Followers

Wednesday 30 April 2014

DAP Susun Strategi Salahkan UMNO !!!

DAP mula menyusun gerakan untuk memastikan cadangan PAS Kelantan melaksanakan undang-undang hudud di negeri tersebut di selesaikan dengan keadaan UMNO di persalahkan.

Semua pihak sedia maklum bahawa DAP tidak pernah sesekali menyokong apatah lagi bersetuju dengan sebarang cadangan daripada mana-mana pihak waima PAS sekalipun berkaitan undang-undang hudud.

Sedar bahawa perkembangan terkini bakal menyaksikan Pakatan Rakyat berantakan maka DAP dengan di ketuai oleh pemimpin utama mereka mula merangka strategi untuk menyelamatkan Pakatan Rakyat.PAS perlu di pastikan terus kekal dalam Pakatan Rakyat kerana DAP tahu tanpa sokongan orang Melayu dalam PAS , Pakatan Rakyat hampir pasti terkubur.

Dalam masa yang sama strategi itu di gunakan untuk memujuk PAS supaya menerima pendirian bersama dalam Pakatan Rakyat kerana PAS adalah pencetus kepada rasa kurang senang pengikut-pengikut DAP dan PKR setelah mencadangkan untuk melaksanakan undang-undang hudud.

Maka UMNO perlu segera di persalahkan walau apa cara sekalipun demi untuk memastikan kelangsungan agenda Pakatan Rakyat.

Selain menggesa PAS menolak sokongan UMNO terhadap perlaksanaan hudud di Kelantan , Lim Guan Eng juga mendakwa UMNO tidak pernah menyokong hudud dan UMNO sentiasa menjadi penghalang kepada perlaksanan hukum Islam di Malaysia.

Satu tindakan aneh apabila secara tiba-tiba Guan Eng melakukan pusingan 360 darjah dengan menuduh UMNO pula yang menolak undang-undang Islam tersebut.Sedangkan hakikatnya UMNO tidak pernah sesekali menolak undang-undang itu.

Tindakan Guan Eng ini samalah dengan apa yang di lakukan oleh Khalid Samad baru-baru ini apabila cuba bermain tarik tali dengan cubaan menyalahkan UMNO.

Seperkara yang harus rakyat faham adalah UMNO dan kerajaan tidak pernah sesekali menolak undang-undang hudud cuma dalam keadaan negara yang sebegini , setiap satu undang-undang yang mahu di laksanakan mestilah mendapat sokongan serta melibatkan semua pihak tanpa meminggirkan mana-mana pihak lain.

UMNO dan kerajaan tahu bahawa terdapat pihak-pihak yang punya kepentingan politik dalam negara yang menentang sebarang perlaksanaan undang-undang tersebut dan kerana itu ianya tidak di jalankan pada masa ini.

Hudud bukanlah satu bentuk undang-undang yang boleh di permain-mainkan kerana asas kepada perlaksanaan undang-undang tersebut adalah untuk menegakkan keadilan.Bagaimana asas itu dapat di capai sekiranya perlaksanaan undang-undang tersebut hanya melibatkan segelintir pihak sahaja dan dalam masa yang sama pihak yang lain tidak terlibat ?

Adakah dengan tindakan sedemikian kita sudah mencapai keadilan yang menjadi asas kepada perlaksaan undang-undang tersebut ? Baca Selanjutnya 

Inilah perkara yang paling di takuti oleh pemimpin Pakatan Rakyat khususnya Lim Guan Eng memandangkan dasar DAP yang jelas tentang undang-undang hudud.Bukan soal siapa yang membawa hudud tetapi soal siapa yang menentangnya sekarang ?

UMNO menolak hudud ? Rasanya Guan Eng perlu belajar dan mengkaji fakta sejelas-jelasnya kerana rakyat Malaysia khususnya orang-orang Melayu dan Islam tahu bahawa DAP lah yang menjadi tunjang atau kepala samseng yang menolak sebarang usaha ke arah perlaksanaan undang-undang tersebut.

Kepada PAS inilah masanya untuk benar-benar mengenali siapa Lim Guan Eng dan DAP !

Jangan lagi cuba berselindung di sebalik sikap munafik menggunakan agama untuk kepentingan politik.

Seperkara yang menarik berkenaan kenyataan Lim Guan Eng di atas adalah ianya di buat selepas Mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) dan persoalannya sejak bila pemilihan CEC parti DAP di sahkan oleh pihak ROS ?

DAP parti haram seperti mana haramnya kita orang Islam untuk bersahabat dengan mereka yang sentiasa menentang Islam ! sumber utaranews.com 

MMI

2 comments:

  1. Ropeeing Sawadikarp1 May 2014 at 00:16

    Sikap kiasu Lim Kit Siang & DAP memandang Melayu sebagai satu bangsa haprak, bodoh dan senang digulakan, memberikan mereka satu keyakinan yang amat tinggi bahawa segala apa pendapat dan rancangan mereka akan diterima dan dipengaruhi dengan mudah sekali oleh kaum Melayu.

    Kaum Melayu yang berasal dari genom suku Batek, Senoi, Semang, Sakai dan Negrito ini masih lagi pada tahap primitif dan mempunyai taraf minda primate manakala semua India adalah pariah. Kaum tionghua mereka sahaja yang agong dan terpandai. Mereka yakin Melayu akan kekal dengan kebaghalan yang tidak akan cerdik sehingga kiamat, dan mereka yakin Melayu akan menyalahkan sesama mereka.

    ReplyDelete
  2. anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal1 May 2014 at 13:02

    KAum kapiaq harbi DAPpigs boleh pi rancang apa2 yang depa suka . Kita tak sah risau sebab Allah SWT adalah yang sebaik2 perancang. Yang penting Melayu mesti bersatu......

    ReplyDelete

Labels