Followers

Thursday 9 January 2014

Che Azizah Ismail TEGAS Pertahankan Tulisan JAWI !! SYABAS ...


Sekolah Convent Pulau Pinang tiba-tiba menjadi sebutan banyak pihak termasuklah mereka-mereka yang tidak pernah mengetahui di mana kedudukannya apatah lagi hadir ke sekolah tersebut.Semua gara-gara tindakan pihak kristian yang memperkenalkan diri sebagai Sisters Of The Infant Jesus yang mengutuskan sepucuk surat rasmi kepada pihak sekolah meminta supaya tulisan jawi di papan tanda sekolah di buang.


Tak pastilah apa tujuan sebenar mungkin sakit hati atau saja-saja cari pasal tapi hairan jugalah kenapa tindakan sedemikian di buat sedangkan selama lebih dari 10 tahun yang lalu papan tanda tersebut sudah tersedia ada ?

Adakah ianya ada agenda tertentu ? UtaraNews ada membuat ulasan tentang perkara ini Klik Sini 

Walau bagaimanapun insiden itu tidaklah sampai ke tahap tulisan jawi tersebut di padam.Ini kerana kita punya seorang pengetua yang pada pandangan MMI seorang yang tegas dan berani apabila dengan jelas menyatakan beliau tidak akan sesekali mematuhi arahan berkenaan.


SYABAS Cikgu Azizah !! MMI tabik spring sama cikgu , kalau nak harapkan pihak-pihak yang punya kuasa bersuara atau bertindak rasanya sekolah tu mungkin dah jadi gereja sekarang.

Oh ya !! Mana pi JAIPP atau exco kerajaan negeri yang jaga hal ehwal agama Islam di Pulau Pinang ? Lagi sorang pesuruhjaya negeri parti yang mengaku Islam lah sangat tu sapa nama dia haaa Mat Sabun , apa dia bikin gang ??

Ada juga orang tanya pemimpin UMNO buat apa ??

Haa jangan main tuding jari saja bro .. Patutnya yang mengaku baikkkk sangat tu dan dah pun di berikan kepercayaan oleh rakyat kena jalan dulu lah .. Kalau bab Guan Eng semua bukan main rancak bela kenapa isu yang menyentuh agama Islam ni buat BODO ??

Nak salah UMNO juga ka ??

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels