Followers

Monday 2 June 2014

Bila Mak Lampir Buka Mulut !! Aiyaaa ...


Susahkan bila ada manusia yang tak boleh menerima hakikat ? Nak kata bukan Islam mak lampir ni siap bertudung bagai takkanlah bukan Islam kot ? 

Itulah yang sering berlaku dalam kem pembangkang sewaktu menang semuanya baik belaka malahan SPR kalau boleh nak di peluknya tapi kalau kalah huh semua pihak tak kena , yang tu salah yang ni salah tuduhan pula jangan cakap lah.

Punya bangsat , apa puak-puak ni ingat undang-undang hanya terletak pada pembangkang saja ?

Agak-agaklah beb .. PKR dan pembangkang sendiri pun belum tentu mampu pikul amanah rakyat.Tengok saja apa jadi di Permatang Pauh ada Ahli Parlimen PKR dan Adun Permatang Pasir dari PAS.Semua tu pembangkang malahan kerajaan negeri pun DAP pegang.

Cuba ampa pi tengok apa perubahan yang ada di sana ? 

Di sebabkan BN berjaya merampas kerusi Teluk Intan daripada DAP pada Sabtu lalu maka salah seorang yang buka mulut tu adalah si Mak Lampir ni.

Ketua Wanita Keadilan, Zuraida Kamaruddin menggesa Ahli Parlimen baru Teluk Intan, Datuk Mah Siew Keong supaya tidak ‘menjadi boneka kepada UMNO’.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pada Ahad, Zuraida berkata, kemenangan Mah ‘tidak perlu dibanggakan’ memandangkan beliau sebelum ini pernah menjadi Ahli Parlimen bagi kawasan yang sama selain hanya berjaya menambah undian Barisan Nasional (BN) sebanyak 71 sahaja.

“Sepanjang tempoh perkhidmatan beliau dahulu, berapa banyak perubahan yang dibawa untuk penduduk Teluk Intan? Kemenangan Mah hanya bergantung kepada undian pos dan ini mungkin juga ada kena mengena dengan amaran Zahid (Datuk Seri Zahid Hamidi) bahawa kerajaan tahu siapa mengundi untuk siapa.

“Undian pos sebanyak 238 dan jumlah keseluruhan undian yang tidak selaras telah menimbulkan persoalan sama ada kemenangan Mah ini sebenarnya dapat dipertahankan,” katanya dalam kenyataan itu.

Beliau menambah, memandangkan pilihan raya kecil tersebut telah tamat, kini tiba masanya untuk Mah memenuhi janji-janjinya terutama sekali selepas beliau dilantik menjadi menteri.

Dalam kenyataan itu, Zuraida menggesa agar Mah ‘tidak menipu penduduk Teluk Intan’ selepas menjanjikan perubahan serta pembangunan semasa berkempen.

“Jalankan kerja anda dan tunaikan semua janji-janji yang dibuat atau orang ramai akan membuat pilihan lain pada pilihan raya umum selepas ini. Tetapi, jika Mah mahu memberikan pembangunan kepada Teluk Intan, pasti beliau telah berbuat demikian ketika menjadi Ahli Parlimen di situ dahulu.

Kini kita hanya perlu tunggu dan lihat sama ada janji-janji itu akan ditepati atau hanya menjadi janji kosong,” tambahnya.astroawani

Hihihi bukan main peringat orang tu .. Dia tak sedaq ka apa yang berlaku di Selangor ? Isu ayiaq apa jadi beb ????

Tak payah cita panjang lah kita biaq ja puak-puak ni bercakap mulut depa kan !!

MMI

3 comments:

  1. Komen zuraidah sepatutnya tidak disiarkan langsung, tidak diberi publisiti kerana komennya setaraf pesakit mental yang kehilangan cermin.

    ReplyDelete
  2. Oi betina laknat, Kelantan di bawah PAS tu maju sangat ke sekarang setelah berpuluh puluh tahun dipimpin oleh PAS. Pulau Pinang dan Selangor tu takde masalah ke??

    Sedap nak komen tentang pilihanraya Teluk Intan sedangkan pilihanraya PKR sendiri macam TAIK!! Kedudukan dia sendiri dalam PKR tu tak tahu HALAL ke tak???

    KAFIR BITCH!!!!

    ReplyDelete
  3. Mulut taik ayam
    Sundal tua PKR

    ReplyDelete

Labels