Followers

Sunday 26 January 2014

Insiden Makan Rumput , Kucing dah Bunyi ANJING Bila Lagi ??


Tindakan seorang guru yang tak berapa cerdik dan mungkin ada masalah jiwa dan mental ni sudah sampai ke tahap orang Melayu naik angin.Senang cita boleh sampai jadi isu perkauman sebab guru biadap tu bangsa cina dan pelajar terlibat pula bangsa Melayu.

Insiden ini kalau tidak di tangani dengan baik bukan sahaja mampu merosakkan hubungan antara kaum di Malaysia bahkan boleh sampai jadi huru hara.

Jika sebelum ni isu tudung yang melibatkan seorang guru mualaf dengan seorang pengetua sekolah yang juga berbangsa cina menghiasi kalendar 2014 kini cerita makan rumput dan penghinaan terhadap pelajar Melayu pula mengambil tempat.

Apa ada semacam gerakan di kalangan guru-guru kaum cina untuk menghina kaum Melayu di sekolah-sekolah ka ?


Untuk rekod keluarga pelajar terbabit sudah menyuarakan ketidakpuasan hati mereka baru-baru ini dan mereka sama sekali tidak berpuas hati dengan permohonan maaf daripada guru terbabit.

MMI rasa banyak pihak dah sedar mohon maaf sahaja tak cukup untuk mengajar puak-puak ni ianya mesti dengan tindakan.

Jadi kepada pihak terbabit dan sewaktu dengannya termasuk pihak kementerian jangan dok bagi dalih lagi , ambil tindakan terhadap guru terbabit.Kalau nak ikut mohon maaf lepas ni citanya akan ada lagilah puak cina spesis bangsat ni buat benda lain pula.

Bukan apa kita bimbang kerana sikap biadap segelintir musibat-musibat ini akan menyebabkan yang lain-lainnya turut sama terpalit.


Dalam masa yang sama mana dia pi persatuan cina yang kononnya hebat sangat tu ?

Mana pi Dhong Zong ? Lena ka atau buat-buat lena ?

Alo brader suara kasi keluar la !! Kita mau dengar apa tindakan lu mau ambil !!

Jika selama ni bukan main lantang sana sini bila masuk bab pelajaran orang-orang cina sekarang bila cina sendiri bikin panazzz mana lu semua pi ??

Jangan jadi BARUA bro !! 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels