Followers

Saturday 8 March 2014

Tragedi MH370 Seluruh Negara Kini Bersedih

Gambar Hiasan
YAB Perdana Menteri kini tiba di Menara Anjung KLIA bagi mengikuti dengan lebih rapat insiden pesawat MH370 yang di laporkan hilang setelah berlepas malam tadi.Pesawat terbabit yang membawa 227 penumpang termasuk 2 orang bayi dan 12 anak kapal gagal di kesan pada jam 2.40 pagi tadi.

Sehingga kini kehilangan pesawat terbabit masih belum dapat di pastikan manakala operasi mencari dan menyelamat sedang giat di gerakkan oleh semua pihak.

Berdasarkan laporan yang di petik daripada Yahoo News , Tentera laut Vietnam mengesahkan pesawat Malaysia Airlines penerbangan MH370 yang dilaporkan hilang dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing awal hari ini terhempas ke Laut China Selatan.

Laksamana Tentera Laut Vietnam, Ngo Van Phat dipetik oleh akhbar Tuoi Tre berkata radar tentera merakamkan pesawat itu terhempas ke dalam laut 246 kilometer ke selatan Pulau Phu Quoc.

Sementara itu, satu laporan lain menyebut tentera laut China telah mengerahkan dua kapal penyelamatnya ke Laut China Selatan untuk membantu operasi menyelamat. Laporan ini sekaligus menamatkan spekulasi sebelum ini kononnya pesawat Boeing 777-200 itu membuat pendaratan cemas di Wilayah Nanning di selatan China. 

Laporan terkini pula menyatakan ketika ini ahli keluarga mangsa sudah di maklumkan dan sebahagiannya sudah berada di menara Anjung KLIA dan mereka kemungkinan akan di bawa ke tempat nahas oleh pihak MAS.

Bagaimana pun ianya akan di putuskan setelah satu sidang akhbar khas oleh YAB Perdana Menteri pada jam 4.00 petang nanti.

Berita lanjut akan menyusul , sama-sama kita doakan semua penumpang MH370 selamat.Amin.

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels