Followers

Tuesday 3 June 2014

SUBHANALLAH Mereka Jelas Menyimpang !!


Beginilah jadinya kalau agama Islam di buat main-main , untuk makluman MMI bukanlah setaraf para ulama mahupun tok-tok guru tetapi masih punya pegangan hasil daripada didikan keluarga.Alhamdulillah MMI di lahirkan dalam sebuah keluarga yang sebegitu.

Merujuk kepada kenyataan di atas jelas memperlihatkan sikap orang-orang masa kini paling tidak pun ianya permainan mereka yang bukan Islam yang sedang cuba untuk mengeruhkan lagi keadaan.Tapi MMI mahu berfikiran positif dengan mengangap individu itu sebahagian daripada kaum dan mereka yang sama agama dengan kita.

Jika hal sebegini berlaku dan telah berlaku adakah cukup untuk kita meletakkan kegagalan serta kesalahan hanya terhadap individu terbabit ?

MMI rasa tidak adil kerana yang jauh lebih penting adalah didikan keluarga serta sahabat handai di sekeliling.

Malahan dalam isu ini barangkali sudah menjadi tugas kita orang-orang Islam untuk segera memastikan sahabat-sahabat seagama dengan kita mendapat pencerahan yang sewajarnya.

Kepada semua jika ada mereka-mereka yang sebegini usahakanlah agar mereka kembali takwa kepada Allah SWT.

Insyaallah.

MMI

1 comment:

  1. Hmm....ada dua perkara yang menyedihkan. Pertama, kebiadaban makhluk yang menulis komen tersebut. Nasib baik sampah sampah macam ni selalunya hanya berkeliaran di tepi jalan je sambil menunggu arahan dari bos bos dalam PR. Nak bergolek ke, nak bertiarap ke, nak menyalak ke kat tepi jalan, semua terpulang kepada kehendak bos bos dorang dari PR.
    Kedua....Saya tak faham sangat apa si bahalol ni nak ucapkan!!!!! Ejaan dan bahasa macam taik!!. Mungkin sebab kepala otak tu dah penuh dengan taik kot!! Sedih sungguh...

    ReplyDelete

Labels