Followers

Thursday 17 April 2014

Bartaubatlah Anwar Sementara Masa Masih Ada


Kuasa Allah swt mengatasi segala-galanya dan kerana itu kematian mendiang Karpal Singh mengejutkan banyak pihak.MMI sendiri sebenarnya tidak terfikir langsung bahawa Karpal Singh bakal meninggalkan rakan-rakannya dalam perjuangan menuntut kesaksamaan dan hak sama rata di Malaysia.

Walaupun berbeza ideologi politik sebagai manusia kita masih punya rasa hormat khususnya apabila melibatkan kematian.Mungkin Karpal bukan orang Islam tetapi sebagai manusia kita seharusnya menghormati kematian itu bahkan Islam tidak mengajar umatnya untuk mencela umat yang lain.

Barangkali yang perlu lebih berasa bersalah adalah PAS , kerana pemimpin mereka sering kali menyebut untuk berusaha memberikan kefahaman tentang Islam kepada sahabat bukan Islam mereka.Tetapi malang mungkin kerana masa yang tidak cukup kerana jadual pentas politik yang padat maka janji PAS tidak dapat di laksanakan.

Maka Karpal mati dalam keadaan bukan Islam.Namun bukanlah niat MMI untuk menyalahkan mana-mana pihak kerana sebagai manusia kita hanya mampu merancang selebihnya adalah kuasa Allah swt.

Untuk itu seharusnya seorang lagi pemimpin pembangkang mengambil ruang yang berbaki ini untuk segera memikirkan tentang taubat kerana kita tidak akan tahu bila pula masa kita.

Memetik kata-kata mendiang Karpal Singh sendiri , beliau di waktu hayatnya sudah pun menegur Anwar Ibrahim cuma teguran itu sekadar ingatan beliau kepada sahabat baiknya Anwar Ibrahim.

Sama ada Anwar mendengar atau tidak bukan kuasa mendiang Karpal Singh.Segalanya terletak dalam diri Anwar sendiri.



MMI

4 comments:

  1. kata kata karpal, langkah mayat dia jika mahu tegakkan undang undang islam di Malaysia, sebelum usul di bawa ke dewan rakyat tuhan telah ambil dia, jadi kalau nak langkah mayat dia tentu Nampak tak beretika , tidak menghormati, sebab orang melayu penuh dengan sopan santun, di ajar beradap sejak kecil sebab tu orang melayu dinampak lemah, tapi dengan ajaran pegangan ugama dan adap melayu, kita ucapkan tak ziah saja pda keluarga dia, semoga sombong dan bongkak keturunan ni berpada pada...pernah kata anwar meliwat tapi pusing cakap dan ini merendahkan martabat dia sebagai peguam..anyway selamat jalan, RIP to karpal..

    ReplyDelete
  2. Anwar mesti bertaubat atas segala perbuatan jahat bohong dan fitnah terlebih2 lagi liwat orang. Hilangkan dari negara ini pergilah kemana mana awak suka. Kami dah jemu dgn kerenah awak. Tuih….

    ReplyDelete
  3. Anwar bertaubatlah maut hanya satu inci dibelakang kamu .

    ReplyDelete
  4. anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal20 April 2014 at 22:44

    saudara B.A.B.I kita tu nak bertobat?????....aku rasa jauh panggang dari api. Dia tu kaki juboq jantan dan betina...kaki bohong nombor satu negara.....tah berapa banyak kaki lagi....tapi mana lah nak tahu kan...kut2 nanti dia jadi jugak nak tobat tapi kalau time tu nyawa dah sampai kat halqum...tak guna dah.....

    ReplyDelete

Labels