpin paling bangsat dan bodoh dalam sejarah perjuangan politik di Malaysia.

Kenyataan secara sembrono Anwar dengan mengaitkan pemegang saham syarikat San Miguel sebagai pegangan saham yang terarah kepada perjudian merupakan tindakan terdesak serta berniat jahat semata-mata untuk menggaburi mata rakyat.

Untuk makluman pemegang saham yang di maksudkan itu merujuk kepada Mirzan Mahathir merupakan seorang anak lelaki sulung pasangan Tun Dr Mahathir dan Tun Dr Siti Hasmah, negarawan yang kita sayangi.

Apa yang harus rakyat tahu adalah kenyataan Anwar jelas putar belit politik kerana yang sebenarnya berlaku adalah Mirzan bukan tauke kilang arak, tapi menukar kilang arak yang bankrup kepada industri pembinaan, patutnya dia dipuji kerana tutup bisnes arak!! Tapi sebaliknya beliau di HINA! Baca Sepenuhnya 

JAKIM pilih bulu ?? 

MMI

7 comments:

  1. Den dah cakap dah,tak ada perkara yg baik, yg di lakukan oleh melayu islam dlm dunia nie,kecuali dia seorang sahaja yang betul.Biarlah kita terang sejelas2nya,tetapi dia tetap burukkan kerajaan.Wajib ke atas kita semua utk mempercayai auta dia.Begitulah cara dia.

    ReplyDelete
  2. apa yang anwar cakap tu ada benarnya dan kita tak boleh nafikan semuanya, ada betul dan apa propaganda.biasalah semua orang politik sama jer. kalau tak berjanji dan kelentong bukan politik namanya. contoh wanita melayu tak boleh menyertai ratu cantik kerana mempamerkan tubuh. Tapi kenapa lelaki melayu boleh menyertai mr. universe yang mendedah semua otot-otot dan hanya dibaluti secepis kain sahaja. jakim biar konsisten dan tidak hanya berat sebelah. buatlah sesuatu hukuman yang melibatkan semua orang melayu dan jangan ada pengecualian. orang ketawa terbahak melihat telatah jakim.

    ReplyDelete
  3. Pendapat Bpk Anwar Ibrahim,, betulll,, harusnya di panggil dan di nasehati,, klu itu hal yg tdk baik,, karean dia pun tdk bermaksud menghina islam,, jangan justru di jadikan isu nasional..,

    ReplyDelete
  4. "Jangan jadikan isu nasional."

    Betul tu apa yang Anwar cakap sebab kes liwat dia dengan Saiful dan kes zina dia dengan isteri orang dan Chinadoll lebih berat daripada kes bela anjing. Sememangnya kes-kes dialah yang patut menjadi isu nasional.

    ReplyDelete
  5. Apa nak jadi ni, pemimipin Islam/Melayu ini pentingkan menang pilihan rayakah - bukan nak pertahan Islam/umatnya, dari penyerangan RAKUS dari MUSUH-MUSUH ISLAM, terutamanya CINA GANAS DAPBIAWAK/PKR dan sekutu kuat mereka, Barat-Israel!

    Apalagi bila ramai anak-anak muda BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain, yang Islam/bukan Islam akan DIKRISTIANKAN (makin berleluasa di pendalaman Sabah dan Sarawak, dan di kalangan Orang Asli) - dan terus dihasut untuk membenci Islam/umatnya, Melayu/Umno. Anak-anak muda juga direkrut jadi PENGGANAS (lihat kaum Sulu Islam dari Mindanao yang dihasut menyerang Sabah)/SAMSENG/GENG KONGSI GELAP/PENAGIH ALKOHOL (termasuk tuak di rumah panjang)-DADAH-STEROID-JUDICYBER/SIGILA SEKS TERMASUK GILA SEKS PORNOGRAFI-PELACURAN-HOMOSEKSUAL (termasuk PONDAN)! Apakah semua ini akan dipertahankan juga pemimpin Islam/Melayu ini?

    Patutlah Pendatang Bukan Islam RASIS DAPBIAWAK/PKR akan terus ketawa macam Syaitan durjana kerana usaha mereka untuk MENJAJAH Tanah Melayu dan menjatuhkan Islam/umatnya, makin meningkat dari pelbagai sudut!

    MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

    Kami ingin memohon jasa baik untuk link 'Rakyat News' dalam senarai blog pilihan di blog anda.

    'Rakyat News' memaparkan info2 terkini merangkumi isu2 semasa dalam dan luar ngra, politik, hiburan, sukan, bisnes dll

    Sekian. Terima Kasih

    Selamat Hari Raya Aidilfitri dari Rakyat News.

    Maaf Zahir dan Batin


    RAKYAT NEWS

    http://www.rakyatnews.my/

    ReplyDelete
  7. Semua orang tahu la apa yang nuaq ni nak kata........nak tumpang popular sebab dah tenggelam dengan isu2 semasa.....xyah dilayan orang ni........ada aku kisah......buat masa sekarang fokus utama kita adalah memperkasakan kekuatan melayu dan asas2 islam dalam umno dahulu.....mana boleh buat semua benda dalam satu masa.........
    tak payah nak bagkitkan isu2 diluar semasa.....kita fokus perkara2 yang sepatutnya.....buat nuar, boleh la kau teruskan agenda perhimpunan ko tu....biaq letih dan muak sampai muntah2 penyokong kau.........
    kami lah arus perubahan melayu sekarang........

    ReplyDelete

Labels