Followers

Thursday 29 August 2013

Hentikan Tayangan Tanda Putera !! Pawagam Mana Yang Tak Nak TAYANG Tu ??


Sejak petang semalam kecoh di laman-laman media sosial tentang arahan yang di keluarkan oleh Guan Eng ketua menteri paling rasis ni untuk tidak membenarkan mana - mana pawagam di Pulau Pinang menayangkan filem Tanda Putera.

PULAU PINANG 29 Ogos - Kerajaan DAP Pulau Pinang mengharamkan tayangan filem Tanda Putera di semua pawagam di negeri ini.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, surat rasmi akan dihantar kepada semua pemilik pawagam yang diberi lesen peniagaan oleh pihak berkuasa tempatan hari ini supaya tidak menayangkan filem berkenaan. - UTUSAN ONLINE

Hoho nampaknya Guan Eng kini sudah membuktikan bahawa dirinya benar-benar RASIS apabila mengeluarkan arahan tersebut.

Pada pandangan MMI apa yang berlaku ini sebenarnya di sebabkan oleh 3 perkara.

Pertamanya filem The Village telah di halang penayangannya kerana mengangkat komunis sebagai hero.BALAS DENDAM!

Keduanya babak dalam Tanda Putera memperlihatkan puak cauvinis DAP kencing di tiang bendera.COVER LINE!

Ketiganya sengaja cari pasal dan isu , TERDESAK sebab isu pemilihan CEC yang menyebabkan Guan Eng kena kiri kanan atas bawah.

Tiga perkara inilah yang menyebabkan Guan Eng bertindak mengeluarkan arahan tersebut.

Namun sejauh mana arahan ini akan diikuti oleh pihak pawagam di Pulau Pinang ?

Untuk makluman kelulusan tayangan sesuatu filem adalah terletak di bawah FINAS dan Kerajaan Pesekutuan . Sebenarnya Guan Eng malah parti DAP sendiri pun tiada kuasa untuk mengarahkan tayangan filem ini di hentikan.

Oleh kerana itulah Guan Eng menggunakan kerajaan negeri Pulau Pinang untuk menghalang penayangan Tanda Putera dengan menggunakan pihak berkuasa tempatan yang mengeluarkan lesen perniagaan kepada pawagam.

Guan Eng lupa satu perkara pihak pawagam sebenarnya tertakluk di bawah peraturan WAJIB TAYANG yang telah di meterai dengan FINAS.Sekiranya mereka (pihak pawagam) GAGAL untuk mengikuti peraturan WAJIB TAYANG tersebut maka mereka akan di kenakan tindakan yang memungkinkan mereka tidak lagi diberikan lesen penayangan.Ianya membawa maksud tidak akan ada lagi filem-filem yang boleh di tayangkan oleh pihak pawagam terbabit.

Sekiranya ini berlaku maka sudah pasti pengusaha-pengusaha pawagam di Pulau Pinang akan GULUNG TIKAR !!

Dan jika itu berlaku ianya adalah di sebabkan oleh Guan Eng dan kerajaan negeri Pulau Pinang bukannya kerajaan persekutuan.

Kepada ampa semua jangan risau sekalipun pemilik pawagam menghentikan tayangan Tanda Putera kita tidak rugi apa-apa sebab filem tersebut hampir pasti dapat di tonton di negeri-negeri lain.Malah selepas ini pasti akan ada pihak-pihak tertentu yang akan mengadakan tayangan melalui program-program di kawasan seperti mana kita pernah menonton Hati Malaya.

Yang bakal menerima musibahnya adalah pengusaha-pengusaha pawagan terbabit dan mereka sebahagian besarnya adalah sebangsa dengan Guan Eng.Kalau gulung tikar sekalipun bukan mereka yang sebangsa dengan MMI.Jadi rumusannya mudah ikut suka ampa lah pilihlah mana satu !!

Jadi MMI ingin bertanya kepada mana-mana pengusaha pawagam di Pulau Pinang , adakah ampa semua akan hentikan tayangan Tanda Putera ? 

MMI akan cuba dapatkan gambaran di ground zero nanti..

Pssst kepada tokey pawagam , orang Melayu nak beli tiket Tanda Putera ampa nak jual ka tak mau ??? Pilihlah masyuk atau tak masyukkk ...

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels